Galaxy Quotes

Heroic

 

Heroic to system nagród dla zasłużonych graczy, którzy grają i przebywają na Galaxy dłuższy okres czasu. W poniższym dziale wyjaśnione są zasady otrzymywania bonusów, a także opisane są rodzaje przyznawanych nagród i wyróżnień. Każdy użytkownik może z czasem osiągnąć stopień Heroic i uzyskać nowe możliwości płynące ze swojej pozycji. Z czasem system będzie uaktualniany o nowe możliwości i nagrody.

Zdobywanie rangi i punktów Heroic

O awansowaniu gracza do rangi Heroic decyduje otrzymanie przez niego punktów Heroic. Otrzymać można je na trzy sposoby. Po pierwsze 1 punkt otrzymuje gracz, który gra na PBF przez okres jednego roku – oznacza to, że jedną lub większą liczbą postaci dany gracz musi aktywnie grać na forum przez okres przynajmniej dwunastu miesięcy. Punkt ten przyznawany jest automatycznie po roku gry i pojawia się na postaci, którą dany gracz w danym momencie gry faktycznie gra. Po drugie 1 punkt otrzymuje się za osiągnięcie postacią 20 poziomu w grze i punkt ten również pojawia się i zdobywa od razu, kiedy tylko twoja pierwsza postać zdobędzie 20 poziom. Po trzecie i ostatnie 1 punkt przyznaje lub nie sam Mistrz Gry – uznaniowo dając go lub nie wedle własnej opinii, która zależy od tego jak gracz spisuje się podczas sesji i jak przez Mistrza Gry oceniana jest jego gra głównie na podstawie gry jego ostatniej postaci. Wynika z tego, że maksymalna liczba punktów Heroic to trzy takie punkty. Raz zdobyte punkty Heroic można rozdawać na nowo każdorazowo z kolejną postacią. Posiadając np. już punkty za rok stażu i osiągnięcie 20 poziomu możesz wydawać je na nowo dla kolejnych postaci, zaczniesz wtedy grę zawsze z 2/2 punktami. Nagrody – ale nie punkty – Heroic w specjalnych okolicznościach (przy okazji konkursów lub eventów) nadawać może także bezpośrednio Mistrz Gry.

Nagrody Heroic

Poszczególne nagrody zużywają różną liczbę punktów heroic, niektóre z nich mają też dodatkowe wymogi.

Stymulant [koszt: 1 punkt]
Nagroda dla graczy heroic stymulant umożliwia jednorazowe dodanie sobie do dowolnej statystyki 10 punktów lub do dowolnej umiejętności 20 punktów przez postacie nieposługujące się mocą. Postać pozostaje na swoim starym poziomie ale uzyskuje natychmiastowy bonus punktowy, w to w co sobie zażyczy. Nagrodę można brać wielokrotnie (do trzech razy maksymalnie na postać), na dowolnym poziomie i także w umiejętności, w które dotąd w ogólne nie były dodawane punkty. Bonus ten omija także wszystkie blokady punktowe i rygory nałożone przez niektóre klasy prestiżowe.

Bothański Spec [koszt: 1 punkt]
Bothański Spec to nagroda heroic umożliwiająca odbycie błyskawicznego szkolenia, które postaci nieposługującej się mocą pozwala zdobyć natychmiastowe 20 punktów do dowolnej kategorii strzeleckiej lub 20 punktów do dowolnej szkoły sztuki walki (są to punkty formy walki, nie punkty umiejętności walka). Dzięki tej nagrodzie można więc szybko przyśpieszyć swoje szkolenie w znajomości technik walki i to zarówno w wypadku posługiwania się bronią dystansową, jak i w przypadku posługiwania się siłą własnych rąk i nóg, czy mieczem.

Kawałek złomu [koszt: 1 punkt]
Kawałek złomu to nagroda umożliwiająca wybranie sobie dowolnej jednostki ze spisu i ulepszenie jej wedle swojego widzimisię. Dzięki temu można natychmiast otrzymać statek/lub pojazd o dowolnych parametrach, przygotowany do zadań, które stoją przed graczem i bardzo trudno osiągalny innymi metodami. Statki te mogą być zarówno transportowcami, dużymi lub lekkimi frachtowcami czy małymi kanonierkami i fregatami, ale mogą to być też większe okręty kosmiczne (do 1600 metrów długości), wyposażone w dodatkowe elementy uzbrojenia, lepszy pancerz, czy mocniejsze osłony.

Droid-Towarzysz [koszt: 1 punkt]
Droid-Towarzysz to posłuszna i spersonalizowana jednostka robota, który może być droidem zabójcą, repliką człowieka, protokolarnym, astromechem, służącym, tragarzem – dowolnym, istniejącym/lub nie modelem. Taki robot w odróżnieniu od towarzysza o biologicznej naturze będzie nam lojalny praktycznie zawsze, otrzymuje także na start 30 poziom, a punkty osobiście rozdaje mu jego nowy pan, który pisze jego krótką historię. W trudnych okolicznościach będzie można liczyć przynajmniej na tego jednego, stalowego, przyjaciela.

Praca w grupie [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie każdy gracz może samodzielnie zaprojektować bota, postać NPC, czyli swojego towarzysza. Obowiązuje kilka zasad: po pierwsze postać musi mieć usprawiedliwienie i umocowanie fabularne, po drugie jej maksymalny poziom to 20, musi być także mniej więcej wiarygodna i autentyczna biorąc pod uwagę realia świata Star Wars. Gracz Heroic może stworzyć do trzech takich postaci, koszt stworzenia każdej z nich to jeden punkt, co nie zmienia faktu, że w trakcie rozgrywki postać może uniezależnić się lub okazać nieposłuszeństwo – jeżeli tak potoczy się fabuła gry.

Chowaniec [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymać można ze skutkiem natychmiastowym własną bestię-towarzysza, chowańca. Stwór tego rodzaj może być konkretnym gatunkiem zwierzęcia występującego w świecie Star Wars, a także mutacją kilku gatunków, których cechy spotykają się w jednej istocie. Bestie tego rodzaju potrafią walczyć, być wyjątkowo wierne i budzić lęk u przeciwników, ich hodowla w normalnych okolicznościach jest bardzo trudna i pracochłonna, zajmuje wiele lat – a dzięki tej nagrodzie własnego, lojalnego Chowańca otrzymać można praktycznie od ręki. Do wyboru m.in: Acklay, Akk Dog, Bantha, Bogstalker, Boma, Devourer, Exoboar, Drexl, Fyrnock, Ginx, Gundark, Hssiss, Kath Hound, K’lor’slug, Manka Cat, Nexu, Rancor, Slybex, Tu’kata, Varactyl, Vine Cat, Vorantikus, Vrake, Vorn Tiger, Zakkeg, czy Whitefang,

asteroidaBaza [koszt: 1 punkt]
Baza to nagroda heroic w postaci własnej asteroidy z bazą przeznaczoną dla twojej postaci. W wyniku tej nagrody otrzymasz własną asteroidę przygotowaną przez Mistrza Gry z pełnym wyposażeniem, przydatnym ekwipunkiem, hangarem i pojazdem. Asteroida jest też zawsze osobnym forum. Namiary na bazę postać otrzymuje w trakcie fabuły gry i posiadanie asteroidy zostaje wplecione w jej historię przez prowadzącego Mistrza Gry. Tego typu kryjówkę nie jest tak łatwo zdobyć, a dzięki tej nagrodzie otrzymasz pewny, solidny i dość trwały punkt wypadowy, miejsce odpoczynku i siedzibę z prawdziwego zdarzenia.

Artefakt [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymać można ze skutkiem natychmiastowym losowy artefakt mocy w postaci medalionu, przedmiotu o specjalnych właściwościach, czy holokronu należącego neigdyś do Lorda Sith lub do Mistrza Jedi. Taki przedmiot losowany jest z listy, którą posiada Mistrz Gry i gracz otrzymuje go w wyniku fabularnego splotu wydarzeń, w zależności od strony mocy gracza otrzyma on też artefakt dopasowany do jego przynależności, tak aby móc w pełni korzystać ze swojej nowej zdobyczy. Artefakt ten może być więc np. istniejącym w uniwersum holokronem, amuletem, bronią o wyjątkowych właściwościach, czy elementem stroju i pancerza.

carboniteKarbonit [koszt: 1 punkt]
Karbonit ma dwa zastosowania i jako nagroda jest przydatny przede wszystkim dla graczy, którzy z jakichś powodów tymczasowo chcą przestać grać swoją obecną postacią i wrócić do niej później. W wyniku wykorzystania tej nagrody ich obecna postać zapada w hibernację i mogą oni wtedy założyć nowe konto i grać nową postacią. Po śmierci nowej postaci mogą natomiast jeśli tylko chcą wrócić do gry starą, zahibernowaną przez ten czas postacią. Nagroda ta może być też wykorzystana przez powracających do gry graczy, by odzyskać nieaktywne (a żywe jeszcze) postacie, które wcześniej porzucili, a które przez ten czas nie umarły. W takim wypadku zawieszenie gry również można wyjaśnić hibernacją różnego typu.

Mistrz miecza [koszt: 1 punkt]
Nie wszyscy Jedi odpowiednio dużo czasu poświęcają na szkolenie w posługiwaniu się mieczem świetlnym. Dzięki jednemu punktowi Heroic wydanemu na Mistrza Miecza wszyscy wrażliwi na moc i posługujący się nią otrzymują 20 punktów do wydania w dowolnie wybraną przez siebie formę walki szermierki spośród tych już posiadanych. W wypadku postaci niewrażliwych na moc ta nagroda umożliwia opanowanie szermierki mieczem świetlnym (bez uzyskania formy), co jest wyjątkowo trudno dla wszystkich spoza Zakonów Jedi i Sith i nieposiadających większej wrażliwości na moc.

Kai-Kan [koszt: 1 punkt]
Niektóre klasy postaci posiadają limity ograniczające im możliwości poznania fechtunku poprzez limit form walki. Każda klasa postaci, która posiada limit form walki może zwiększyć go o dwie dodatkowe formy biorąc sobie tę nagrodę. W przypadku wszystkich, którzy wybiorą Kai-Kan do wyboru od GMa dostaną także od razu opcjonalną formę walki mieczem świetlnym. Wybranej przez gracza formy jego postać nauczy się automatycznie i od razu, otrzymując dodatkowo jeszcze bonusowe 3 punkty na start do tejże formy.

Zmiana planów [koszt: 1 punkt]
Nie zawsze chcemy awansować zgodnie z pierwotnym drzewkiem rozwoju klas, a ta nagroda to możliwość dowolnej zmiany klasy w ramach wszystkich klas prestiżowych Troopera, Scouta, Scoundrela i Fringera. Oznacza to, że możemy po Trooperze awansować np. na Entertainera, a po Entertainerze wybrać sobie potem na przykład Assassina. W ramach klas dostępnych dla frakcji panuje pełna dowolność, co pozwala graczowi o wiele lepiej spersonalizować sobie zakres punktowy swojej postaci. Dzięki zmianie planów użytej na początku rozgrywki gracz może po klasie początkowej wybrać dwie różne klasy prestiżowe, tak więc za 1 punkt można przejść rozgrywkę np. ścieżką Scoundrel ->Noble -> Blademaster itd.

Medytacja [koszt: 1 punkt]
Niektóre postacie samotnie przemierzają galaktykę i nie mają możliwości nauki mocy od nauczycieli, czy z innych źródeł jak zwoje czy holocrony. Dzięki tej nagrodzie każda postać Heroic otrzymuje wybraną przez GMa moc co czwarty poziom. Jedyną zasadą są te zasady, które obowiązują przy nauce mocy – gracz musi posiadać odpowiedni, wymagany dla techniki mocy poziom statystyki Mądrość. Zastrzeżone są jedynie specjalne moce rzadkich tradycji oraz moce powyżej 75 wymaganego punktu mądrości. Moce te dobiera Mistrz Gry, dając też graczowi w określonych momentach możliwość wyboru spośród kilku technik.

Mocy przybywaj [koszt: 1 punkt]
Nie wszystkie techniki mocy łatwo jest poznać. Niektóre z nich znają tylko pojedyncze osoby w Galaktyce, inne zastrzeżone są dla tajemniczych i nielicznych tradycji mocy żyjących w głębokiej izolacji. Dzięki nagrodzie Mocy przybywaj każdy gracz może spontanicznie nauczyć się jednej techniki mocy wybranej przez samego siebie. Do wyboru dla gracza są wtedy wszystkie moce poniżej wymaganego 75 poziomu mądrości, w wypadku wykorzystania tej nagrody można też brać moce, na które nie pozwala nam jeszcze nasza suma punktów mądrości, choć są one wtedy wyraźnie słabsze dopóki postać nie zdobędzie większej sumy mądrości.

Moc midichlorianów [koszt: 1 punkt]
Nie każda postać rodzi się z predyspozycjami mocy. Wiele z nich, jeśli nie większość, ma za niski poziom midichlorianów by móc mocą manipulować w jakikolwiek sposób. Dzięki tej nagrodzie każda nieposiadająca zdolności postać uzyska predyspozycje i zwiększy się jej liczba midichlorianów we krwi (wyjątkiem są rasy praktycznie pozbawione wrażliwości na moc). Ta nagroda może być także wykorzystywana na postaciach już wrażliwych na moc, podniesie wówczas takiej osobie predyspozycje mocy o jeden stopień w trójstopniowej skali: predyspozycje niskie/średnie/wysokie.

Ciąg dalszy [koszt: 1 punkty]
Gracze którzy niechętnie rozstają się z wątkami, w których żyły ich stare postacie mogą dzięki tej nagrodzie grać krewnym, lub botem związanym ze swoją poprzednią, zmarłą postacią. Dzięki temu można rozpoczynać rozgrywkę jako żona byłej postaci, córka, syn, najlepszy przyjaciel, kompan czy towarzysz lub ktoś, kogo spotkało się na swojej drodze. Taka nowa postać będąca swoistym „ciągiem dalszym” uzyskuje też na start 5 poziomów i zaczyna w miejscu, w którym ostatnio fabularnie się znajdowała, musi także być prowadzona przynajmniej częściowo zgodnie ze swoim dawnym charakterem.

Poprawka [koszt: 1 punkt]
Nie zawsze jest tak, że postać rozwija się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, dzięki Poprawce można za cenę jednego punktu zresetować wszystkie wydane punkty statystyk i umiejętności i rozdać je na nowo, a w przypadku postaci nieposługujących się mocą można także wziąć inną klasę podstawową i później prestiżowe (tylko punkty rasy są nieresetowalne). Może to być wykorzystane tylko jeden raz na jedną postać i najlepiej dobrze się przedtem zastanowić, czy aby na pewno reset i zmiana punktów wyjdzie potem naszej postaci na lepsze, czy też okaże się zmianą będącą niewypałem.

wizjaWizja [koszt: 1 punkt]
Wyjątkowa nagroda, która ma bezpośredni wpływ na fabułę, którą rozgrywa dana postać. Dzięki tej nagrodzie możemy wydostać się z kryzysowej sytuacji, śmiertelnego zagrożenia i uratować swoją postać. Bieżąca sytuacja postaci okazuje się być wtedy wizją, snem, albo przywidzeniem, na które można jeszcze zareagować by uchronić się przed np. śmiercią. Mistrz Gry decyduje wtedy jak dalece cofa fabułę danej postaci, ale ostatecznie robi to tak by postać mogła przeżyć i wydostać się z najgorszych opałów, i dalej cieszyć się swoim życiem. Wyjątkiem uniemożliwiającym zastosowanie tej nagrody jest sytuacja, kiedy gramy w fabule z postaciami innych graczy, chyba, że wszyscy uczestnicy sesji użyją jej naraz (każdy wyda osobny punkt).

Trening bitewny [koszt: 2 punkty]
Trening bitewny umożliwia jednorazowe dodanie 50 punktów do dowolnej (jednej!) umiejętności dla twojej postaci. Postać, która wykorzysta Trening Bitewny od razu awansuje do poziomu eksperckiego w dowolnej spośród umiejętności: może to być zarówno umiejętność z kategorii Walka, jak i każda inna wybrana przez użytkownika istniejąca umiejętność. Bonus ten omija przy tym oczywiście także wszystkie blokady punktowe i rygory nałożone na klasy prestiżowe, lecz dodaje 50 punktów tylko maksymalnie do łącznej bariery 100 punktów.

Bogata historia [koszt: 2 punkty]
Gracze Heroic mogą ustalać z mistrzem gry historię swojej nowej postaci i zaczynać od wysokich pozycji i w konkretnych zawodach, dzięki temu na starcie można być już wpływowym politykiem, Rycerzem Jedi, przedsiębiorcą, znanym łowcą nagród, Huttcim bossem, Lordem Sithów i wszystkim co tylko można sobie wyobrazić i czego można zapragnąć. Do tej nagrody niezbędne jest jednak stworzenie karty postaci do działu Database. Jedyną barierą są role i zawody wymagające bardzo wysokich poziomów. Przy okazji tej nagrody dodatkowo każda postać otrzymuje 10 poziomów już na starcie swojej rozgrywki, zamiast poziomów za napisanie KP.

Kredyty na start [koszt: 2 punkty]
Bardzo przydatna nagroda, z której skorzystać może każdy, któremu szybko potrzebna jest gotówka. W ramach tej nagrody za dwa punkty heroic gracz otrzymuje 500 milionów kredytów. Postać otrzymuje je natychmiastowo w postaci funkcjonalnego chipu kredytowego i może robić z nimi co tylko zechce. Taka gotówka może szybko pomóc awansować i rozwinąć interes, który w przyszłości przynosił będzie o wiele większe zyski i stanie się zaczątkiem czegoś naprawdę wielkiego, pozwala też zacząć grę z wysokiego pułapu i ominąć etapy powolnego dochodzenia do fortuny.

TuskenTypowy przedstawiciel [koszt: 2 punkty]
Dzięki tej nagrodzie twoja postać co poziom otrzyma aż trzy punkty umiejętności zgodne z popularnym wizerunkiem i pasujące do twojej rasy. Punkty te przyznaje Mistrz Gry w oparciu o twoją rasę i nie zależą one od tego, czym konkretnie podczas gry się zajmujesz tylko od tego w czym specjalizuje się twoja rasa. Np. grając Jawą będą to bonusy w reperowanie, przetrwanie, czy programowanie, a jako Chiss możesz się spodziewać dodatkowych punktów perswazji, czy dowodzenia. Powiększa to specjalizację twojej postaci i czyni ją naprawdę typowym przedstawicielem jej rasy.

Ręka mistrza gry [koszt: 2 punkty]
Nagroda umożliwia otrzymywanie każdorazowo co poziom dwóch punktów przyznawanych przez twojego mistrza gry. GM bacznie obserwuje poczynania twojej postaci i zgodnie z jej aktywnością doda jej wedle własnego uznania dodatkowe, bonusowe dwa punkty (statystyk lub umiejętności) co każdy poziom. Dzięki temu postać gracza o wiele łatwiej adaptuje się do zmieniających warunków i uzyskuje wsparcie punktowe na bieżąco przystosowując się do wymogów jakie stawia przed graczem zmieniająca się rozgrywka.

Sklonowanie [koszt: 3 punkty]
Niektórzy gracze szczególnie trudno godzą się ze śmiercią swojej postaci, dzięki tej nagrodzie tak na dobrą sprawę każda zasłużona postać z punktami Heroic staje się prawie nieśmiertelna. Za trzy punkty gracz uzyskuje możliwość grania klonem swojej poprzedniej postaci ze wszystkimi jej cechami zewnętrznymi oraz z jej pamięcią. Dodatkowo klon uzyskuje na start 1/3 poziomu osiągniętego przez swój pierwowzór. Jeżeli nasza postać zginęła na 30 poziomie, to jej klon zacznie rozgrywkę na poziomie 10 itd. Jedyną regułą dla uzyskania możliwości sklonowania jest istnienie choćby minimalnej możliwości umocowania faktu klonowania w fabule.