Heroic

 

Heroic to system nagród dla zasłużonych graczy, którzy grają i przebywają na Galaxy dłuższy okres czasu. W poniższym dziale wyjaśnione są zasady otrzymywania bonusów, a także opisane są rodzaje przyznawanych nagród i wyróżnień. Każdy użytkownik może z czasem osiągnąć stopień Heroic i uzyskać nowe możliwości płynące ze swojej pozycji. Z czasem system będzie uaktualniany o nowe możliwości i nagrody.

Zdobywanie punktów Heroic

Maksymalna liczba punktów Heroic to trzy. Otrzymać można je na trzy sposoby.

  • 1 punkt otrzymuje gracz, który gra na PBF przez okres jednego roku – oznacza to, że jedną lub większą liczbą postaci dany gracz musi aktywnie grać na forum przez okres przynajmniej dwunastu miesięcy. Punkt ten przyznawany jest automatycznie po roku gry i pojawia się na postaci, którą dany gracz w danym momencie gry faktycznie gra. Odnawia się na każdej kolejnej postaci, więc zawsze już później zaczniesz 1 punktem.
  • Po drugie 1 punkt otrzymuje się za samodzielne osiągnięcie postacią 20 poziomu w grze i punkt ten również pojawia się i zdobywa od razu, kiedy tylko twoja pierwsza postać zdobędzie 20 poziom. Ten punkt też odnawia się na każdej kolejnej postaci, więc później już zawsze będziesz go miał.
  • Po trzecie i ostatnie 1 punkt przyznaje lub nie sam Mistrz Gry – uznaniowo dając go lub nie wedle własnej opinii, która zależy od tego, jak gracz spisuje się podczas sesji i jak przez Mistrza Gry oceniana jest jego gra głównie na podstawie gry jego ostatniej postaci.

Nagrody Heroic

Poszczególne nagrody zużywają różną liczbę punktów Heroic, niektóre z nich mają też dodatkowe wymogi.

Hybryda [koszt: 1 punkt]
Nagroda ta umożliwia skorzystanie przy rejestracji z karty Hybrydy, co umożliwia zrobienie postaci będącej mieszanką wybranych ras, lub posiadającą cechy jakiejś konkretnej, albo nawet nieznanej rasy wedle pomysłu, wizji, planu gracza. Nagroda ta wymaga wcześniejszych konsultacji z Mistrzem Gry: musi on zaakceptować twoją wizję hybrydy przed rozpoczęciem przez ciebie gry twoją nową postacią.

Rzadki miecz [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymujesz ze skutkiem natychmiastowym miecz świetlny razem z losowym rzadkim, unikatowym kryształem do niego. Poza tym możesz też wybrać typ miecza świetlnego: może to być miecz pojedynczy, podwójny, rozkładany, typu tonfa, forked, czy bicz świetlny lub pika świetlna. Wybrać możesz też materiał z którego jest wykonany oraz dobrać dodatkowe (lecz opisane w uniwersum) funkcje.

Broń mistrza [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymujesz najlepszy i dostosowany do swojej klasy postaci oręż w postaci broni białej zadającej maksymalne obrażenia. Możesz przy tym  wybrać rodzaj broni białej z podanych w dziale Broń, a także wybrać istniejące w uniwersum efekty, które zostaną ci dostosowane do twojej broni przez Mistrza Gry. Bronią mistrza może być tylko broń biała dla walczących oraz nieposługujących się mocą postaci.

Ekwipunek [koszt: 1 punkt]
Nagroda ta automatycznie przekazuje ci wybrany przez Mistrza Gry ekwipunek w postaci pancerza lub zestawu czterech broni. Pancerz ten jest nowy i najwyższej jakości, a także automatycznie dopasowany do twoich punktów (maksymalnie wytrzymały). Bronie natomiast są spersonalizowane i jednocześnie zmodyfikowane przez Mistrza Gry, by jak najlepiej pasowały do twojej postaci oraz jej potrzeb.

Kawał złomu [koszt: 1 punkt]
Kawał Złomu to nagroda Heroic, która daje własny statek kosmiczny według twojego własnego projektu. Statek ten może mieć od 100 do 300 metrów długości włącznie i o jego wyglądzie i cechach decydujesz ty sam. Mistrz Gry uzupełnia to jeszcze o dodatkowe uzbrojenie, osłony i wyposażenie dając mu możliwie najlepsze parametry dla danego typu jednostki. Statek ten też staje się osobnym forum w grze.

Praca w grupie [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie każdy gracz może samodzielnie zaprojektować bota, postać NPC, czyli swojego towarzysza. Obowiązuje kilka zasad: po pierwsze postać musi mieć umocowanie fabularne, po drugie jej maksymalny poziom to 20, lecz punkty rozdaje jej Mistrz Gry. Musi być także wiarygodna biorąc pod uwagę realia świata Star Wars. Gracz może stworzyć nawet do trzech takich stworzonych przez siebie postaci.

Ręka mistrza gry [koszt: 1 punkt]
Nagroda umożliwia oddanie rozdawania punktów na twojej postaci w ręce twojego Mistrza Gry. Poziomy rozdawać będzie wtedy za ciebie sam Mistrz Gry obserwując to, co robisz i rozdając punkty twojej postaci w taki sposób, by najlepiej dopasować je do tego, co robisz. Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich postaci, które wolą skupić się na samej rozgrywce i nie chcą dodatkowo zaprzątać sobie głowy mechaniką.

Respecjalizacja [koszt: 1 punkt]
Respecjalizacja pozwala na ponowne wylosowanie Umiejętności Specjalnej postaci i na wymianę startowej formy walki. Mistrz Gry trzykrotnie jeszcze raz losuje Umiejętność Specjalną i gracz musi wybrać jeden z trzech na nowo wylosowanych wariantów. Poza tym może też zastąpić startową formę walki (i trzy punkty) jedną z tych, które Mistrz Gry da mu do wyboru i które zależą od frakcji i klasy postaci.

Poprawka [koszt: 1 punkt]
Nie zawsze jest tak, że postać rozwija się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, dzięki Poprawce można za cenę jednego punktu zresetować wszystkie wydane punkty statystyk i umiejętności i rozdać je na nowo, a w przypadku postaci nieposługujących się mocą można także wziąć inną klasę podstawową i później prestiżowe (tylko punkty rasy są te same). Może to być wykorzystane wiele razy na jedną postać.

carboniteKarbonit [koszt: 1 punkt]
Karbonit jest przydatny dla tych, którzy chcą przestać grać swoją obecną postacią i wrócić do niej później. W wyniku wykorzystania tej nagrody obecna postać zapada w hibernację i można założyć nowe konto i grać nową postacią. Po śmierci nowszej postaci można (tylko raz) wrócić do gry starą, zahibernowaną do tego czasu postacią. Jeśli opcja powrotu nie zostanie wykorzystana zamrożona postać umiera.

asteroidaBaza [koszt: 2 punkty]
Baza to nagroda w postaci własnej asteroidy/stacji z bazą przeznaczoną dla twej postaci. To prywatna baza, która jest przygotowana przez Mistrza Gry. Z pełnym wyposażeniem, przydatnym ekwipunkiem, hangarem i statkiem. Asteroida jest też zawsze osobnym forum. Namiary na bazę postać otrzymuje w trakcie fabuły gry i posiadanie asteroidy zostaje wplecione w jej historię przez prowadzącego Mistrza Gry.

Droid-towarzysz [koszt: 2 punkty]
Droid-Towarzysz to posłuszna i spersonalizowana jednostka robota, który może być droidem zabójcą, repliką człowieka, protokolarnym, astromechem, tragarzem – dowolnym, istniejącym gatunkiem droida. Taki robot w odróżnieniu od towarzysza o biologicznej naturze będzie lojalny praktycznie zawsze, otrzymuje też na start 40 poziom. Typ droida wybiera gracz, natomiast punkty rozdaje mu Mistrz Gry.

Chowaniec [koszt: 2 punkty]
Dzięki tej nagrodzie otrzymać można własną bestię-towarzysza, chowańca z 40 poziomem. Stwór ten może być gatunkiem zwierzęcia występującego w uniwersum lub mutacją gatunków. Bestie tego rodzaju pełnią różne funkcje. Do wyboru choćby: Acklay, Akk Dog, Boma, Devourer, Exoboar, Drexl, Fyrnock, Ginx, Hssiss, Kath Hound, K’lor’slug, Manka Cat, Nexu, Rancor, Slybex, Tu’kata, Varactyl, Vrake, czy Zakkeg.

Moc midichlorianów [koszt: 2 punkty]
Dzięki Mocy midichlorianów każda nieposiadająca zdolności mocy postać uzyska predyspozycje i zwiększy się jej liczba midichlorianów we krwi (wyjątkiem są rasy praktycznie pozbawione predyspozycji, które są oznaczone w Grywalnych Rasach). Ta nagroda może być też wykorzystywana przez postacie dysponujące mocą: podniesie wówczas predyspozycje o jeden stopień w skali: niskie/średnie/wysokie.

Mocy przybywaj [koszt: 2 punkty]
Dzięki nagrodzie Mocy przybywaj każdy gracz może spontanicznie nauczyć się jednej techniki mocy wybranej przez siebie samego. Do wyboru dla gracza są wszystkie moce poniżej wymaganego 100 poziomu Ciało/Zmysły/Telekineza/Przemiana. Można brać moce, na które nie pozwala jeszcze suma punktów, choć wtedy są słabsze.

Nietypowy miecznik [koszt: 2 punkty]
Nietypowy miecznik jest nagrodą, która umożliwia posługiwanie się mieczem świetlnym postaciom, które nie posiadają predyspozycji mocy i w innym wypadku nie mogłyby posługiwać się tą bronią. Nagroda ta daje zdolność walki przy użyciu miecza świetlnego. Postać nieposiadająca mocy nie może jednak uczyć się form walki mieczem świetlnym, jej zdolność odbijania pocisków blasterowych będzie też znikoma.

Mistrz miecza [koszt: 2 punkty]
Dzięki Mistrzowi Miecza wszyscy wrażliwi na moc i posługujący się nią oraz potrafiący walczyć przy użyciu broni świetlnej otrzymują 60 punktów do wydania w wybraną przez siebie formę walki mieczem świetlnym. Otrzymać można punkty jedynie w jedną z form spośród tych już posiadanych przez postać gracza. Są to przy tym jednak wyłącznie punkty formy miecza świetlnego, nie punkty Walki z bliska.

Bothański spec [koszt: 2 punkty]
Bothański Spec umożliwia odbycie błyskawicznego szkolenia, które postaci nieposługującej się mocą pozwala zdobyć natychmiastowe 60 punktów do dowolnej spośród kategorii strzeleckich (są to jednak wyłącznie punkty samej kategorii strzeleckiej, a nie punkty umiejętności Walki z dystansu). Można w ten sposób zdobyć +60 punktów nawet do kategorii, w którą wcześniej wcale nie inwestowano.

Stymulant [koszt: 2 punkty]
Stymulant jednorazowo daje twojej postaci 30 punktów Umiejętności do wydania. Punkty te gracz wydaje w momencie wzięcia nagrody dla swojej postaci i może wydać je w dowolnie wybraną przez siebie (lecz tylko jedną) Umiejętność (nie Kategorię). Nagroda ta wygląda dokładnie tak samo dla wszystkich postaci.

Sklonowanie [koszt: 3 punkty]
Dzięki tej nagrodzie gracz uzyskuje możliwość grania klonem swej poprzedniej postaci z jej cechami zewnętrznymi oraz jej pamięcią. Klon uzyskuje też na start 1/3 poziomu osiągniętego przez pierwowzór. Jeżeli postać zginęła na 30 poziomie, to jej klon zacznie na poziomie 10 itd. Jedyną regułą dla uzyskania możliwości sklonowania jest istnienie minimalnej możliwości umocowania faktu klonowania w fabule.