Technologia

 

Technologia to duży dział podzielony na szczegółowe sekcje. W dziale tym umieszczane są informacje i dane na temat wielu dostępnych w świecie Star Wars praktycznych technologii, które mogą być wykorzystywane w trakcie gry. Statki kosmiczne oraz Pojazdy, a także Droidy, Broń i Pancerze posiadają swoje osobne działy. Tutaj znajdziesz natomiast informacje na temat rozmaitych technologii cywilnych, a także obronnych oraz te dotyczące możliwych do instalacji implantów w przypadku postaci ich używających.

Weź pod uwagę, że istnieje szereg technologii, które nie są tu opisane, a które spotkasz w grze, dlatego dla pełnej informacji i dodatkowych danych warto posiłkować się źródłami dotyczącymi uniwersum Gwiezdnych Wojen. Biotechnologie, czy inne bardziej szczegółowe zagadnienia interesujące np. dla postaci inżynierów są natomiast rozwijane przede wszystkim wewnątrz gry, w trakcie rozgrywki i fabularnie.

Technologia Hipernapędu

Hipernapęd

Technologia Hipernapędu stoi u podstaw społeczności galaktycznej i jest podstawową metodą podróżowania we wszechświecie. Hipernapęd odkryli Celestialowie, a używali go już także antyczni władcy Galaktyki – Rakatanie. Ludzie początkowo podróżowali zahibernowani w konwencjonalnych statkach kosmicznych, z biegiem czasu oni i inne rasy nauczyły się tej technologii i na dobre rozpoczęła się ekspansja na kolejne systemy gwiezdne. Hipernapędy wyposażone są w specjalne urządzenia takie jak Stasis Field, które utrzymuje ludzi wewnątrz statku w czasie rzeczywistym, a także osłony i skomplikowane systemy nawigujące by zapobiegać kolizjom z innymi obiektami kosmicznymi. Hipernapędy są delikatnymi urządzeniami i łatwo o ich uszkodzenie. Najbardziej specyficzne efekty przynieść może awaria motywatora, wtedy podróżujący statkiem wyjść mogą z nadprzestrzeni w innym wymiarze, albo nawet w przyszłości czego doświadczyło co najmniej kilka osób w historii Galaktyki.

Technologia Holograficzna

Kolorowy hologram

Hologram jest podstawową formą wyświetlania obrazów w trójwymiarze w uniwersum Star Wars. W ten sposób funkcjonują zarówno komunikatory, holokina, holokamery, liczne wyświetlacze czy inne urządzenia korzystające z tej technologii. Hologramy mogą być różnych kolorów, chociaż najtańsze i najpowszechniejsze są odcieni niebieskiego. Istnieją słynne i popularne gry hologramowe, takie jak chociażby Dejarik. Hologramowe symulacje są także wykorzystywane w szkoleniu pilotów, większość kamer instalowanych w budynkach to właśnie holokamery, zdolne później do wyświetlania obrazu i zapisu zdarzeń w trójwymiarowym obrazie. Hologramów nie należy mylić wyświetlaczami 3D, które także istnieją w uniwersum Star Wars, lecz które są rzadko używane w komunikacji.

Technologia osłon

Osłona osobista

Ogółem wszystkie generatory osłon są w stanie generować wokół danego obiektu pole, które chroni je przed atakami energetycznymi lub również fizycznymi (zależnie od rodzaju generatora). Technologia tarcz energetycznych przez wiele wieków skuteczna była przede wszystkim jako osłona dla dużych obiektów: okrętów kosmicznych i pojazdów. Kilka wieków temu wynaleziono jednak tarcze osobiste, które przez pewien czas były na wyposażeniu praktycznie każdego żołnierza. Osobiste osłony to korzystające z niewielkich generatorów tarcze mające chronić swojego właściciela przed obrażeniami ze strony albo ataków fizycznych albo ataków energetycznych. Wiele tarcz jest jednak bardzo zawodnych a zwłaszcza nowsze blastery szybko rozprawiają się z taką barierą.

Osłony Fizyczne

Osłona fizyczna

Osłony Fizyczne chronią przed atakami bronią białą w tym standardową oraz energetyczną, a nawet ciosami pięści absorbując część z energii tych ciosów i niwelując ich skutki. Ten typ osłon jest mniej zawodny od osłon energetycznych. Osłony tego typu nie należą też do tak dużej rzadkości. Wadą tych osłon jest to, że najczęściej szybko wyładowują się przetrzymując zwykle tylko kilka uderzeń. Stosują takie tarcze chociażby niektórzy z Mandalorian, czy łowcy nagród, kiedy spodziewają się konfrontacji z Rycerzami Jedi lub innymi użytkownikami broni białej.

Osłony Energetyczne

Osłona energetyczna

Osłony energetyczne byłyby wspaniałym wynalazkiem gdyby nie rywalizująca z nimi technologia blasterów, która pędzi naprzód, jak mało która w Galaktyce. Dawniej tarcze te były na tyle skuteczne, że opłacało się szkolić wojska w walce na miecze, gdyż same pociski bywały bezużyteczne przeciwko wyposażonym w takie tarcze żołnierzom. Potem tarcze energetyczne zostały w tyle i obecnie najskuteczniej chronią droidy, które mogą pozwolić sobie na wożenie ze sobą sporego generatora. W wypadku silniejszych wersji tarcze energetyczne emitują szkodliwe dla człowieka promieniowanie, stąd te dostępne dla żywych istot zwykle pochłaniają zaledwie kilka lub kilkanaście pocisków i są wyjątkowo zawodne, choć często wykorzystywane zwłaszcza przez bogate jednostki, polityków, czy np. niektórych łowców nagród.

Technologia maskująca
Generator pola maskującego

Generator pola maskującego

Generatory pola maskującego to technologia, która narodziła się mniej więcej w czasach Wojny Domowej Jedi. Urządzenie to zakrzywia światło wokół osoby, która założy na siebie taki generator i go uruchomi, co powoduje, że dana osoba staje się prawie niewidzialna. Dla obserwatora z zewnątrz taka osoba jest przeźroczysta, lecz przy dłuższym przyjrzeniu się często można ją zauważyć. Urządzenia te mają swoje oczywiste ograniczenia, które polegają głównie na tym, że z bliska łatwo zauważyć krzywiznę sylwetki osoby noszącej tego rodzaju generator. Również wszelkiego rodzaju dym, ogień, zmienne światło, czy szybki ruch osoby noszącej generator łatwo mogą ją zdradzić. W praktyce urządzenia te najskuteczniejsze są więc w przypadku działania na pewien dystans, użytek robią z nich m.in Mandalorianie, czy zabójcy szkoleni przez Sithów. Generatory te wydzielają niewielkie strumienie powietrza (system chłodzenia), działają też tylko ograniczoną ilość czasu i są wyjątkowo drogie oraz bardzo trudno dostępne.

Implanty

Implanty są modyfikacjami ciała lub zastępczymi fragmentami ciała istot żywych. W uniwersum Star Wars wiele istot poddaje się drobnym modyfikacjom ciała, są też tacy, którzy znaczną część swojego ciała przerabiają na części cybernetyczne, a nawet rasy jak np. Gank, czy Aruzan, dla których modyfikowanie ciała to część integralnej tradycji i kultury. Zdolności związane z implantami zależą od poziomu umiejętności Implanty.

Poniżej znajduje się lista dostępnych implantów wraz z wymienionym wymogiem punktowym związanymi z trudnością ich zainstalowania, instalacja jednego z tych implantów wymaga określonego poziomu Implantów, nie „zjada” ich jednak i wciąż można później wykorzystać te same punkty Implantów by np. zmieniać sobie statystyki tak, jak jest to opisane w dziale Statystyki.

  • Proteza oka – proteza spełniająca funkcje oczu: implanty 10
  • Proteza dłoni – proteza spełniająca funkcje dłoni: implanty 10
  • Proteza ręki – proteza spełniająca funkcje ręki: implanty 10
  • Proteza stopy – proteza spełniająca funkcje stopy: implanty 10
  • Proteza nogi – proteza spełniająca funkcje nogi: implanty 10
  • Respirator – proteza umożliwiająca podtrzymywanie życia: implanty 15
  • Implant ucha – proteza zastępująca ucho i znacznie ulepszająca słuch: implanty 15
  • Skrytka – proteza z niewielką skrytką ukrytą w ciele: implanty 15
  • Implant komunikatora – proteza umożliwiająca wszczepienie sobie komunikatora: implanty 15
  • Implant linku droida – chip umożliwiający bezpośredni kontakt z droidem: implanty 15
  • Implant odporności – implant dający odporność na choroby i toksyny: implanty 15
  • Implant z bioskanerem – implant ze skanerem wykrywającym formy życia i ich stan: implanty 16
  • Implant sensoryczny – implant ulepszający wybrany zmysł i jego czułość: implanty 18
  • Implant z bactą – aplikator bacty, która podawana jest wewnętrznie w przypadku zranienia: implanty 18
  • Implant z adrenaliną – aplikator adrenaliny, która podawana jest w czasie np. walki: implanty 20
  • Chip mentalny – chip zwiększający wydolność umysłową – Implanty 20
  • Chip woli – chip uodparniający na sztuczki myślowe i zwiększający wolę: implanty 25
  • Cybernetyczne oko – oko umożliwiające widzenie m.in w podczerwieni, zoom: implanty 25
  • Implant feromonowy – implant umożliwiający emitowanie feromonów: implanty 25
  • Implant siły – implant zwiększający siłę fizyczną postaci: implanty 25 – 200
  • Rejestrator – wszczepiony rejestrator nagrywający obraz i dźwięk: implanty 25
  • Chip pamięci – implant ulepszający pamięć i umożliwiający wgrywanie na nią informacji: implanty 30
  • Proteza droida – udoskonalone protezy będące dużo lepsze i silniejsze od biologicznych: implanty 40 – 200
  • Złącze paralizatora – proste złącze z paralizatorem w ręce, robiące też zwarcia: implanty 40
  • Implant mózgu – wszczep dający dodatkowe zdolności, czy połączenie z maszynami: implanty 40
  • Implanty z wyrzutniami – małe implanty z wyrzutniami igiełek lub strzałek: implanty 50
  • Cybernetyczne ciało – zastępcze ciało droida będące funkcjonalną protezą żywego: implanty 60 – 240
  • Repulsorowe pięści – wszczepienie repulsorów zadających wielkie obrażenia do dłoni: implanty 60
  • Implanty z bronią – implanty wszczepiające blaster lub miotacz np. do ręki, czy nogi: implanty 80
  • Mikroprzyczepność – implanty mikrohaczyków umożliwiające chodzenie po ścianach: implanty 100
  • Implant repulsorowy- implant umożliwiający ograniczony lot i szybsze poruszanie się: implanty 120
  • Złącze komputerowe – interfejs umożliwiający wejście mózgiem do sieci i działanie: implanty 120
  • Cybernetyczny pancerz – wszczepiony na skórę pancerz z wybranego materiału: implanty 140
  • Interfejs okrętowy – interfejs dający bezpośrednią kontrolę nad daną maszyną: 160
  • Konstrukt cyborga – interfejs łączący mózg z siecią i poprzez nią wieloma systemami naraz: implanty 180
  • Modyfikacja szkieletu – wymiana materiału całego szkieletu i usprawnienie go: implanty 200 – 300
  • Forma droida – możliwość zmodyfikowania ciała by mogło całkowicie się transformować: implanty 250 – 400