Heroic

 

Heroic to system nagród dla zasłużonych graczy, którzy grają i przebywają na Galaxy dłuższy okres czasu. W poniższym dziale wyjaśnione są zasady otrzymywania bonusów, a także opisane są rodzaje przyznawanych nagród i wyróżnień. Każdy użytkownik może z czasem osiągnąć stopień Heroic i uzyskać nowe możliwości płynące ze swojej pozycji. Z czasem system będzie uaktualniany o nowe możliwości i nagrody.

Zdobywanie rangi i punktów Heroic

O awansowaniu gracza do rangi Heroic decyduje otrzymanie przez niego punktów Heroic. Maksymalna liczba punktów Heroic to trzy. Otrzymać można je na trzy sposoby.

  • 1 punkt otrzymuje gracz, który gra na PBF przez okres jednego roku – oznacza to, że jedną lub większą liczbą postaci dany gracz musi aktywnie grać na forum przez okres przynajmniej dwunastu miesięcy. Punkt ten przyznawany jest automatycznie po roku gry i pojawia się na postaci, którą dany gracz w danym momencie gry faktycznie gra. Odnawia się na każdej kolejnej postaci, więc zawsze już później zaczniesz 1 punktem.
  • Po drugie 1 punkt otrzymuje się za samodzielne osiągnięcie postacią 20 poziomu w grze i punkt ten również pojawia się i zdobywa od razu, kiedy tylko twoja pierwsza postać zdobędzie 20 poziom. Ten punkt też odnawia się na każdej kolejnej postaci, więc zawsze już później z nim zaczniesz.
  • Po trzecie i ostatnie 1 punkt przyznaje lub nie sam Mistrz Gry – uznaniowo dając go lub nie wedle własnej opinii, która zależy od tego, jak gracz spisuje się podczas sesji i jak przez Mistrza Gry oceniana jest jego gra głównie na podstawie gry jego ostatniej postaci.

Nagrody Heroic

Poszczególne nagrody zużywają różną liczbę punktów Heroic, niektóre z nich mają też dodatkowe wymogi.

Hybryda [koszt: 1 punkt]
To specjalna nagroda dla graczy, którzy posiadają już przynajmniej jeden punkt Heroic. Jej wybór nie konsumuje jednak ani jednego punktu, jest opcją dla wszystkich graczy z punktami Heroic na koncie. Nagroda ta umożliwia skorzystanie przy rejestracji z karty Hybrydy, co umożliwia zrobienie postaci będącej mieszanką wybranych ras, lub posiadającą cechy jakiejś konkretnej, albo nawet nieznanej rasy. Nagroda ta wymaga jednocześnie wcześniejszych konsultacji z Mistrzem Gry.

Bothański Spec [koszt: 1 punkt]
Bothański Spec to nagroda Heroic umożliwiająca odbycie błyskawicznego szkolenia, które postaci nieposługującej się mocą pozwala zdobyć natychmiastowe 50 punktów do dowolnej kategorii strzeleckiej lub 50 punktów do dowolnej szkoły sztuki walki (są to punkty formy walki, nie punkty umiejętności walka). Dzięki tej nagrodzie można więc szybko przyśpieszyć swoje szkolenie w znajomości technik walki i to zarówno w wypadku posługiwania się bronią dystansową, jak i w przypadku posługiwania się siłą własnych rąk i nóg, czy mieczem.

Droid-Towarzysz [koszt: 1 punkt]
Droid-Towarzysz to posłuszna i spersonalizowana jednostka robota, który może być droidem zabójcą, repliką człowieka, protokolarnym, astromechem, służącym, tragarzem – dowolnym, istniejącym/lub nie modelem. Taki robot w odróżnieniu od towarzysza o biologicznej naturze będzie nam lojalny praktycznie zawsze, otrzymuje także na start 30 poziom, a punkty osobiście rozdaje mu jego nowy pan, który pisze jego krótką historię. W trudnych okolicznościach będzie można liczyć przynajmniej na tego jednego, stalowego, przyjaciela.

Praca w grupie [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie każdy gracz może samodzielnie zaprojektować bota, postać NPC, czyli swojego towarzysza. Obowiązuje kilka zasad: po pierwsze postać musi mieć usprawiedliwienie i umocowanie fabularne, po drugie jej maksymalny poziom to 30, musi być także mniej więcej wiarygodna i autentyczna biorąc pod uwagę realia świata Star Wars. Gracz Heroic może stworzyć do trzech takich postaci, koszt stworzenia każdej z nich to jeden punkt, co nie zmienia faktu, że w trakcie rozgrywki postać może uniezależnić się lub okazać nieposłuszeństwo – jeżeli tak potoczy się fabuła gry.

Rzadki miecz [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymujesz ze skutkiem natychmiastowym miecz świetlny razem z losowym rzadkim, unikatowym kryształem do niego. Poza tym możesz też wybrać typ miecza świetlnego: może to być miecz pojedynczy, podwójny, rozkładany, typu tonfa, forked, czy bicz świetlny lub pika świetlna. Wybrać możesz też materiał z którego jest wykonany oraz dobrać dodatkowe (lecz opisane w uniwersum) funkcje, które miecz od razu otrzyma. Nagroda ta może być brana wielokrotnie, może też zostać wykorzystana do odzyskania zgubionego/zniszczonego wcześniej oryginalnego miecza świetlnego twojej postaci.

Broń mistrza [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymujesz ze skutkiem natychmiastowym najlepszy możliwy i dostosowany do swojej klasy postaci oręż w postaci broni białej zadającej maksymalne obrażenia. Możesz przy tym wybrać rodzaj broni białej z podanych w dziale Broń, ale dodatkowe efekty i właściwości zostaną ci wybrane z listy i dostosowane do twojego stylu gry. Bronią mistrza może być tylko broń biała dla walczących oraz nieposługujących się mocą postaci. Nagrodę tę można też brać wielokrotnie.

Chowaniec [koszt: 1 punkt]
Dzięki tej nagrodzie otrzymać można ze skutkiem natychmiastowym własną bestię-towarzysza, chowańca. Stwór tego rodzaj może być konkretnym gatunkiem zwierzęcia występującego w świecie Star Wars, a także mutacją kilku gatunków, których cechy spotykają się w jednej istocie. Bestie tego rodzaju potrafią walczyć, być wyjątkowo wierne i budzić lęk u przeciwników, ich hodowla w normalnych okolicznościach jest bardzo trudna i pracochłonna, zajmuje wiele lat – a dzięki tej nagrodzie własnego, lojalnego Chowańca otrzymać można praktycznie od ręki. Do wyboru m.in: Acklay, Akk Dog, Bantha, Bogstalker, Boma, Devourer, Exoboar, Drexl, Fyrnock, Ginx, Gundark, Hssiss, Kath Hound, K’lor’slug, Manka Cat, Nexu, Rancor, Slybex, Tu’kata, Varactyl, Vine Cat, Vorantikus, Vrake, Vorn Tiger, Zakkeg, czy Whitefang.

Kawał złomu [koszt: 1 punkt]
Kawał Złomu to nagroda Heroic, która gwarantuje ci otrzymanie własnego statku kosmicznego stworzonego według twojego własnego projektu. Statek ten może mieć do 300 metrów długości włącznie i o jego wyglądzie oraz przeznaczeniu decydujesz ty sam. Mistrz Gry uzupełnia to jeszcze o dodatkowe uzbrojenie, osłony i wyposażenie dając mu wszystko możliwie najlepsze dla danego typu jednostki. Statek ten (jeśli posiada długość powyżej 50 metrów) automatycznie też staje się osobnym subforum na forum w grze Galaxy PBF. Nagrodę tę można brać też wielokrotnie.

asteroidaBaza [koszt: 1 punkt]
Baza to nagroda Heroic w postaci własnej asteroidy z bazą przeznaczoną dla twojej postaci. W wyniku tej nagrody otrzymasz własną asteroidę przygotowaną przez Mistrza Gry z pełnym wyposażeniem, przydatnym ekwipunkiem, hangarem i pojazdem. Asteroida jest też zawsze osobnym forum. Namiary na bazę postać otrzymuje w trakcie fabuły gry i posiadanie asteroidy zostaje wplecione w jej historię przez prowadzącego Mistrza Gry. Tego typu kryjówkę nie jest tak łatwo zdobyć, a dzięki tej nagrodzie otrzymasz pewny, solidny i dość trwały punkt wypadowy, miejsce odpoczynku i siedzibę z prawdziwego zdarzenia na dłużej.

carboniteKarbonit [koszt: 1 punkt]
Karbonit ma dwa zastosowania i jako nagroda jest przydatny przede wszystkim dla graczy, którzy z jakichś powodów tymczasowo chcą przestać grać swoją obecną postacią i wrócić do niej później. W wyniku wykorzystania tej nagrody ich obecna postać zapada w hibernację i mogą oni wtedy założyć nowe konto i grać nową postacią. Po śmierci nowej postaci mogą natomiast jeśli tylko chcą wrócić do gry starą, zahibernowaną przez ten czas postacią, która zostaje odmrożona. Opcja powrotu do gry zamrożoną postacią istnieje jednak tylko raz (tylko na jednej kolejnej postaci po tej zamrożonej).

Mistrz miecza [koszt: 1 punkt]
Nie wszyscy Jedi i Sithowie odpowiednio dużo czasu poświęcają na szkolenie w posługiwaniu się mieczem świetlnym. Dzięki jednemu punktowi Heroic wydanemu na Mistrza Miecza wszyscy wrażliwi na moc i posługujący się nią oraz potrafiący walczyć przy użyciu broni świetlnej otrzymują aż 50 punktów do wydania w dowolnie wybraną przez siebie formę walki szermierki spośród tych już posiadanych. Mistrz  dodaje punkty tej konkretnej formy: nie dodaje zaś punktów do umiejętności Walka z bliska.

Nietypowy miecznik [koszt: 1 punkt]
Dzięki nagrodzie Nietypowy miecznik postać nieposiadająca predyspozycji mocy może nauczyć się posługiwać mieczem świetlnym w zadowalającym stopniu, a także opanować jedną formę walki mieczem świetlnym. Nie da to jej co prawda zdolności odbijania pocisków blasterowych i taki użytkownik miecza dalej będzie gorszy od tych wrażliwych na moc, pozwoli jednak posługiwać się tą legendarną bronią i bez wątpienia zaskoczyć każdego oponenta, który tylko stanie na drodze takiej postaci.

Zmiana planów [koszt: 1 punkt]
Nie zawsze chcemy awansować zgodnie z pierwotnym drzewkiem rozwoju klas, a ta nagroda to możliwość dowolnej zmiany klasy w ramach wszystkich klas prestiżowych Troopera, Scouta, Scoundrela i Fringera. Oznacza to, że możemy po Trooperze awansować np. na Entertainera, a po Entertainerze wybrać sobie potem na przykład Assassina. W ramach klas dostępnych dla frakcji panuje pełna dowolność, co pozwala graczowi o wiele lepiej spersonalizować sobie zakres punktowy swojej postaci. Dzięki zmianie planów użytej na początku rozgrywki gracz może po klasie początkowej wybrać dwie różne klasy prestiżowe, tak więc za 1 punkt można przejść rozgrywkę np. ścieżką Scoundrel -> Noble -> Blademaster itd.

Mocy przybywaj [koszt: 1 punkt]
Nie wszystkie techniki mocy łatwo jest poznać. Niektóre z nich znają tylko pojedyncze osoby w Galaktyce, inne zastrzeżone są dla tajemniczych i nielicznych tradycji mocy żyjących w głębokiej izolacji. Dzięki nagrodzie Mocy przybywaj każdy gracz może spontanicznie nauczyć się jednej techniki mocy wybranej przez samego siebie. Do wyboru dla gracza są wtedy wszystkie moce poniżej wymaganego 80 poziomu mądrości, w wypadku wykorzystania tej nagrody można też brać moce, na które nie pozwala nam jeszcze nasza suma punktów mądrości, choć są one wtedy wyraźnie słabsze dopóki postać nie zdobędzie większej sumy mądrości.

Moc midichlorianów [koszt: 1 punkt]
Nie każda postać rodzi się z predyspozycjami mocy. Wiele z nich, jeśli nie większość, ma za niski poziom midichlorianów by móc mocą manipulować w jakikolwiek sposób. Dzięki tej nagrodzie każda nieposiadająca zdolności postać uzyska predyspozycje i zwiększy się jej liczba midichlorianów we krwi (wyjątkiem są rasy praktycznie pozbawione wrażliwości na moc). Ta nagroda może być także wykorzystywana na postaciach już wrażliwych na moc, podniesie wówczas takiej osobie predyspozycje mocy o jeden stopień w trójstopniowej skali: predyspozycje niskie/średnie/wysokie.

Ciąg dalszy [koszt: 1 punkty]
Gracze którzy niechętnie rozstają się z wątkami, w których żyły ich stare postacie mogą dzięki tej nagrodzie grać krewnym, lub botem związanym ze swoją poprzednią, zmarłą postacią. Dzięki temu można rozpoczynać rozgrywkę jako żona byłej postaci, córka, syn, najlepszy przyjaciel, kompan czy towarzysz lub ktoś, kogo spotkało się na swojej drodze. Taka nowa postać będąca swoistym „ciągiem dalszym” uzyskuje też na start 5 poziomów i zaczyna w miejscu, w którym ostatnio fabularnie się znajdowała, musi także być prowadzona przynajmniej częściowo zgodnie ze swoim dawnym charakterem.

Poprawka [koszt: 1 punkt]
Nie zawsze jest tak, że postać rozwija się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, dzięki Poprawce można za cenę jednego punktu zresetować wszystkie wydane punkty statystyk i umiejętności i rozdać je na nowo, a w przypadku postaci nieposługujących się mocą można także wziąć inną klasę podstawową i później prestiżowe (tylko punkty rasy są nieresetowalne). Może to być wykorzystane tylko jeden raz na jedną postać i najlepiej dobrze się przedtem zastanowić, czy aby na pewno reset i zmiana punktów wyjdzie potem naszej postaci na lepsze, czy też okaże się zmianą będącą niewypałem.

Ręka mistrza gry [koszt: 1 punkt]
Nagroda umożliwia oddanie rozdawania punktów na twojej postaci w ręce twojego Mistrza Gry. Poziomy rozdawać będzie wtedy za ciebie sam Mistrz Gry obserwując to, co robisz i rozdając punkty twojej postaci w taki sposób, by najlepiej dopasować je do tego, co robisz. Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich tych postaci, które wolą skupić się na samej rozgrywce i nie chcą też specjalnie zaprzątać sobie głowy mechaniką rozgrywki. Rękę można wziąć w dowolnym momencie rozgrywki, a Mistrz Gry uzgodni też z tobą ogólny kierunek rozwoju twojej postaci.

wizjaWizja [koszt: 1 punkt]
Wyjątkowa nagroda, która ma bezpośredni wpływ na fabułę, którą rozgrywa dana postać. Dzięki tej nagrodzie możemy wydostać się z kryzysowej sytuacji, śmiertelnego zagrożenia i uratować swoją postać. Bieżąca sytuacja postaci okazuje się być wtedy wizją, snem, albo przywidzeniem, na które można jeszcze zareagować by uchronić się przed np. śmiercią. Mistrz Gry decyduje wtedy jak dalece cofa fabułę danej postaci, ale ostatecznie robi to tak by postać mogła przeżyć i wydostać się z najgorszych opałów, i dalej cieszyć się swoim życiem. Wyjątkiem uniemożliwiającym zastosowanie tej nagrody jest sytuacja, kiedy gramy w fabule z postaciami innych graczy, chyba, że wszyscy uczestnicy sesji użyją jej naraz (każdy wyda osobny punkt).

Nieoczekiwany obrótNieoczekiwany obrót [koszt: 1 punkt]
Nagroda z bezpośrednim wpływem na fabułę, która jest idealna dla graczy, którzy chcieliby radykalnej odmiany swojej aktualnej fabuły. Mistrz gry rzuca kością k200 i losowe znaczące wydarzenie całkowicie zmienia fabułę twojej postaci. Może się okazać, że jesteś zaginionym synem kryminalnego bossa, może wpaść ci w ręce fortuna, możesz zostać teleportowany do tajemniczej świątyni, wejść w posiadanie tajemniczego artefaktu, zostać bogiem dla Ewoków, czy zostać wciągniętym w kluczowy dla losów Galaktyki wir wydarzeń. Możliwości jest naprawdę bardzo wiele i każda z nich powoduje, że fabuła przybiera całkowicie nieoczekiwany obrót i od tej chwili może stać się w zasadzie wszystko!

Medytacja [koszt: 2 punkty]
Niektóre postacie samotnie przemierzają Galaktykę i nie mają możliwości nauki mocy od nauczycieli, czy z innych źródeł jak zwoje czy holocrony. Dzięki tej nagrodzie każda postać otrzymuje wybraną przez GMa moc co piąty poziom. Jedyną zasadą są te zasady, które obowiązują przy nauce mocy – gracz musi posiadać odpowiedni, wymagany dla techniki mocy poziom Mądrości. Zastrzeżone są moce rzadkich tradycji oraz moce powyżej 75 wymaganego punktu mądrości. Moce te dobiera Mistrz Gry.

Stymulant [koszt: 2 punkty]
Nagroda dla graczy Heroic stymulant jednorazowo dodaje twojej postaci jeden punkt Talentu do wydania. Punkt ten gracz wydaje w momencie wzięcia nagrody dla swojej postaci i może wydać go w dowolnie wybrany przez siebie Talent z listy Talentów na portalu (także ten, którego nie ma jeszcze wcale rozwiniętego). Nagroda wygląda tak samo dla postaci wrażliwych i niewrażliwych na moc. Oczywiście obowiązują przy tym wszystkie zasady dotyczące Talentów wymienione w dziale im poświęconym.

Kredyty na start [koszt: 2 punkty]
Bardzo przydatna nagroda, z której skorzystać może każdy, któremu szybko potrzebna jest gotówka. W ramach tej nagrody za dwa punkty heroic gracz otrzymuje 3 miliardy kredytów. Postać otrzymuje je natychmiastowo w postaci funkcjonalnego chipu kredytowego i może robić z nimi co tylko zechce. Taka gotówka może szybko pomóc awansować i rozwinąć interes, który w przyszłości przynosił będzie o wiele większe zyski i stanie się zaczątkiem czegoś naprawdę wielkiego, pozwala też zacząć grę z wysokiego pułapu i ominąć etapy powolnego dochodzenia do fortuny.

Profesjonalista [koszt: 2 punkty]
Nagroda ta daje możliwość startu gry z 10 poziomem postaci już od samego początku rozgrywki. Oznacza to, że od razu masz 10 poziom i możesz wydać za niego punkty już pisząc pierwszego posta. Wykorzystać można ją dla każdej postaci. Drugim zastosowaniem jest wzięcie Profesjonalisty na dowolnym etapie rozgrywki celem obniżenia swojego poziomu do poziomu 15 (z minimum 20). Start z Profesjonalistą odbiera jednocześnie możliwość odebrania poziomów za pisanie Karty Postaci.

TuskenTypowy przedstawiciel [koszt: 2 punkty]
Dzięki tej nagrodzie twoja postać co poziom otrzyma dwa punkty umiejętności zgodne z popularnym wizerunkiem i pasujące do twojej rasy. Punkty te przyznaje Mistrz Gry w oparciu o twoją rasę i nie zależą one od tego, czym konkretnie podczas gry się zajmujesz tylko od tego w czym specjalizuje się twoja rasa. Np. grając Jawą będą to bonusy w reperowanie, przetrwanie, czy programowanie, a jako Chiss możesz się spodziewać dodatkowych punktów perswazji, czy dowodzenia. Powiększa to specjalizację twojej postaci i czyni ją naprawdę typowym przedstawicielem jej rasy.

Sklonowanie [koszt: 3 punkty]
Niektórzy gracze szczególnie trudno godzą się ze śmiercią swojej postaci, dzięki tej nagrodzie tak na dobrą sprawę każda zasłużona postać z punktami Heroic staje się prawie nieśmiertelna. Za trzy punkty gracz uzyskuje możliwość grania klonem swojej poprzedniej postaci ze wszystkimi jej cechami zewnętrznymi oraz z jej pamięcią. Dodatkowo klon uzyskuje na start 1/3 poziomu osiągniętego przez swój pierwowzór. Jeżeli nasza postać zginęła na 30 poziomie, to jej klon zacznie rozgrywkę na poziomie 10 itd. Jedyną regułą dla uzyskania możliwości sklonowania jest istnienie choćby minimalnej możliwości umocowania faktu klonowania w fabule.

Superbroń [koszt: 3 punkty]
Ta nagroda umożliwia wejście w posiadanie potężnej (losowej) stacji bojowej o właściwościach superbroni zbliżonych do właściwości Gwiazdy Śmierci czy Gwiezdnej Kuźni lub superniszczyciela posiadającego superbroń. Machina tych rozmiarów i tej siły jest tak potężna, że może bez problemu stać się fundamentem do budowy własnego imperium, są to twory tak kosztowne, cenne i rzadko spotykane, że ich właściciele zazwyczaj automatycznie stają się wybitnie wpływowymi jednostkami, które mogą decydować o losie miliardów istnień. W ramach tej nagrody otrzymać można superbroń w postaci statku lub ogromnej stacji kosmicznej, a także dołączoną od razu minimalną i posłuszną załogę, która zajmie się zarządzaniem tą bronią.