Klasy Prestiżowe
W tym dziale znajdziesz listę wszystkich dostępnych 150 Klas Prestiżowych, które stają się dostępne dla twojej postaci, kiedy osiągnie ona wymagany poziom w grze. Klasy Prestiżowe postaci dla klas Fringer, Scout, Scoundrel, Fringer i Droid mają dwa stopnie i awansujesz na nie osiągając 20 i 40 poziom swoją postacią. Na pierwszą Klasę Prestiżową grając Force Adeptem, jedną z klas Zakonu Jedi lub Zakonu Sith awansujesz zaś dopiero po osiągnięciu 40 poziomu. Na kartach klasy znajdziesz wymogi awansu na nią i inne informacje.
I Wrażliwi i niewrażliwi na moc
Klasy postaci posługujących i nieposługujących się mocą różnią się pod względem ilości punktów. Klasy Prestiżowe zakonów mocy mają też dodatkowy, trzeci bonus do konkretnych umiejętności, co odzwierciedla większą siłę wojowników mocy i ich przewagę nad innymi. Większa liczba punktów jest zaś związana z umiejętnościami z kategorii Moc, w które posługujący się mocą dodatkowo jeszcze inwestują swoje punkty. Klasy Prestiżowe dla posługujących się mocą są dostępne później i wolniej zdobywają oni doświadczenie. Dla dysponujących mocą zarezerwowany jest też bonus do Wigoru, aczkolwiek wyjątkami od tej reguły są droidy i ścieżka Outlaw Tech – co odzwierciedla realia z uniwerusm, gdzie tylko nieliczni mogą dorównać w szybkości użytkownikom mocy.
II Klasy Specjalne
Zwróć uwagę, że klasy Imperium Sith oraz Zakonu Jedi są zarezerwowane dla graczy pozostających w tych frakcjach. Tak samo jest w przypadku klas Galaktycznej Republiki. Oznacza to, że gdy twoja postać jest członkiem Imperium Sith może np. awansować na klasę prestiżową Sith Juggernauta, nie może jednak tego zrobić jeśli jej przynależność zmieni się i przejdzie np. do frakcji niezależnych. W takim przypadku twoja postać pozostanie Sith Warriorem i to nawet mimo osiągnięcia 40 poziomu i wyższych. Tak samo wygląda sytuacja ze wszystkimi klasami zarezerwowanymi dla frakcji. Jest to spowodowane tym, że pewne umiejętności i odmiany szkolenia są związane z naukami określonych grup, poza tymi organizacjami otrzymanie ich jest niewykonalne.
- Gdy np. Jedi Guardian dołączy do Sithów może awansować np. na Sith Juggernauta, stosuje się tu automatem najbliższe klasowe odpowiedniki
- Klasy prestiżowe Force Adepta są klasami frakcyjnymi i związanymi z niezależnymi zakonami, wymagają więc przynależności do nich
- Klasy Force Shamana i Force Emergenta wymagają wcześniejszego, fabularnego poznania i treningu mocy, i awans na nie jest możliwy tylko ze ścieżki Trooper/Scout/Scoundrel/Fringer
- Klasa Senate Commando i Dark Honor Guard jest do wzięcia po dowolnej Klasie Startowej, lecz wymaga przynależności do tych gwardii. Tę przynależność możesz już określić w Karcie Postaci i rozpocząć grę w tych organizacjach od samego początku swojej rozgrywki
III Zmiana klas i Bonusy Klasowe
Gdy awansuje się na odpowiedni poziom wskazany w wymaganiach wybiera się Klasę Prestiżową spośród tych dostępnych dla twojej Klasy Startowej. Nie jest jednak możliwe zmienianie klasy poza strukturą z drabinki. Tak samo nie jest możliwa późniejsza zmiana Klasy Startowej, czy wzięcie Klasy Prestiżowej przeznaczonej dla innych Klas Startowych.
- Możliwe jest otrzymanie klasy danego zakonu mocy w chwili gdy dotąd niewładająca mocą postać rozpoczyna w nim szkolenie
- Twoja klasa może też zmienić się automatycznie jeśli przejdziesz z jednego zakonu mocy do innego
- Jeśli odejdziesz z zakonu mocy i spełnisz warunki twoja klasa zmieni się na Force Exile, Force Hermit lub Dark Jedi Master
Niektóre klasy dzielą się na typy i występują w formie I i II (lub więcej) z różnymi bonusami.
- W czasie wyboru takiej klasy musisz wybrać jeden z wariantów, zostaje on przypisany do twojej klasy na stałe i znajdziesz adnotację o tym w swoim profilu postaci, np. Jedi Artisan II
- W przypadku przechodzenia z jednej klasy z dwoma typami na drugą możesz również wybrać inny bonus niż wcześniej, czyli możesz np. grać Brawlerem I, ale potem Gladiatorem II
Procentowe bonusy dają procentowy bonus do tego, czego dotyczą i uruchamiają się same w czasie gry.
- Bonusy liczone do konkretnych walk uaktywniają się tylko przy użyciu konkretnego typu broni i powiększają wtedy umiejętność konkretnej walki o podaną liczbę procentów
- Bonusy do umiejętności uruchamiają się same (nigdy nie zwiększają branych przez ciebie punktów umiejętności, lecz bierze je pod uwagę Mistrz Gry w czasie rozgrywki)
- Przykładowo: mając bonus do „Walka: miecze świetlne” w wysokości 50% i walcząc przy użyciu miecza świetlnego w fabule otrzymujesz +50% do punktów swojej walki z bliska w sytuacji walki mieczem świetlnym, lecz bonus ten nie zwiększy liczby punktów umiejętności wpisanej w twoim profilu