Walka z bliska

 

Seeker_Executioner_FDSSSzermierka bez wykorzystania mocy i miecza świetlnego to w obecnych czasach raczej archaizm, domena słabo zaawansowanych technologicznie ras lub rzadko spotykana ciekawostka. Główną i najbardziej dyskredytującą ten rodzaj uzbrojenia wadą tej broni jest fakt, że bez mocy nie sposób jest się nią obronić przed ogniem blastera. W całej Galaktyce istnieje jednak bardzo wielu użytkowników broni białej, która jest jedną z najwcześniej wynalezionych i zwłaszcza na odciętych od postępu technicznego planetach cieszy się wciąż niesłabnącą popularnością. Niektóre kultury i rasy opanowały też szermierkę do tego stopnia, że pozostaje ona użyteczna nawet w dobie pełnej dominacji broni blasterowej. Wielu łowców nagród, najemników i żołnierzy opanowuje też formy walki bronią białą i korzysta z niej jako z broni pomocniczej, korzystając z tych umiejętności tylko w określonych momentach, kiedy faktycznie mogą one dawać przewagę. Trening szermierczy pozostaje jednak bardzo trudny, czasochłonny i wymaga też wielu dodatkowych umiejętności by walka przy pomocy miecza, lancy, czy piki w ogóle mogła okazać się skuteczna. Użytkownicy broni białej to często także pasjonaci, miłośnicy tego oręża, czy arystokraci, którzy na wielu planetach posługują się nią by zyskać honor i uznanie, o które trudno byłoby w przypadku blasterów.

System doświadczenia i rozdysponowywania punktów

Każdy z graczy ma możliwość rozdawania punktów w system opanowywania poszczególnych form szermierki. Kolejne punkty walki z bliska to kolejne punkty do rozdania w wybrane formy szermierki opisane poniżej. Każdy pojedynczy punkt walki z bliska to jeden punkt do wydania na poznaną już formę. Każda forma szermierki musi jednak wpierw zostać zapoznana i przekazana postaci gracza w wyniku wydarzeń mających miejsce wewnątrz gry. Odbywa się to na zasadzie podobnej do opanowywania form walki mieczem świetlnym przez Jedi i Sith – technika musi zostać przekazana postaci gracza przez jej mistrza albo źródło wiedzy (materiały szkoleniowe itd). Wyjątkiem są najprostsze techniki szermierki, które nie wymagają uprzedniego szkolenia i w które punkty inwestować można od razu. Warto zwrócić uwagę także na to, że trudniejsze formy fechtunku wymagają ponawiania treningu i odbywania kolejnych szkoleń przy okazji każdej kolejnej punktowej inwestycji. Choć dobrze opanowana szermierka – podobnie jak walka wręcz – daje stosunkowo duży bonus punktowy to warto mieć jednak w świadomości to, że stosowanie broni białej wciąż umocowane jest w fabule i walcząc przeciwko oponentowi korzystającemu z broni dystansowej warto wpierw zminimalizować ten dystans – nawet mistrz miecza będzie bowiem w dużych opałach jeśli przyjdzie mu przebiec dużą odległość w ogniu blasterowego ognia, nawet najlepsza defensywa przy użyciu broni białej jest tu często prawie bezradna.

Techniki fechtunku

Szermierka jest praktykowana w wielu miejscach Galaktyki, jednak w większości przypadków sprowadza się to po prostu do prostego wykorzystywania broni bez głębszej filozofii i bez poważniejszych zasad, które byłyby gdzieś zawarte, czy spisane. W przypadku walki bronią białą tylko walka przy pomocy niektórych rodzajów oręża ma bardziej rozbudowaną filozofię i coś, co można określić mianem szkoły sztuki walki. Ci, którzy trenują się w najpopularniejszych formach walki bronią białą (vibrobroń, electrobroń) uzyskują zaś biegłość przede wszystkim dzięki treningowi i doświadczeniu, którego nabierają wraz z czasem i kolejnymi potyczkami.

Dostępne do nauki formy walki z bliska to:

Arg’Garok

– Arg’garok to nazwa dwuręcznego topora wykorzystywanego przez rasę Gamorrean. Rasa ta znana jest z upodobania do swoich toporów i często korzysta z nich nawet, kiedy pozostaje poza swą rodzimą planetą. Gamorreańscy strażnicy wyposażeni w topory to częsty widok na światach kontrolowanych przez Huttów i nie tylko. Nauka fechtunku przy pomocy tych toporów opiera się przede wszystkim na trenowaniu brutalnej siły fizycznej, wytrzymałości i kondycji, a także wprawy z jaką dzierży się tę broń. Wyszkolony Gamorreanin wyposażony w topór to duże wyzwanie na polu walki. Posługiwania się tymi toporami mogą się uczyć też inne rasy (w tym ludzie), jednak wymaga to od nich dużej fizycznej siły.

[Limit punktów: 30]

Vibrobroń

– Vibrobroń to podstawowy i zdecydowanie najczęściej wykorzystywany w Galaktyce rodzaj broni białej. Są to miecze, piki i ostrza, które posiadają specjalny napęd wprowadzający ostrze w mikrowibracje. Dzięki temu taka broń może przeciąć prawie wszystko i jest bardzo morderczym orężem w rękach każdego wprawnego wojownika. Fechtunek przy użyciu vibrobroni nie posiada jakiegoś specyficznego stylu, czy konkretnych zasad, a bardziej koncentruje się wokół nauki panowania nad ostrzem, które drga i wyprowadzaniu przy jego pomocy podstawowych cięć. Vibrobroń jest dość intuicyjna i nauka tej formy fechtunku nie jest specjalnie trudna, broń ta jest też łatwo dostępna przez co jest częstym wyborem dla wszelkiej maści najemników, łowców, czy strażników. W nie tak dalekiej przeszłości vibromiecze były też nawet na podstawowym wyposażeniu całych armii, jednak to zmieniło się w momencie, kiedy udoskonalono blastery i pancerze.

[Limit punktów: 40] [Technika niewymagająca nauki]

Electrobroń

– Electrobroń to różnego typu electrostaffy, electroostrza i electromiecze. Są to standardowe ostrza, które posiadają akumulator i przy swoim ostrzu generują prąd, przez co przy kontakcie z ciałem/przedmiotem rażą przeciwnika i albo tylko go paraliżują, albo jednocześnie przecinają, co zależy od konkretnego typu broni. Electrostaffy są często wykorzystywane przez siły porządkowe, ale także najemników, łowców nagród i innych. Wersją tej broni posługują się też m.in wojownicy Kage, czy Jawa’owie. Zaletą tej broni jest jej mniejsza waga, możliwość ogłuszania wroga, a także fakt, że posługiwanie się nią wymaga od użytkownika mniej siły. Fechtunek przy pomocy electrobroni nie jest bardzo skomplikowany i nauka tej formy fechtunku przychodzi wszystkim dość łatwo. Electrobroń jest też dość popularna i często spotykana także na wielu cywilizowanych światach, zdarza się też, że tego typu ostrzami posługują się różne droidy.

[Limit punktów: 40] [Technika niewymagająca nauki]

Bicz energetyczny

– Klasyczne bicze nie są już wykorzystywane i przepadły w mrokach dziejów. Współcześnie zdarza się jednak, że używa się bicza opartego na technologii energetycznej. Bicz może być energetyczny lub szokowy. W obu przypadkach mamy do czynienia z giętką (stalową) liną, którą dzierży się jedną ręką. Bicz energetyczny rozcina i przecina swoje cele, natomiast szokowy chwyta i paraliżuje przy pomocy ładunku elektrycznego. Broń ta jest dość rzadko wykorzystywana, ponieważ oferuje znikomą obronę przed atakami innej broni białej i zmusza użytkownika do trzymania przeciwników na dystans (co jest bardzo trudne zważywszy na dużą popularność broni blasterowej). Są jednak sytuacje, kiedy tego typu broń bardzo się przydaje. Namiętnie korzystają z niej np. łowcy niewolników (w tym Zygerrianie), niektórzy łowcy nagród, czy (sporadycznie) nawet Sithowie. Rzadko jest to broń pierwszego wyboru do poważnych starć, lecz wprawiony w boju użytkownik bicza energetycznego i szokowego to wciąż bardzo groźny przeciwnik.

[Limit punktów: 40] [Technika niewymagająca nauki]

Fira

– Ostrze Fire to tradycyjna broń Selkathów pochodzących z wodnej planety Manaan. Miecze te są średniej długości, mają charakterystycznie zakrzywione ostrze i są częściowo wykonane z cortosis dzięki czemu są całkowicie odporne na miecze świetlne. Miecze te są jednak dość rzadko wykorzystywane nawet przez samych Selkathów, którzy uważają je za relikt z przeszłości. Większość użytkowników tej broni to współcześnie członkowie wrażliwego na moc Zakonu Shasy, który jednak nie jest zbyt liczny. Technika walki tą bronią jest stosunkowo nieskomplikowana, opiera się jednak przede wszystkim na szybkości i stosowaniu dużej liczby słabszych ciosów, które mają za zadanie wytrącić przeciwnika z równowagi. Selkathowie chronią jednak swoich tajemnic i niechętnie uczą tej formy fechtunku przybyszy z zewnątrz.

[Limit punktów: 40]

Ryyk

– Ryyk to tradycyjne ostrza Wookieech, które są zakrzywionymi krótkimi mieczami, które mogą być używane w wariancie pojedynczym, lub po jednym w każdej dłoni. Jest to wyjątkowo śmiercionośna i zabójcza broń. Walka przy pomocy tych ostrzy jest tradycyjną formą fechtunku Wookieech i wielu spośród nich opanowuje ją już na etapie wczesnej dorosłości. Posługiwanie się takim ostrzem uważane jest za dość trudne i wymagające, podstawą fechtunku przy pomocy ostrzy Ryyk jest szybkie przemieszczanie się i wykonywanie ciosów w rytm wykonywanych przez użytkownika licznych akrobacji. Ostrza Ryyk rzadko trafiają w ręce inne niż Wookieech, ponieważ Wookiee niechętnie uczą tej formy fechtunku przedstawicieli innych ras, rzadko też zdarza się by ci posiadali odpowiednią siłę i fizyczne możliwości by sprostać tym ostrzom.

[Limit punktów: 50]

Cathar

– Rasa Cathar znana jest ze swojego upodobania do wojaczki, a zwłaszcza polowań, w tym na bardzo groźne i ogromne potwory. W toku ewolucji i swej historii na planecie Cathar opracowano technikę walki przy pomocy catharskiego miecza, a także podwójnego ostrza. Ta stosunkowo ciężka broń w sprawnych rękach może stać się bardzo śmiercionośnym narzędziem. Fechtunek dla Catharów pozostaje sprawą honoru i prawie każdy przedstawiciel tej rasy przechodzi choćby ograniczone szkolenie w zakresie posługiwania się bronią białą. Walka przy pomocy catharskich ostrzy polega głównie na zadawaniu pojedynczych, bardzo silnych ciosów i opiera się na samej fizycznej sile. Obecnie dla Catharów broń biała jest już jednak głównie dodatkiem do broni dystansowej, choć większość myśliwych wciąż uczy się tej formy i rozwija jej tradycje.

[Limit punktów: 50]

Sayormi

– Sayormi to bardzo tajemnicza, słabo znana i praktykująca liczne mroczne rytuały rasa zamieszkujące Krainy Cienia na planecie Kashyyyk. Przedstawiciele tej rasy znani są ze swojego upodobania do nietypowej broni białej, która przypomina kastety i krótkie siekierki. W rękach zaprawionych w boju Sayormich jest to broń, która budzi strach i respekt pośród Wookieech, a także wszystkich innych, którzy tylko natkną się na Sayormich podczas walki. Istnieją co najmniej dwa typy broni Sayormich: heartstriker i soulstinger, przy czym oba bazują na sprawności użytkownika i są bronią bardziej pasującą do zabójców niż wojowników walczących honorowo i otwarcie. Sayormi ćwiczą się w walce swoją bronią w tajemnicy i ukryciu, na Kashyyyk, zdarza się jednak rzadko, że przekazują swą wiedzę tym, których sami uznają wcześniej za godnych.

[Limit punktów: 50]

tuskenGaderffii

– Gaderffii to długa na około 120 centymetrów broń biała pochodzących z Tatooine Jeźdźców Pustyni zwanych też Tuskenami. Broń ta posiada dwa możliwe zastosowania: może być zarówno bronią tnącą i kłującą, jak i obuchową w zależności od wykorzystywanego w danej chwili końca. Tuskeni lubują się w korzystaniu z niej i praktycznie każdy z nich potrafi posługiwać się gaderffii. Już najmniejsze dzieci uczy się wykorzystywania tej broni, a dla praktycznie wszystkich Tuskenów posiadanie gaderffii to wręcz kwestia dumy i honoru. Tuskeni to rasa wojowników. By odebrać Tuskenowi jego gaderffii praktycznie zawsze trzeba go zabić. Walka przy pomocy tej broni nie jest łatwa, ponieważ gaderffii wykonane jest ze złomu i dość przypadkowych części, które nie są ani lekkie, ani dobrze wyważone. Po latach treningu Tuskeni osiągają jednak wielką wprawę w korzystaniu z gaderffii i liczyć muszą się z nimi wszyscy, którzy wejdą im w drogę.

[Limit punktów: 60]

Blastsword

– Blastsword to specyficzny rodzaj nietypowego miecza, który charakteryzuje się tym, że przy kontakcie z ciałem przeciwnika emituje strzał blasterowy, który razi ofiarę dokładnie tak, jakby została ona trafiona przez blaster. Poza tym Blastsword – kiedy aktywowany – pozostawia też za sobą w powietrzu smugę w kolorze blastera. Jest to tradycyjna broń na planecie Adumar i w okolicach tej planety, i korzystają z niej przede wszystkim arystokraci oraz ćwiczący szermierkę mieszkańcy tego świata. Najczęściej są też przedmiotem wielkiej dumy ze strony swych właścicieli. Miecze te są doskonale wykonane, piękne i wyjątkowo lekkie, a także niezwykle dobrze wyważone. Przez to można się nimi posługiwać zarówno przy pomocy jednej, jak i dwóch rąk, a technika, którą wykorzystuje się podczas walki przy pomocy tego ostrza opiera się głównie na gracji, oszczędnych i bardzo precyzyjnych, oraz szybkich ruchach. Wielu spośród mieszkańców Adumara ćwiczy się w fechtunku przy pomocy tego specyficznego oręża, głównie do honorowych pojedynków. Jest to jednak broń niszowa i słabo znana poza granicami systemu, wciąż jednak dobry szermierz wyposażony w blastsword to wyjątkowo groźny przeciwnik.

[Limit punktów: 60]

Lightfoil

– Lightfoil to w zasadzie forma miecza świetlnego przeznaczona dla niewrażliwych na moc. Od miecza świetlnego różni się tym, że jest bardziej ozdobną i przeznaczoną głównie do używania przy pomocy jednej ręki, ma także nieznacznie mniej śmiercionośne ostrze. Miecze tego typu wprowadzone zostały przez zakon Mecrosa w sektorze Tapani już przed wiekami. Współcześnie wykorzystuje się je głównie właśnie w sektorze Tapani, gdzie fechtunku przy ich pomocy uczą się prawie wszyscy arystokraci i bogatsi oraz wpływowi mieszkańcy. Walka przy pomocy lightfoil posiada swój unikatowy styl i charakter, który najbardziej przypomina formę drugą walki przy pomocy miecza świetlnego, czyli Makashi. Broń ta – podobnie jak miecz świetlny – jest bardzo lekka i stąd dobre opanowanie jej zajmuje użytkownikowi lata, zwłaszcza w przypadku osób pozbawionych dostępu do mocy. Ponieważ rzadko kiedy wykorzystuje się tę broń podczas prawdziwych walk z większą liczbą przeciwników to przez większość jest ona także uznawana za bardziej ceremonialną i elitarną formę szermierki, przeznaczoną głównie do honorowych pojedynków oraz turniejów sportowych.

[Limit punktów: 70]

Kyuzo Petar

– Petar to rodzaj broni białej wykorzystywany przez znaną ze swoich zdolności łowieckich rasę Kyuzo. Są to trzymane w dłoniach kastety, które posiadają ostrza z obydwu stron. Ostrza te są dodatkowo energetyzowane dzięki czemu mogą przeciąć prawie wszystko i każdego. Zdarza się, że poza Kyuzo korzystają z niej także przedstawiciele innych ras, petary uważane są bowiem za wyjątkowo zabójczą i precyzyjną broń, która nie wymaga od użytkownika zbyt dużej siły. Z racji swojej lekkiej konstrukcji petary nie ograniczają też ruchów użytkownika, są też bardzo łatwe do ukrycia. Szermierka przy ich pomocy to kombinacja oparta na akrobacjach, szybkości i bardzo szybkich ciosach zadawanych z najbliższej odległości. Ponieważ petary mogą być wykonane z różnego rodzaju materiału to często są też odporne na miecze świetlne i jako takie mogą być wykorzystane w starciu z nimi.

[Limit punktów: 80]

Sc’rath

– Sc’rath to nazwa tradycyjnych długich noży wykorzystywanych przez rasę Togorian. Dla Togorian walka z bliska i używanie tych ostrzy jest świętą tradycją i praktycznie każdy przedstawiciel tej rasy ma swoje ostrze tego typu, z pomocą którego przemienia się w śmiercionośnego zabójcę. Togoriańska tradycja uważa blastery za broń niezbyt honorową i stąd praktycznie każdy Togorianin (a zwłaszcza wszyscy mężczyźni) nosi tego rodzaju długi sztylet. Broń ta jest wykonana z durastali, czasem też posiada funkcję rażenia prądem i paraliżowania przy kontakcie z ciałem ofiary. Togorianie są rasą wyjątkowo skoczną, szybką i sprawną więc walka przy pomocy sc’rath polega głównie na akrobacjach i błyskawicznych atakach z zaskoczenia, co z wyglądu przypomina nieco formę Ataru w wykonaniu przy pomocy krótkiego ostrza. Togorianie stosunkowo często posługują się sc’rath podczas walki, zawsze jednak czynią to w sposób przygotowany. Ich sława nożowników jest jednak na tyle wielka, że inne rasy bardziej boją się Togorian z nożami niż z blasterami.

[Limit punktów: 80]

Beskad

– Mandaloriańskie ostrze znane jako Beskad to najbardziej tradycyjna i charakterystyczna broń biała pozostająca w arsenale Mandalorian. Są to średniej długości, zakrzywione miecze z rękojeścią ze skóry, które ważą sporo, bo około dwóch kilogramów. Miecze te są wykorzystywane przez Mandalorian od wieków i wielu z nich nadal się nimi posługuje, choć przede wszystkim w roli broni pomocniczej. Fechtunek przy pomocy tego ostrza polega przede wszystkim na zadawaniu ciosów z bardzo bliskiej odległości i bazowaniu na wadze oraz olbrzymim impecie z jakim można atakować przy użyciu tej broni. Mandalorianie dzierżący te miecze mają przy tym na sobie pancerze w związku z czym nie muszą obawiać się bliskiego starcia. Beskad jest też najczęściej wykonany albo z durastali, albo z odpornego na działanie mieczy świetlnych i praktycznie niezniszczalnego beskaru. Mandalorianie często używają go w konfrontacjach z Jedi oraz Sith jako elementu zaskoczenia, by wyłączyć broń przeciwnika, a także zaskoczyć go pojedynczymi atakami, które wytrącają z równowagi i przełamują obronę broni świetlnej dzięki wielkiej sile.

[Limit punktów: 80]

Morgukai

– Morgukai to tajemnicza sekta i kasta wojowników Kajain’sa’Nikto (podgatunek rasy Nikto), która uznawana jest za jedną z najbardziej morderczych grup w całej Galaktyce. Morgukai w walce tradycyjnie posługują się bronią białą i są to albo wykonane z cortosis specjalne, długie kije, albo również wykonane z cortosis piki, na których końcu znajduje się jeszcze emiter świetlny z krótkim ostrzem podobnym do tego, który mają tradycyjne miecze świetlne. Ponieważ Morgukai to wyjątkowo zamknięta społeczność to nie sposób jest nauczyć się tej formy nie będąc jednym z Morgukai. Walka przy pomocy ich techniki szermierczej polega przede wszystkim na szybkich, akrobatycznych ciosach, które wspomagane są licznymi skokami i szybkimi zmianami położenia ciała. Najlepsi spośród Morgukai są na tyle doskonałymi szermierzami, że stanowią duże wyzwanie nawet dla Rycerzy Jedi, nauka tej formy fechtunku jest jednak bardzo czasochłonna, a także wymaga stałego podtrzymywania niesamowitej kondycji fizycznej.

[Limit punktów: 100]

Stava

– Stava to bardzo zaawansowana szkoła walki Noghrich, którzy powszechnie uważani są za najlepszych zabójców Galaktyki. Noghri walczą zarówno przy użyciu własnych pięści, jak i różnorodnej broni białej. Najczęściej korzystają z vibromieczy i podwójnych ostrzy, które są też w stanie rzucać. Ich główną i wręcz legendarną bronią są jednak krótkie noże, które służą im do błyskawicznego eliminowania ich celów z całkowitego zaskoczenia i ukrycia. Stava opiera się więc przede wszystkim na szermierce przy wykorzystaniu zaawansowanych technik kamuflażu. Noghri korzystający z ostrza to praktycznie żywy cień i śmierć wyłaniająca się z zupełnych ciemności. Ciosy zadawane przez Noghrich są natomiast w ten sposób by zabić już za pierwszym cięciem i by zawsze trafiać zawsze w najbardziej krytyczne obszary ciała wroga, nie doprowadzając do przedłużającej się walki i wymiany ciosów. Noghri znani są raczej z tego, że chronią tajemnic swoich technik walki przed obcymi, zdarza się jednak, że za kredyty nauczają także przedstawicieli innych ras i kultur.

[Limit punktów: 100]

Pika mocy

– Szermierka przy użyciu piki mocy to jedna z najbardziej zaawansowanych form posługiwania się bronią białą. Pika mocy to długa na około 1,5 metra broń, która z wyglądu przypomina stalowy kij. W rzeczywistości jest to dość zaawansowane urządzenie, które posiada przynajmniej kilka możliwych trybów ustawień. Na najniższym poziomie obrażeń pika mocy powoduje jedynie ból i neutralizuje ofiarę, na średnim jest już w stanie paraliżować i zadawać śmierć, a na najwyższych ustawieniach może przecinać i przebijać praktycznie wszystko, stając się tym samym wybitnie śmiercionośnym urządzeniem porównywalnym tylko do miecza świetlnego. Broń tego typu jest lekka i nie jest łatwo nauczyć się nią posługiwać. Walka tym orężem to przede wszystkim zadawanie błyskawicznych ciosów w dużej ilości, co połączone jest z akrobacjami i utrzymywaniem przeciwnika na bezpieczny dystans. Jest to zdecydowanie najszybsza technika walki bronią białą, tradycyjnie korzystają z niej najlepiej wyćwiczeni, elitarni gwardziści Imperatora, a także nieliczni łowcy nagród i specjaliści szermierki. Nauka fechtunku przy pomocy piki mocy jest naprawdę bardzo wymagająca, mistrzowie tej broni są jednak jednymi z najbardziej zabójczych szermierzy.

[Limit punktów: 100]

Amphistaff

– Amphistaff to broń zarezerwowana dla tajemniczej, pozagalaktycznej rasy Yuuzhan Vong. Jest to w rzeczywistości żywe i długie na 2-3 metry stworzenie, które przypomina wyglądem czarnego węża i może być wykorzystywane zarówno w charakterze włóczni, ostrza, jak i giętkiego bicza. Dodatkowo każdy amphistaff może też pluć zielonym, toksycznym kwasem na odległość nawet dwudziestu metrów, a poza tym każdy amphistaff jest praktycznie niezniszczalny i bez trudu może oprzeć się mieczom świetlnym i każdej innej broni białej. Oręż tego typu wiąże się ze swoim właścicielem na stałe i jest posłuszny tylko i wyłącznie jemu. Walka przy pomocy amphistaffa nie jest łatwa i wymaga opanowania wielu rozmaitych technik i konkretnych zdolności, co wojownikom Yuuzhan zajmuje całe lata. Do tego wojownik, który posługuje się amphistaffem cały czas musi też rozwijać swoją więź ze swoim orężem-stworzeniem. W wariancie krótkiego ostrza techniki tej można także używać z wykorzystaniem mniejszej wersji broni: coufee.

[Limit punktów: 100]

San-Ni

– San-Ni to nazwa i broni, i rozbudowanej sztuki walki związanej z jej wykorzystaniem. San-Ni to specyficzna, złożona z trzech części broń, którą łączą aktywowane na życzenie dwa purpurowe złącza mocy. Broń ta po aktywacji emituje paraliżujące, palące i śmiertelne wiązki energii, które znajdują się po jej skrajnych bokach. Na środku natomiast posiada dwa złącza, które zadają lżejsze, neutralizujące obrażenia. Jest to broń, która jest częstym wyborem mistrzów broni białej, a także niektórych mistrzów Jedi. Jej złącza mogą z łatwością blokować uderzenia miecza świetlnego, a do tego jest to broń, która może być z powodzeniem używana tylko do rażenia prądem i pokojowego rozwiązywania konfliktów. Z racji tego, że jest to wyjątkowo niebezpieczna broń, a używa się jej i atakuje przy jej pomocy w zawrotnym, szokującym wręcz tempie to nauka posługiwania się nią jest wyjątkowo trudna i zarezerwowana dla najlepszych z najlepszych. San-Ni uznaje się też przy tym za bardzo ryzykowną broń i potencjalnie niebezpieczną nawet dla samego właściciela.

[Limit punktów: 100]

Wan-shen

– Wan-shen to długa na około dwa metry specyficzna halabarda, rodzaj broni białej wykorzystywanej przez neutralny zakon mocy – Matukai. Broń ta jest wzmocniona przez moc i posiada zazwyczaj dodatkowe, niezwykłe właściwości. Większość jest odporna na miecze świetlne, a walka przy pomocy wan-shen jest wyjątkowo wymagająca i trudna. Szermierki przy pomocy wan-shen Matukai uczą się całe życie, sztuka walki ta nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla użytkowników mocy, choć tylko wrażliwi na moc osiągną mistrzostwo w posługiwaniu się nią. Techniki posługiwania się wan-shen są jednak bardzo dobrze i zazdrośnie strzeżone przez Matukai, którzy nie zwykli przekazywać swej wiedzy poza obrębem swojego zakonu. W istocie walka przy pomocy tej broni to głównie utrzymywanie przeciwników na dystans i korzystanie z długiego zasięgu, jaki oferuje wan-shen. Podczas walki Matukai, którzy posługują się tą bronią wykonują wiele akrobacji, skoków i pozostają w ciągłym ruchu. Wiadome jest też, że posługiwanie się tą bronią wymaga dużej siły i niesamowitej wręcz odporności na zmęczenie.

[Limit punktów: 100]

Limity form walki oraz bonusy

Każda z technik walki z bliska posiada sztywny limit punktowy. Powyżej tego limitu nie można już wydawać więcej punktów na daną kategorię. Na każdą z kategorii wydać można więc maksymalnie tyle punktów, ile stanowi jej limit. Każdy wybrany przez gracza punkt walki z bliska to 1 punkt do wydania na dowolną z opanowanych sztuk walki. Punkty można też oczywiście rozdzielać na np. 2 techniki: mając 10 punktów walki z bliska można więc zainwestować 5 w Ryyk i 5 np. w Lightfoil.

Punkty zainwestowane w formy szermierki dają bonus do walki z bliska. 100% punktów z formy walki dodawane jest do sumy punktów walki wręcz podczas starcia. Oznacza to, że posiadając walkę z bliska 20 i mając 20 punktów zainwestowanych np. w formę szermierki Stava podczas walki posiadamy walkę z bliska równą 40 (20+20) itd. Kiedy gracz zna więcej niż 1 technikę to wówczas bonus liczony jest od liczby punktów aktualnie wykorzystywanej techniki.