Uzbrojenie

 

W tym dziale znajduje się lista podstawowych broni, wraz z opisem ich rodzajów, sposobu funkcjonowania i statystykami dotyczącymi zadawanych przez nie obrażeń i tempa ich zadawania. Zwróć także uwagę, że w uniwersum występują różne egzemplarze broni nieobecne w poniższych zasadach, w tym także zmodyfikowane, czy słabsze warianty każdej broni z tego działu. Każda z broni może zostać też zmodyfikowana przez postać gracza i być lepszym wariantem niż ta konkretna, która znajduje się w tym dziale.

Broń Biała
  • Wymaga bezpośredniego zbliżenia do przeciwnika
  • Można nią atakować przy użyciu wszystkich PA w turze

Miecze świetlne

Grupa mistrzów Jedi z mieczami świetlnymi

Miecze świetlne to legendarna broń używana od setek lat, tradycyjnie wykorzystywana przez Zakon Jedi a także przez Zakon Sithów, jako podstawowa broń członków tych organizacji. Miecze świetlne używane są też przez innych, niezależnych użytkowników mocy. Taka broń świetlna zdolna jest przeciąć nieomal wszystko, jest też bardzo lekka, ale opanowanie walki przy jej pomocy jest bardzo trudne i wymaga lat szkolenia i intensywnych treningów oraz połączenia z mocą.

Historyczne, pierwotne miecze świetlne wywodzą się od broni zwanej Darksaberami, która była wykorzystywana przez agentów służących Nieskończonemu Imperium Rakatan przed tysiącami lat, miecze te były wówczas zasilane przez czystą energię ciemnej strony mocy i działały na nieco innej zasadzie niż obecne. Późniejsze miecze świetlne były już zasilane energią kryształów, jednakże początkowo wymagały noszenia kłopotliwych plecaków i ładowarek.

Współczesne miecze świetlne występują pod różną postacią. Także ostrze miecza świetlnego może mieć różny kolor - jest on bowiem zależny od rodzaju kryształu umieszczonego wewnątrz miecza świetnego. Najczęściej spotykane kolory to niebieski, zielony oraz czerwony, z tym, że ten ostatni zarezerwowany został praktycznie przez Sithów. Kryształy dzielą się zresztą na kryształy naturalne (powstające samoczynnie w jaskiniach, w wyniku naturalnych procesów) i sztuczne (produkowane w specjalnych odlewniach, hodowane i wytwarzane sztucznie). Istnieją też miecze świetlne o różnych rękojeściach, z różnym jej kształtem, a także miecze o różnych rodzajach ostrza (długości itp.).

Miecze świetlne mogą być modyfikowane i zawierać pewne ulepszenia. Istnieją miecze dwufazowe, które po przyciśnięciu dodatkowego przycisku wydłużają swe ostrze. Istnieją miecze świetlne o zakrzywionej rękojeści, które są szczególnie przydatne podczas używania formy Makashi. Siła ostrza miecza świetlnego może też nieznacznie się różnić w zależności od wykorzystanego kryształu. Kryształy naturalne i te najbardziej cenne są zazwyczaj nieco skuteczniejsze od sztucznych, acz ma to jakieś znaczenie tylko przy przecinaniu niektórych materiałów i sporadycznie przy obronie przed różnymi atakami np. energetycznymi. Miecze świetlne mogą też być specjalnie skonstruowane przy użyciu dodatkowych kryształów tak, aby działały pod wodą. Istnieją też bicze świetlne, które działają na podobnej zasadzie, co miecz, lecz taki bicz jest aktywowany po wciśnięciu przycisku i tnie równie precyzyjnie i skutecznie, co zwykły miecz.

Zasadniczo każdy miecz świetlny zdolny jest do odbijania pocisków laserowych jeśli tylko znajduje się w rękach wprawnego szermierza. Bez tego zresztą użytkownicy tej broni byliby raczej bezbronni i bez szans w starciu z blasterem. Odbijanie pocisków blasterowych przy użyciu tej broni jest jednak możliwe tylko dla użytkowników mocy, którzy posiadają odpowiednio wyższy refleks. Miecz świetlny jest także łatwy w ukryciu oraz bardzo wytrzymały. By mu sprostać wynaleziono jednak np. specjalne tarcze energetyczne oraz stosowane są też sporadycznie powierzchnie pokryte materiałem znanym, jako cortosis, który wytrzymuje napór tej broni, także okresowo ją wyłączając. Inne materiały odporne na działanie broni świetlnej to np. phrik, czy mandaloriańska stal zwana inaczej beskarem. Z racji stopnia trudności, poziomu wymaganej zręczności i refleksu, szermierka i walka przy pomocy miecza świetlnego to aktywność zarezerwowana dla wrażliwych na moc, pozbawieni wystarczającej liczby midichlorianów prędzej zrobiliby sobie krzywdę, niż opanowali trudną sztukę posługiwania się tą bronią.

Charakterystyka

  • Trudna w opanowaniu broń wymagająca wrażliwości i treningu mocy
  • Jedna z najbardziej niszczycielskich broni w kontakcie z celem
  • Użytkownikom mocy umożliwiają blokowanie i odbijanie pocisków blastera
  • Są lekkie i przez to nie wymagają użycia dużej siły fizycznej

Rodzaje Mieczy Świetlnych

  • Podwójne miecze świetlne: z drugim ostrzem z drugiej strony
  • Miecze typu Crossguard/Forked: z mniejszym, bocznym ostrzem
  • Miecze typu Shoto: krótkie miecze świetlne
  • Miecze typu Tonfa: krótsze, z prostopadłą dodatkową rękojeścią
  • Piki lub kije świetlne: z ostrzem na końcu piki/kija
  • Bicze Świetlne: z giętkim, aktywowanym przez przycisk ostrzem

Obrażenia Mieczy Świetlnych:

  • Przecinające, jeśli nie napotykają na blokujący je materiał
Vibroostrza

Podwójne vibroostrze

Vibroostrza to ostrza z zainstalowaną technologią ultradźwiękowych drgań umożliwiających o wiele łatwiejsze przecinanie wszystkich napotkanych przez ostrze materiałów. Vibroostrza za czasów Wojny Domowej Jedi były na wyposażeniu nieomalże każdego żołnierza w armii, gdyż z racji osłon energetycznych nieraz walka na blastery nie wystarczała do rozstrzygnięcia. Wtedy walka na tego typu broń należała do codzienności. Obecnie wciąż duża liczba żołnierzy nosi je ze sobą, lecz istotnemu ulepszeniu uległy blastery i efektywność Vibroostrzy drastycznie spadła. Obecnie używane są one tylko w pojedynkach i przez najbardziej zdolnych szermierzy, którzy swym refleksem i zwinnością są w stanie zminimalizować wady tego rodzaju uzbrojenia. Broń ta jest bardzo zróżnicowana i do produkcji ostrza może być użyty różnorodny materiał: od tradycyjnej durastali, po phrik, cortosis, czy inne rzadkie materiały, które mogą wytrzymać napór miecza świetlnego.

Charakterystyka

  • Zapewniają bardzo dużą siłę tnącą dzięki wibracjom
  • Są popularną i dobrą propozycją dla niewrażliwych na moc szermierzy
  • Mogą być wykonane z materiałów blokujących lub dezaktywujących miecz świetlny
  • Broń bardzo łatwa w modyfikacjach i występująca pod bardzo wieloma postaciami

Rodzaje Vibroostrzy

  • Vibromiecze
  • Vibroostrza
  • Vibropiki
  • Vibronoże
  • Vibrotopory

Obrażenia Vibrobroni

  • 15 - 25 obrażeń na 1 PA w zależności od rodzaju, jakości i materiału
Electroostrza

Electromiecz

Electroostrza to różnego typu ostrza, które posiadają wbudowany mechanizm elektryczny, dodający ostrzu wiązkę elektryczną, która przy kontakcie z przeciwnikiem razi go prądem. Broń tego typu jest najbardziej popularną alternatywą dla vibroostrzy. Jej używanie wymaga nieco mniej szkolenia, ponieważ electrobroń zachowuje się dość naturalnie. Jej zaletą są dodatkowe obrażenia, jakie zadaje żywym celom, wadą natomiast dużo mniejsza siła tnąca, zwłaszcza przy kontakcie z twardymi materiałami. Broń ta występuje pod wieloma postaciami. Istnieją electromiecze, electropiki, electrostaffy, electronoże, a nawet electrotopory. Używają jej liczni niezależni, a także np. rasa Kage, Noghri, czy kilka innych kultur, które szczególnie upodobały sobie tego typu ekwipunek. Co istotne - ostrze tego typu musi przez jakiś czas być ładowane, inaczej traci swój dodatkowy bonus i zamienia się w zwykłe ostrze. Podobnie, jak w przypadku vibrobroni electrobroń również wykonana może być z różnych materiałów.

Charakterystyka

  • Wielofunkcyjna i pozwalająca razić prądem przeciwników broń
  • Rzadsza alternatywa dla vibroostrzy, która jest jednak dość łatwa w obsłudze
  • Może być używana w konfrontacji z bronią świetlną przy użyciu odpowiednich materiałów
  • W podstawowych wersjach niezbyt kosztowna broń, która nie jest trudna do zdobycia

Rodzaje Electrobroni

  • Electromiecze
  • Electroostrza
  • Electropiki
  • Electronoże
  • Electrotopory
  • Electrostaffy
  • Bicze szokowe

Obrażenia Electrobroni

  • 15-20 obrażeń w zależności od rodzaju, jakości i materiału
  • Dodatkowe obrażenia związane z rażeniem prądem
Pozostałe

Trianii z mieczem ogniowym

Pozostałe rodzaje broni białej to zwykła, archaiczna broń z metalu w postaci tradycyjnych mieczy itp., specyficzna i oparta na mieczach świetlnych broń energetyczna, taka jak Lightfoil, czy różnorodna broń paraliżująca wykorzystująca napięcie elektryczne, jak np. Stun Baton czy Plasma Torch. Istnieją także ostrza używające transmiterów energii, która wzmacnia zadawane cięcia. Znane i używane czasami są też ostrza/miecze ogniowe, nieco zbliżone w swoim działaniu do mieczy świetlnych, lecz zadające obrażenia oparte bardziej na ogniu. Obok innych broni warto wymienić jeszcze także Piki Mocy, które są specyficznym rodzajem ostrza wzbogaconego o zdolności paraliżująco-palące oraz tnące i którymi posługują się np. gwardziści Imperatora.

Charakterystyka

  • Broń taka jak np. Lightfoil to wariant miecza świetlnego dla niewrażliwych na moc
  • Stun Baton, Plasma Torch itd. to popularne paralizatory i urządzenia tnące
  • Pika Mocy to zabójcza, skomplikowana w użyciu broń elitarnych wojowników
  • Ostrza ogniowe mogą być używane jako skuteczna alternatywa dla innych ostrzy

Rodzaje

  • Wiele rodzajów tradycyjnej broni metalowej
  • Miecze należące do starożytnych Sithów
  • Beskad Mandalorian i sztylety Noghri
  • Pika mocy wykorzystywana przez gwardię
  • Stun Baton i inne paralizatory różnego rodzaju
  • Plasma Torch i inne przecinaki inżynierskie
  • Lightfoil i podobne do mieczy świetlnych
  • Ostrza ogniowe (Fire Blade itp.)
  • Kastety i nakładane pazury
  • Rękawice do Shockboxu

Obrażenia

  • Stun Baton/paralizatory: 1-10 + efekt paraliżu
  • Tradycyjna broń metalowa: 1 - 15
  • Broń wzmacniana efektami mocy 15-25
  • Ostrza ogniowe: 15-25 + efekt podpalenia
  • Pika mocy: 25 + możliwy efekt paraliżu
  • Lightfoil: na zasadzie mieczy świetlnych
  • Plasma torch i przecinaki:  efekt przecinania
  • Kastety i pazury dodają do +50% do Walki wręcz we wzorze na Obrażenia od niej
  • Rękawice do Shockboxu dodają efekt paraliżu mięśni przy kolejnych uderzeniach w żywy cel

Broń Dystansowa
  • Jest bronią, która działa na różny zasięg w zależności od rodzaju
  • W każdej turze na ostrzał wydać można maksymalnie 2 Punkty Akcji
  • Koszt każdego przeładowania broni to 1 Punkt Akcji
  • Broń stacjonarna wymaga dodatkowego rozstawienia

Broń blasterowa

Pociski broni blasterowej w praktyce

Broń blasterowa to broń używana w Galaktyce od tysięcy lat, pozostająca podstawową i najczęściej spotykaną odmianą broni w całej Galaktyce. Pociski są w tym wypadku laserowe, a aby móc je wystrzeliwać do broni potrzebne są ogniwa zasilające stanowiące właściwy jej magazynek. Istnieją droższe ogniwa odnawiające się automatycznie, a także o wiele tańsze i powszechniej stosowane nieodnawialne ogniwa. Wszystkie ogniwa zazwyczaj wypełnione są gazem takim jak np. gaz tibanna. Istnieją także blastery wykorzystujące zamiast promienia laserowego specjalny promień energii dźwiękowej, zwie się je wtedy blasterami sonicznymi. Inną odmianą blastera są też blastery wystrzeliwujące promień cząsteczkowy, różniący się od normalnego mniej linearną strukturą pocisku, która wyrządza inny rodzaj obrażeń. Istnieje też wariant blastera plazmowego, który charakteryzuje się właściwościami parzącymi wokół pocisku. Część blasterów da się wyregulować tak, aby jego wiązka nie zadawała ciężkich, czy śmiertelnych ran, lecz by zaledwie ogłuszała ofiarę.

Charakterystyka

  • Najpopularniejsza broń w Galaktyce, którą łatwo dostać i która jest bardzo tania
  • Blastery są najbardziej uniwersalne i jako takie nie posiadają większych wad
  • Pewnym ograniczeniem jest to, że mogą być blokowane przez miecze świetlne lub pola siłowe

Rodzaje Blasterów

Pistolety Blasterowe
- krótkiego zasięgu

Pistolety Blasterowe pozostają najlżejszym i najszerzej dostępnym, a także najpopularniejszym rodzajem broni w całej Galaktyce. Są poręczne, dysponują wystarczająco silną wiązką by podjąć skuteczną walkę, nie wspominając o ich podstawowej zalecie - niskiej cenie. Z racji krótkiego zasięgu i mniejszych obrażeń nie jest to jednak broń szerzej wykorzystywana przez którąkolwiek z armii.

Charakterystyka

  • Podstawowa forma blastera, łatwo dostępna i wszechstronna
  • Broń jednoręczna, bardzo dobra na krótki zasięg
  • Względnie niewielkie obrażenia

Statystyki

  • Pistolet |DMG 1 pocisku: 10-12 | strzałów na 1 PA: 4 | maxDMG na 1 PA - 48
  • Pistolety (2) |DMG 1 pocisku: 10-12 | strzałów na 1 PA: 5 | maxDMG na 1 PA - 60
  • Blastery pulsacyjne i dźwiękowe dodatkowo powodują niewielkie ogłuszenie

D-88 blaster pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 22
Zabrak blaster pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 26
D-203 micro-pulse blaster | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 30
J-9 Fusion-X Needler | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 36
D-200 Scout Needler | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 42
Bothan Quick Draw | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 46
B-200 Pulse-Wave Needler | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 48
Sith assassin pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 50
A-3 Wraith Shrieker | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 26
DD-345 pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 34
Colicoid Galactic Blaster | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 38
C-305 Military Shrieker | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 40
E-10 Galactic Blaster | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 44
Czerka blaster pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 48
K-411 scout blaster | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 50
C-30 Renegade Blaster | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 24
M-41 blaster pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 30
Arkanian Pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 36
A-116 Marksman Enforcer | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 36
B-103 sentry blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 40
Bothan Needler Pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 44
D-60 Sonic Enforcer | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 46
D-406 Marksman Interceptor | Siła pocisku: 11| Pocisków w ogniwie: 50
A-212 battle pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 28
Systech static blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 30
A-20 fusion blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 36
M-300 Elite Stealth Interceptor | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 38
Micro-pulse blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 40
B-20 Night Hunter blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 40
HTC-200 blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 48
BR-26 offhand blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 32
A-212 Projection-X blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 40
DC-17 blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 44
M-305 Rancor-X Enforcer | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 48
H-206 Military Striker | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 48
RTF-2 blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 22
C-20 Projection Blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 24
K-116 Huntsman blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 26
K-7 Watchman blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 26
C-210 Elite Watchman Saboteur | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 26
N-9 Recon Saboteur | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 28
DC-15s sidearm | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 28
BR-36 offhand blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 28
B-20 field survival blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 36
C-52 Elite Marksman Interceptor | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 40
B-203 Renegade Shrieker | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 26
L-403 Micro-pulse Interceptor | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 28
M-203 Galactic Blaster | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 36
V-211 Rampage Interceptor | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 38
Coil-Cell Needler | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 42
DL-20 blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 22
G-203 Micro-pulse Needler | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 22
GR-300 blaster pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 22
Gun runner's pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 22
Czerka mark II blaster pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 24
K-313 Riot Needler | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 28
A-205 charged needler | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 36
GSI-B4 blaster pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 22
Systech blaster pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 24
L-14 blaster pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 28
Mandalorian blaster | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 36
A-403 military pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 22
D-416 Fusion-X Enforcer | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 22
C-11 Spec Ops Blaster | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 26
WESTAR-18 bolt pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 36
Colicoid Prototype Venom | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 36
B-20 Night Hunter blaster | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 22
B-21 Elite watchman blaster pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 22
B-205 Fusion-X Shrieker | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 28
M-500 Elite Stealth Enforcer | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie : 28
WESTAR-18 bolt pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 36
D-21 Riot Saboteur | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 36

Ciężkie Pistolety Blasterowe
- krótkiego zasięgu

Cięższa odmiana pistoletów blasterowych. Broń ta dysponuje silniejszą wiązką laserową, często jest projektowana z myślą o czysto militarnym przeznaczeniu - co za tym idzie jest też bardziej mordercza. Te same powody, które czynią jednak z tego gatunku uzbrojenia rzecz użyteczną, czynią ją zakazaną i niedostępną dla cywilnej ludności w wielu systemach.

Charakterystyka

  • Cięższa wersja pistoletów zadająca więcej obrażeń
  • Są dostatecznie silne by być wykorzystywane przez armie
  • Strzelają nieco wolniej od zwykłych pistoletów

Statystyki

  • Ciężki pistolet |DMG 1 pocisku: 14-20 | strzałów na 1 PA: 3 | maxDMG na 1 PA - 60
  • Ciężkie Pistolety (2) |DMG 1 pocisku: 14-20 | strzałów na 1 PA: 4 | maxDMG na 1 PA - 80
  • Blastery pulsacyjne i dźwiękowe dodatkowo powodują niewielkie ogłuszenie

Arkanian heavy pistol | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 15
C-202 pulse-wave blaster | Siła pocisku: 14  | Pocisków w ogniwie: 21
Aratech heavy pistol | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 21
Republic heavy blaster | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 25
Zabrak heavy blaster | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 18
Czerka heavy pistol | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 18
C-316 Heavy Sonic Shrieker | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 18
C-106 Heavy Saboteur | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 15
Roche-3 heavy pistol | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 15
RK-5 Starforged blaster | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 15
D-201 heavy sonic pistol | Siła pocisku: 17  | Pocisków w ogniwie: 15
C-203 Heavy Repeating Shrieker | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 15
Smuggler SG-3 heavy pistol | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 15
Mandalorian heavy blaster | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 15
R-316 Heavy Repeating Enforcer | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
GR-4 ST Blaster | Siła pocisku: 18| Pocisków w ogniwie: 18
C-210 Elite Watchman Saboteur | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
U-203 Heavy Repeating Needler | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
Z-10 heavy blaster pistol | Siła pocisku: 18| Pocisków w ogniwie: 18
N-311 heavy shrieker | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 18
Artful Trickster's Heavy Blaster | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 18
C-203 Heavy Repeating Shrieker | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 18
Kubaz Shadow Infiltrator's Pistol | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 18
Zabrak Tystel | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 18
GR-9 Plasma Blaster | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 18
RK-7 Starforged blaster | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 21
Rangehunter blaster pistol | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 18
Mischief heavy blaster | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 21
Anarchy heavy blaster | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 21

Karabinki Blasterowe
- średniego zasięgu

Będące lżejszymi odpowiednikami Karabinów Blasterowych - Karabinki to mniejsza, lżejsza od swych kuzynów broń, wyposażona w stosunkowo dużą siłę ognia, często także dysponująca dużą szybkością wystrzeliwania kolejnych pocisków. Jej podstawową wadą jednak jest mniejszy zasięg i słabsza wiązka - rekompensują to za to większą poręcznością i szybszym tempem ognia.

Charakterystyka

  • Lżejszy wariant karabinów blasterowych
  • Są zdolne do strzelania w szybszym tempie niż karabiny blasterowe
  • Nieskuteczne na dłuższy dystans i mniej obrażeń od karabinów blasterowych

Statystyki

  • Karabinek |DMG 1 pocisku: 20-25 | strzałów na 1 PA: 3 | maxDMG na 1 PA - 75

Cinnagar carbine | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 30
C-61 field survival carbine | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 60
L3-E7 street carbine | Siła pocisku: 21 | Pocisków w ogniwie: 60
Balmorran carbine | Siła pocisku: 21 | Pocisków w ogniwie: 90
Zabrak blaster carbine | Siła pocisku: 22 | Pocisków w ogniwie: 60
Czerka blaster carbine | Siła pocisku: 22 | Pocisków w ogniwie: 60
Sith Assault Gun | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwie: 60
D-400 Nova Carbine | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwie: 36
Z-1 Huntsman carbine | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwe: 36
A-52 Rancor-X carbine | Siła pocisu: 24 | Pocisków w ogniwie: 36
N-12 Rampage-X carbine | Siła pocisku: 24 | Pocisków w ogniwie: 36
DX-R6 heavy carbine | Siła pocisku: 24 | Pocisków w ogniwie: 18
M-44 blaster carbine | Siła pocisku: 24 | Pocisków w ogniwie: 18
Onderon repeating carbine | Siła pocisku: 25 | Pocisków w ogniwie: 18
Rangehunter EE-1 carbine rifle | Siła pocisku: 25 | Pocisków w ogniwie: 18
Exchange repeating carbine | Siła pocisku: 25 | Pocisków w ogniwie: 9
Charric Chiss Carbine | Siła pocisku: 25 | Pocisków w ogniwie: 12

Karabiny Blasterowe
- średniego zasięgu

Podstawowa od tysiącleci broń wszelkiej maści piechoty. Karabin Blasterowy to niezawodny kompan każdego żołnierza. Duży, nieraz kilometrowy zasięg, duża siła, wystrzeliwanego z wysoką częstotliwością ognia, pojemne ogniwa i łatwość produkcji oraz dostępu czyni z Karabinów Blasterowych podstawowe uzbrojenie każdej galaktycznej armii. Poszczególne modele różnią się między sobą przeznaczeniem i rodzajem wystrzeliwanej wiązki.

Charakterystyka

  • Podstawowy ekwipunek piechoty każdej armii, uniwersalna broń
  • Jest bardzo skuteczna na średni, dość skuteczna na krótki i raczej nieskuteczna na długi zasięg
  • Karabiny mogą być łatwo modyfikowane i zadają dużo obrażeń

Statystyki

  • Karabin |DMG 1 pocisku: 40-45 | strzałów na 1 PA: 2 | maxDMG na 1 PA - 90

Xuvva Hunter's Sport Rifle | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 80
C-66 Conspirator | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 80
N-400 Rampage-X Saboteur | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 80
N-416 Rampage-X enforcer | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 80
Arkanian blaster rifle | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 80
J-111 Rancor Enforcer | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 80
X-311 power blaster rifle | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 60
DLA-13 heavy blaster rifle | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
K-201 Rampage-X Interceptor | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
Blastech ALT-25 | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
U-216 Renegade Enforcer | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
Gormak rifle | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
R-6000 blaster rifle | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
Rancor-X blaster rifle | Siła pocisku: 41 | Pocisków w ogniwie: 60
Czerka blaster rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 60
TC-20 blaster rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 60
DL-324 blaster rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 60
R-301 Elite Marksman Enforcer | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 50
S-400 Stealth Saboteur | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 50
N-306 searing blaster rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 50
X-202 battle rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 50
H-206 Renegade blaster rifle | Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
SX-45 fusion sharpshooter | Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
E-115 Fusion Saboteur| Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
S-311 Fusion Saboteur | Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
Republic X-22 blaster rifle | Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
H-213 Sentry Rifle | Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
C-303 assault rifle | Siła pocisku: 43 | Pocisków w ogniwie: 50
Zersium rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
Assault blaster rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
H-213 Sentry Rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
Balmorran blaster rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
E-313 Power Interceptor | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
Sith assault rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
YV-25 Starforged blaster rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 40
F-411 Rampage-X blaster rifle | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 40
M-400 Nova Rifle | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 40
Mandalorian assault rifle | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 30
R-6000 blaster rifle | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 30
M-008 Deadeye | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 30
S-60 Recon Interceptor | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 30
E-111 Stealth-X Saboteur | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 20

Snajperki Blasterowe
- dalekiego zasięgu

Laserowe karabiny snajperskie, to karabiny blasterowe o specjalnej budowie, wyposażone w zaawansowane lunety i przyrządy celownicze, pozwalające eliminować cele ze znacznej odległości. Nieraz wykorzystują do tego nawet nie pojedyncze strzały a całe serie. Podstawowym atutem tego rodzaju broni jest potężny pocisk wystrzeliwany z ogromną precyzją, główną wadą jest zaś prawie całkowita bezużyteczność podczas starcia bezpośredniego, na krótki dystans.

Charakterystyka

  • Snajperki dysponują potężną siłą ognia
  • Nie są skuteczne w każdych warunkach, zwłaszcza w ciasnym otoczeniu
  • Zawodzą i są bardzo nieskuteczne na krótki dystans

Statystyki

  • Snajperka |DMG 1 pocisku: 90-120 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 105
  • Blastery pulsacyjne dodatkowo powodują niewielkie ogłuszenie, blastery cząsteczkowe dodatkowo wypalają fragment ciała

DT-34S | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 4
J-21 rotary sniper rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 4
Max-Tac Precision Sniper Rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
K-406 Combat Ripper | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
E-90 sniper rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
E-80 sniper rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
E-60 Longshot | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
Arkanian sniper rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 12
N-415 Heavy Infiltrator | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 12
X-415 Spec Ops Sharpshooter | Siła pocisku: 90| Pocisków w ogniwie: 12
V-311 rotary sniper | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 3
Exchange sniper rifle | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 3
N-10 Bantha sniper rifle | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 3
L-336 sniper rifle | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 6
X-115 Military Ripper | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 6
Sith sniper rifle | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 6
E-60 Longshot | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 6
R-415 Huntsman sniper | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 9
R-55 Searing Disruptor | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 9
D-20 Projection-X sniper rifle | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 6
E-95 Recluse | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 3
Rampage-X Saboteur | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 3
P-301 pulse-wave sniper rifle | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 6
Ubese sniper rifle | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 6
N-300 Night Hunter sniper rifle | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 6
WL-29 sniper rifle | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 8
N-300 Bantha sniper rifle | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 1
N-500 Elite Marksman Ripper | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 1
SLI-28 rotary sniper rifle | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 2
Colicoid Stealth-X sniper | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 2
M-415 Particle Beam Ripper | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 3
Chiss Sniper Rifle | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 4

Statystyki

  • Ciężka stacjonarna |DMG 1 pocisku: 120-240 | strzałów na 1 PA: 1-4 | maxDMG na 1 PA - 480
  • Koszt rozstawienia/złożenia: 2-3 tury

Blaster cannon Mark I | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 180
JB-37 blaster cannon | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 240
Blaster cannon Mark II | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 30
M-4 repeating blaster cannon | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 60
Blaster cannon Mark III | Siła pocisku: 240 | Pocisków w ogniwie: 10
Merr-Sonn Bellower | Siła pocisku: 240 | Pocisków w ogniwie: 20
Hellcaster cannon | Siła pocisku: 240 | Pocisków w ogniwie: 30

Shotguny i Scatterguny

Scattergun

Shotguny to zasadniczo zbiór broni dystansowej, która najlepiej sprawdza się w walce na krótki dystans. Broń tego typu strzela gromadą pocisków naraz, które zadają tym większe obrażenia im bliżej znajduje się cel. Skuteczność tej broni jest niewielka na średnie i dalekie dystanse i stąd zazwyczaj jest to broń pomocnicza, którą np. łowcy nagród używają wtedy, kiedy grozi im atak z bliska. Często broń tego typu jest więc wykorzystywana np. przeciwko Jedi oraz Sithom. Lubują się też w niej zabójcy i szpiedzy, czy piloci których czeka walka w ciasnych, zamkniętych pomieszczeniach i korytarzach. Shotguny mogą być po prostu blasterami i zadają wtedy obrażenia innego typu, lecz zazwyczaj używane są tzw. Scatterguny, czyli broń strzelająca tradycyjnymi kulami lub rozgrzanymi odłamkami. Te kule lub śrut wystrzeliwany jest wtedy całą, rozpaloną chmurą i powoduje obrażenia u każdego kogo tylko dosięgnie. Wadą tej broni jest jej bardzo niewielka skuteczność nawet na średni dystans.

Charakterystyka

  • Shotguny i scatterguny są optymalne do walki z krótkiego dystansu
  • Shotguny blasterowe są lepsze w konfrontacji z pancerzami i twardymi celami
  • Scatterguny z kulami dają lepszą penetrację żywych celów
  • Są bardzo nieskuteczne w walce na średni i szczególnie dłuższy dystans

Statystyki

  • Shotgun |DMG 1 salwy: 90-120 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 120
  • Efekty: Shotgun (blaster) ma -33% do Obrażeń żywych celów i przenika osłony fizyczne, Scattergun (kule/cząsteczki) ma -33% do Obrażeń pancerzy i przenika osłony energetyczne

Rodzaje Shotgunów

BR-16 shotgun | Siła pocisku: 90 | Salw w ogniwie: 6
BR-36 shotgun | Siła pocisku: 90 | Salw w ogniwie: 6
DC-17 shotgun | Siła pocisku: 90 | Salw w ogniwie: 6
DC-27 shotgun | Siła pocisku: 90 | Salw w ogniwie: 6
E-11 scout shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 5
LS-62 shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 5
MI-53 shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 5
QC-22 shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 5
EG-79 shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 5
RA-66 shotgun | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 5
C-22 Frag Storm shotgun | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 5
M-90 Galactic Scatterblaster | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 4
C-32 Frag Storm shotgun | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 4
A-400 Paramount surgeon's shotgun | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 4
A-11 field specialist shotgun | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 4
M-45 riot scatterblaster | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 3
M-500 Grandmaster Surgeon's shotgun | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 3
E-45 heavy shotgun | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 2
Blastmaster 99 | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 1

Rodzaje Scattergunów

S-60 scattergun | Siła salwy: 90 | Salw w magazynku: 5
DL-20 scattergun | Siła salwy: 90 | Salw w magazynku: 5
DL-30 scattergun | Siła salwy: 90 | Salw w magazynku: 5
M-44 scattergun | Siła salwy: 90 | Salw w magazynku: 4
C-17 scattergun | Siła salwy: 100 | Salw w magazynku: 4
S-300 Persuader scattergun | Siła salwy: 100 | Salw w magazynku: 4
C-315 Supreme Emissary's scattergun | Siła salwy: 100 | Salw w magazynku: 4
R-300 Emissary's scattergun | Siła salwy: 100 | Salw w magazynku: 4
E-12 field survival scattergun | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 4
A-20 tech precision scattergun | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 4
R-30017 Aikion blaster | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 4
B-22 charged particle scattergun | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 3
R-500 Grandmaster Emissary's scattergun | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 3
A-52 Frag Storm scattergunn | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 3
M-55 Dread Renegade scattergun | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 3
B-60 saboteur scattergun | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 3
B-22 charged particle scattergun | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 3
G-56 Projection-X scattergun | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 2

Samopowtarzalne Karabiny Blasterowe (Broń ciężka)
- krótkiego/średniego zasięgu

Duże, ciężkie karabiny szturmowe, będące w odpowiednich rękach koszącą śmiertelne żniwo bronią. Nieporęczne, ciężkie, lecz plujące maszynowo powtarzalną serią blasterowego ognia karabiny te noszone są przez wybrane, elitarne jednostki poszczególnych armii. Służą przede wszystkim podczas bezpośrednich starć w sytuacji, kiedy żołnierze wroga są chmarą, w którą nietrudno jest trafić. Odpowiednie także do niszczenia wyjątkowo opornych celów.

Charakterystyka

  • Ciężkie, duże karabiny których główną zaletą jest duża moc
  • Strzelają intensywnym, szybkim i słabym ogniem lub nielicznymi, bardzo silnymi wiązkami
  • Mają duży ciężar i zasadniczo nie mogą być używane przez każdego, np. przedstawicieli małych ras
  • Są idealne na krótki lub średni dystans w zależności od rodzaju broni, lecz mają problem z celnością
  • Im potężniejsza wiązka tym mniejsza szybkostrzelność
  • Dają -50% modyfikator do Obrony

Statystyki

  • Ciężka broń |DMG 1 pocisku: 45-100 | strzałów na 1 PA: 1-10 | maxDMG na 1 PA - 200
  • Każdy pocisk ma rzut na trafienie (50/50)
  • Blastery dźwiękowe dodatkowo powodują niewielkie ogłuszenie, blastery plazmowe mają dodatkowy efekt parzący i roztapiający

Baragwin Assault Gun | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 30
E-305 Repeating Striker | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 60
Light repeating blaster | Siła pocisku: 45 | Pocisków w ogniwie: 90
A-405 Wraith Projector | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 120
B-56 heavy sonic assault cannon | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 180
Combat enforcer | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 120
A-12 Rancor Crusader | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 120
Medium repeating blaster | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 120
C-406 Wraith Projector | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 120
C-106 Night Hunter Crusader | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 140
B-400 Assault Saboteur | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 140
JM-30 assault cannon | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 80
B-56 heavy sonic assault cannon | Siła pocisku: 60  | Pocisków w ogniwie: 100
E-10 Renegade Destroyer | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 100
E-15 Rampage cannon | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 100
Baragwin Heavy repeating blaster | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 100
Heavy repeating blaster | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 120
E-313 Fusion-X Striker | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 120
E-403 heavy cannon | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 36
H-313 Renegade Annihilator | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 36
B-215 Fusion Striker | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 36
Mandalorian heavy repeater | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 48
A-415 Galactic Destroyer | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 48
C-416 repeating cannon | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 48
Republic LT Autocannon | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 20
A-115 Rancor Destroyer | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 20
H-206 military blaster | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 20
Rancor Crusader | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 24
BTZ-47 heavy assault cannon | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 24
Annihilator-5 cannon | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 24
N-416 Heavy Sonic Crusader | Siła pocisku: 90  | Pocisków w ogniwie: 9
A-315 plasma cannon | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 9
K-13 FS Heavy Cannon | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 12
CZR-9001 | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 12
E-500 Micro-pulse Annihilator | Siła pocisku: 100| Pocisków w ogniwie: 12

Stacjonarne Karabiny Blasterowe (Broń ciężka)
- średniego/dalekiego zasięgu

Stacjonarny odpowiednik samopowtarzalnych karabinów blasterowych. Umiejscawiane na specjalnych nóżkach - stelażu, karabiny te strzelają potężnymi pociskami laserowymi, będącymi w stanie zagrozić też mniejszym, słabiej opancerzonym pojazdom. Używane są przede wszystkim podczas oblężeń i starć obronnych, gdyż podczas szturmu proces instalacji takiej broni naraża strzelców na ostrzał.

Charakterystyka

  • Ciężkie broń stacjonarna, która wymaga dodatkowej fazy rozstawienia
  • Mają dużą moc pocisku i są idealne do utrzymywania defensywnych pozycji
  • Są celne i skuteczne nawet na duży dystans, mogą zniszczyć pojazdy i bardzo grube pancerze
  • Mają dużą wagę, a ich użytkowanie wymaga często asysty dodatkowego pomocnika
  • Dają -75% modyfikator do Obrony

Tabela skuteczności blasterów

Zestawienie wszystkich rodzajów broni blasterowej

W każdej turze na ostrzał wydać można maksymalnie 2 Punkty Akcji.

Pistolet blasterowy

  • DMG 1 pocisku: 10-12 | strzałów na 1 PA: 4 | maxDMG na 1 PA - 48
  • Pistolety (2) |DMG 1 pocisku: 10-12 | strzałów na 1 PA: 5 | maxDMG na 1 PA - 60
  • Zalety: szybkostrzelność i możliwe używanie dwóch naraz
  • Wady: najsłabsze obrażenia, mały zasięg

Ciężki pistolet blasterowy

  • DMG 1 pocisku: 14-20 | strzałów na 1 PA: 3 | maxDMG na 1 PA - 60
  • Ciężkie Pistolety (2) |DMG 1 pocisku: 14-20 | strzałów na 1 PA: 4 | maxDMG na 1 PA - 80
  • Zalety: większa moc i możliwe używanie dwóch naraz
  • Wady: umiarkowane obrażenia, mały zasięg

Karabinek blasterowy

  • DMG 1 pocisku: 20-25 | strzałów na 1 PA: 3 | maxDMG na 1 PA - 75
  • Zalety: większa moc i wciąż lekka broń
  • Wady: umiarkowane obrażenia, średni zasięg

Karabin blasterowy

  • DMG 1 pocisku: 40-45 | strzałów na 1 PA: 2 | maxDMG na 1 PA - 90
  • Zalety: dobre obrażenia i dobry zasięg
  • Wady: niska szybkostrzelność

Snajperka blasterowa

  • DMG 1 pocisku: 90-120 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 120
  • Zalety: bardzo wysokie obrażenia, daleki zasięg
  • Wady: bezużyteczność z bliska i niska szybkostrzelność

Shotgun i Scattergun

  • DMG 1 salwy: 90-120 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 120
  • Zalety: bardzo wysokie obrażenia z bliska
  • Wady: bezużytecznośc z dystansu

Samopowtarzalne karabiny blasterowe

  • DMG 1 pocisku: 45-100 | strzałów na 1 PA: 1-10 | maxDMG na 1 PA - 200
  • Zalety: bardzo wysokie obrażenia
  • Wady: utrudnia Obronę

Ciężka stacjonarna broń laserowa

  • DMG 1 pocisku: 120-240 | strzałów na 1 PA: 1-4 | maxDMG na 1 PA - 480
  • Zalety: ekstremalnie wysokie obrażenia
  • Wady: utrudnia Obronę
Broń jonowa

Jawa z karabinem jonowym

Ręczna broń jonowa nie jest bronią zdolną do dezaktywowania statków kosmicznych, czy dużych obiektów - tak jak czynią to jonowe działa okrętowe. Służy za to przede wszystkim do unieszkodliwiania i dezaktywowania, a w przypadkach ustawienia silniejszej wiązki nawet niszczenia wszelkich rodzajów droidów i urządzeń elektronicznych. Jednym z minusów broni jonowej są duże ogniwa jakie potrzebne są do wystrzeliwania kolejnych pocisków. Broń tego typu wykorzystywana jest do walki z droidami, a także do skutecznej dezaktywacji osłon energetycznych, do walki z którymi jest niezwykle skuteczna. Żywy organizm, który trafiony zostanie pociskiem jonowym także otrzyma pewne obrażenia (paraliż), będą one jednak najbardziej zbliżone do obrażeń, jakie zadaje porażenie prądem.

Charakterystyka

  • Jej główny cel to dezaktywowanie droidów i niszczenie urządzeń technicznych
  • Alternatywnie może być wykorzystywana do paraliżowania żywych celów
  • Jako broń nie jest zbyt skuteczna podczas bitwy, chyba, że w starciu z droidami
  • Potencjalnie bardzo skuteczna w konfrontacji z osłonami każdego typu

Statystyki

  • Pistolet jonowy |DMG 1 pocisku: 2,5 | strzałów na 1 PA: 4 | maxDMG na 1 PA - 10
  • Karabin jonowy|DMG 1 pocisku: 5 | strzałów na 1 PA: 2 | maxDMG na 1 PA - 10

Efekty

  • 50% szansy na dezaktywację maszyny
  • 25% szansy na porażenie żywego celu
  • 8x Obrażeń przeciwko osłonom w porównaniu do blasterów

Rodzaje Broni Jonowej

Ion Blaster | Siła pocisku: 2,5 | Pocisków w ogniwie: 8
Ion-X blaster | Siła pocisku: 2,5 | Pocisków w ogniwie: 12
Jawa ionization blaster | Siła pocisku: 2,5 | Pocisków w ogniwie: 16
Aratech droid oxidizer | Siła pocisku: 2,5 | Pocisków w ogniwie: 24
Ion-X Shrieker | Siła pocisku: 5 | Pocisków w ogniwie: 12
Aratech Ionmaster | Siła pocisku: 5 | Pocisków w ogniwie: 18
Baragwin Ion-X Weapon | Siła pocisku: 5 | Pocisków w ogniwie: 24

Dezintegratory

Dezintegrator-karabin

Dezintegratory to wybitnie śmiercionośna broń. W zasadzie są to blastery, ale używające tak dużych stężeń gazu do wystrzału, że zamiast pocisków o słabej mocy powstaje nam czysta, ciągła wiązka energetyczna, która dosłownie rozkłada cele na atomy przy zetknięciu się z ofiarą. Magazynki wystarczają na niewielkie ilości pocisków, a broń tego typu jest trudna do zdobycia i najbardziej nielegalna ze wszystkich. Mniejsze stężenia nie dezintegrują, a jedynie dostarczają takiego bodźca po wstrząsie, że cel traci władzę nad kończyną, albo przytomność. Wizualnie pocisk z dezintegratora jest jaśniejszy i ciągły - jak linia przebiegająca od karabinu, do celu, który trafia. Pocisków tych nie da się też odbić mieczem świetlnym (można tylko zblokować).

Charakterystyka

  • Wybitnie mordercza broń, która przerabia przeciwnika na proszek
  • Pobierają mnóstwo mocy i nie da się strzelać z nich szybko
  • Szybko niszczą osłony, ale pancerze mogą się im całkowicie oprzeć
  • Są idealne do eliminowania żywych celów bez pancerza

Rodzaje Dezintegratorów

Pistolety dezintegrujące
- bliskiego zasięgu

Pistolety - dezintegratory służą przede wszystkim do starć bezpośrednich i z bliska, stanowiąc dobrą alternatywę dla blasterów i będąc bardziej śmiercionośnymi dla nieopancerzonych celów. Potężną wadą tego typu pistoletów jest stosunkowo niewielki magazynek oraz fakt szybkiego przegrzewania się broni, co powoduje, że często po 2-3 strzałach trzeba odczekać kilka sekund by móc wystrzelić ponownie.

Statystyki

  • Dezintegrator-Pistolet |DMG 1 pocisku: 75-100 | strzałów na 1 PA: 2 | maxDMG na 1 PA - 200

Efekty

  • -75% Obrażeń przy kontakcie z pancerzem

X-215 Elite Marksman Disruptor | Siła pocisku: 75 | Pocisków w ogniwie: 18
Mandalorian disintegrator pistol | Siła pocisku: 75 | Pocisków w ogniwie: 15
X-213 Laser Disruptor | Siła pocisku: 75 | Pocisków w ogniwie: 15
B-206 fusion disruptor | Siła pocisku: 75 | Pocisków w ogniwie: 12
D-416 Rampage disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 12
A-211 Fusion-X disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 12
Sonic Disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 12
H-103 field survival disruptor | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 9
XL-3 Fusion-X disruptor | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 9
X-300 Recon Disruptor | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 6
R-105 Huntsman Disruptor | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 9
Bothan Disruptor | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 3
X-311 Rancor-X disruptor | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 5

Karabiny dezintegrujące
- średniego/dalekiego zasięgu

Karabiny - dezintegratory to broń dezintegrująca średniego i dalekiego zasięgu, pośród nich znaleźć można zarówno karabiny jak i snajperki. Potężna sił strzału i moc dezintegratorów to potężna zaleta tego typu broni, wadą pozostaje po pierwsze: przegrzewanie się broni i niewielka pojemność ogniw i po drugie: fakt dezintegrowania przeciwników, co często jest nie po drodze np. dla łowców głów, czy nagród, którzy muszą dostarczyć fragment swojej ofiary przełożonym.

Statystyki

  • Dezintegrator-Karabin |DMG 1 pocisku: 180-200 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 200

Efekty

  • -50% Obrażeń przy kontakcie z pancerzem

Zabrak Disruptor Cannon | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 3
A-11 Scout Disruptor | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 3
A-106 Scout Disruptor | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 5
Verpine droid disruptor | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 5
X-300 Recon Disruptor | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 6
E-12 Projection-X disruptor | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 6
S-56 Projection Disruptor | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 7
E-52 Searing Disintegrator | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 7
S-15 Renegade Disruptor | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 3
R-60 Combat Disintegrator | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 3
Z-13 Huntsman disintegrator | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 3
B-306 Bantha disruptor | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 3
P-301 Assault Disruptor | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 4
E-113 Rancor-X disruptor | Siła pocisku: 190 | Pocisków w ogniwie: 4
N-311 Charged Disruptor | Siła pocisku: 200 | Pocisków w ogniwie: 5
D-212 Particle Beam Saboteur | Siła pocisku: 200 | Pocisków w ogniwie: 1
E-313 heavy repeating disruptor | Siła pocisku: 200 | Pocisków w ogniwie: 1
Baragwin Disruptor-X Weapon | Siła pocisku: 200 | Pocisków w ogniwie: 2
E-102 Spec Ops Disintegrator | Siła pocisku: 200 | Pocisków w ogniwie: 2
C-115 Wraith Disruptor | Siła pocisku: 200 | Pocisków w ogniwie: 3

Niestandardowe

Wookiee z kuszą

Poza najpopularniejszymi typami broni dystansowej istnieją te niestandardowe. Poza archaicznymi typami broni używającej amunicji kulowej, są to głównie tzw. slugthrowery - broń w której reakcja chemiczna wystrzeliwuje pocisk z ogromną prędkością (inna nazwa tej odmiany broni to projectile rifle). W użyciu są też karabiny pulsacyjne - broń szybkostrzelna i strzelająca małymi, niebieskimi lub fioletowymi kulkami plazmy. W ograniczonym użyciu są też kusze Wookiech, które wykorzystują unikalną technologię - strzelają uprzednio naenergetyzowanymi pociskami, dzięki czemu łatwiej przechodzą przez cel, wywołując więcej obrażeń i uszkodzeń. Specyficznymi typami broni dystansowej są też łuk energetyczny i discblade.

Charakterystyka

  • Karabiny pulsacyjne są szybkostrzelną odmianą broni plazmowej, która strzela całą falą szybkich, małych kulek plazmy powodujących znaczne obrażenia żywych celów
  • Kusze Wookieech mają dużą siłę ognia i są świetne na średni dystans, lecz wolniejsze od blasterów
  • Łuk energetyczny zadaje przyzwoite obrażenia w szybkim tempie, lecz jest nieporęczny
  • Discblade to rzucany przez zakonników Zeison Sha ostry dysk który ma właściwości tnące
  • Broń typu slugthrower jest potencjalnie tańsza i bardzo cicha
  • Projectile rifle to dobre, cichsze alternatywy dla snajperek laserowych
  • Staroświecka broń kulowa to relikt minionych czasów, który cechuje się słabszą siła ognia, dużą hałaśliwością i niestałymi obrażeniami, które bardziej zależą od miejsca trafienia, używają jej np. Tuskeni

Statystyki

  • Karabin pulsacyjny |DMG 1 pocisku: 3 | strzałów na 1 PA: 30 | maxDMG na 1 PA - 90
  • Kusza Wookieech |DMG 1 pocisku: 90 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 90
  • Łuk energetyczny |DMG 1 pocisku: 30 | strzałów na 1 PA: 2 | maxDMG na 1 PA - 60
  • Slugthrower (karabin) |DMG 1 pocisku: 30 | strzałów na 1 PA: 2 | maxDMG na 1 PA - 60
  • Projectile rifle (snajperka) |DMG 1 pocisku: 75 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 75
  • Broń kulowa | DMG 1 pocisku: ~40 | strzałów na 1 PA: 1-6 | maxDMG na 1 PA ~40

Efekty

  • Karabin pulsacyjny strzela parzącymi kulkami plazmy, które wywołują większe obrażenia u organizmów żywych, ale ma -30% Obrażeń przy kontakcie z pancerzem
  • Kusza Wookieech: przenika osłony energetyczne
  • Łuki energetyczne wymagają naciągania cięciwy
  • Discblade działa wyłącznie przy wspomaganiu telekinezą
  • Slugthrowery i Projectile Rifle: są cichsze od blasterów, przenikają osłony energetyczne, -33% Obrażeń przy kontakcie z pancerzem
  • Broń kulowa: -75% Obrażeń przy kontakcie z nowoczesnym pancerzem
Wyrzutnie rakiet

Scout Trooper z wyrzutnią

Wyrzutnie Rakiet to broń jednocześnie bardzo użyteczna i popularna. Używana przez całe armie do niszczenia wrogich pojazdów, budynków, ostrzeliwania kluczowych punktów, czy nawet do bezpośredniego atakowania piechoty wroga. Wyrzutnie Rakiet to najczęściej dość tani, jak na swoją efektywność sprzęt, z tegoż powodu często używany jest przez różne grupy działające w Galaktyce, które z pomocą tejże broni mogą zrekompensować w pewien sposób np. brak posiadania odpowiednio potężnych pojazdów. Wyrzutnie różnić mogą się wystrzeliwanymi pociskami; mogą to być zarówno niewielkie rakiety z ładunkiem wybuchowym, granaty lub pociski specjalnego typu, jonowe lub granaty. Na polu walki wyrzutniami posługują się zazwyczaj wyspecjalizowane jednostki, dobrze przygotowane do wykorzystywania tego typu uzbrojenia.

Charakterystyka

  • Wyrzutnie rakiet są idealne przeciwko różnym pojazdom, a nawet myśliwcom, czy statkom
  • Istnieją w wariantach jedno, dwu, a nawet czterolufowych, nie są też specjalnie drogie
  • Mogą przenosić bardzo różnorodne pociski, które mają różny ładunek
  • Ich siła niszcząca jest olbrzymia i nadają się do walki ze skupiskami piechoty
  • Mini-wyrzutnie rakiet są bronią pomocniczą, najczęściej instalowaną w elementach zbroi i na pancerzu

Statystyki

  • Wyrzutnie rakiet |DMG 1 pocisku: 500-1000 | salw na 1 PA: 0,5 | maxDMG na 1 PA - 0
  • Mini-wyrzutnie rakiet |DMG 1 pocisku: 50-100 | pocisków na 1 PA: 1-2 | maxDMG na 1 PA - 200
  • Każdy pocisk ma rzut na trafienie (50/50)

Efekty

  • Uzależnione od typu pocisku
  • Obszarowe z podziałem na strefy

Rodzaje Wyrzutni Rakiet

RH-1 missile launcher | Typ ładunku: wybuchowy | Komora: 1 pocisk
X-86 rocket launcher | Typ ładunku: dowolny | Komora: 1 pocisk
LRRL-75 rocket launcher | Typ ładunku: dowolny | Komora: 2 pociski
ST-2 Rocket Launcher | Typ ładunku: dowolny | Komora: 4 pociski

Granaty

W Galaktyce istnieją różne rodzaje granatów, o różnej sile, z różnymi ładunkami. Granaty to bardzo często używana broń przez wojsko, a także przez policję na wielu planetach. Granat znajduje się na wyposażeniu prawie każdego łowcy nagród, najemnika, czy pirata. Jest swego rodzaju tanim i efektywnym wyposażeniem, z pewnością przydatnym dla każdego, kto bierze udział w jakichkolwiek walkach. Najrzadsze i najcenniejsze są z reguły te najpotężniejsze granaty, których zdobycie nie jest też takie łatwe.

Charakterystyka

  • Łatwe w transporcie, łatwe do ukrycia i niespecjalnie drogie
  • Są idealne do walki z większymi grupami przeciwników różnego typu
  • Mają bardzo różnorodne ładunki, które pasują do różnych sytuacji
  • Są głęboko niepraktyczne w walce z użytkownikami mocy, którzy mogą je odepchnąć

Statystyki

  • Granaty |DMG 1 pocisku: 0-10000 | rzutów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 0
  • Po rzucie granatu do eksplozji dochodzi dopiero po całej jednej turze

Rodzaje Granatów

Luma grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: oślepiający | Zasięg: 8m
B1 Smoke Grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: dymny | Zasięg: 8m
B2 Smoke grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: gaz łzawiący | Zasięg: 8m
Gas grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: gaz trujący | Zasięg: 8m
G-20 Glop grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: przyklejający | Zasięg: 6m
V-1 seismic grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: ogłuszający | Zasięg: 8m
V-1 pyro grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: zapalający | Zasięg: 8m
EMP grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: jonowy | Zasięg: 8m
Neural Shock grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj: porażający | Zasięg: 8m
Stun grenade | Siła eksplozji: 40 | Rodzaj: ogłuszający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Poison grenade | Siła eksplozji: 40 | Rodzaj: trujący i wybuchowy | Zasięg: 8m
SubSonic grenade | Siła eksplozji: 40 | Rodzaj: ogłuszający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Fire grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: zapalający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Cold grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: zamrażający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Adhesive grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: przyklejający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Frag grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: wybuchowy | Zasięg: 6m
Sticky grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: przyklejający i wybuchowy | Zasięg: 8m
CryoBan grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: zamrażający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Sonic Detonator | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: ogłuszający i wybuchowy | Zasięg: 8m
Concussion grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj: ogłuszający i wybuchowy | Zasięg: 6m
Ion grenade | Siła eksplozji: 200  | Rodzaj: jonowy i wybuchowy | Zasięg: 12m
Flash-bang grenade | Siła eksplozji: 200 | Rodzaj: oślepiający, hukowy i wybuchowy | Zasięg: 12m
Tape grenade | Siła eksplozji: 200 | Rodzaj: wybuchowy | Zasięg: 14m
V-6 seismic grenade | Siła eksplozji: 200 | Rodzaj: ogłuszający i wybuchowy | Zasięg: 16m
V-6 pyro grenade | Siła eksplozji: 250 | Rodzaj: ogniowy i wybuchowy | Zasięg: 16m
Plasma grenade | Siła eksplozji: 400 | Rodzaj: ogniowy i wybuchowy | Zasięg: 16m
Tape grenade | Siła eksplozji: 500 | Rodzaj: ogniowy i wybuchowy | Zasięg: 16m
Class-E Thermal Detonator | Siła eksplozji: 1000 | Rodzaj: dezintegracja | Zasięg: 2m
Class-C Thermal Detonator | Siła eksplozji: 6000 | Rodzaj: dezintegracja | Zasięg: 10m
Class-B Thermal Detonator | Siła eksplozji: 10 000 | Rodzaj: dezintegracja | Zasięg: 30m
Class-A thermal detonator | Siła eksplozji: 100 000 | Rodzaj: dezintegracja | Zasięg: 120m

Miny

Mina zbliżeniowa

Miny to broń, która najczęściej używana jest przez armie. Istnieją różnego rodzaju miny. Są miny przeciwpiechotne o większej i mniejszej sile eksplozji, istnieją miny przeciwko pojazdom, miny ogłuszające, a także miny rozmieszczane w kosmosie oraz miny wielu innych przeznaczeń. Broń ta znajduje się na wyposażeniu większości armii i zorganizowanych grup. Istnieją miny wybuchowe, ogniowe, czy jonowe. Siła eksplozji konkretnej miny zależna jest od konkretnego modelu. Z reguły jednak miny są dość potężne i kiedy ktoś wpadnie już na taką, to jego los jest praktycznie przesądzony. Popularnością cieszą się też małe miny laserowe, które przyczepia się do ścian i które eksplodują, kiedy ktoś przetnie emitowaną przez nie wiązkę laserową.

Charakterystyka

  • Używane głównie do zabezpieczenia określonego terenu przed napastnikami
  • W wariancie min lądowych mogą łatwo zniwelować przewagę liczebną wroga
  • Miny zbliżeniowe to dobre zabezpieczenie korytarzy lub pleców dla snajperów
  • W wariancie min kosmicznych tanim kosztem można niszczyć duże okręty
  • Wymagają wcześniejszego planu i odpowiedniego przygotowania do bitwy, działania z wyprzedzeniem

Statystyki

  • Miny |DMG 1 pocisku: 0-10000 | instalacji na 1 PA: 0,25 | maxDMG na 1 PA - 0
  • Każda mina wymaga uprzedniej instalacji
  • Nawet w wariancie rzucenia miny pod swoje nogi zajmuje to przynajmniej 2 PA
  • Miny projektowane są tak by praktycznie unicestwiały każdego w zasięgu aktywacji
  • Silniejsze miny rażą też spory obszar wokół niego, analogicznie do granatów

Toxic mine | Siła eksplozji: 0 | Typ: obezwładniająca | Rodzaj: trująca | Zasięg aktywacji: 1,5m
Laser mine | Siła eksplozji: 200 | Typ: mina-pułapka | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 1,5m
Smart mine | Siła eksplozji: 300 | Typ:  samonaprowadzana | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 2m
Floating mine | Siła eksplozji: 300 | Typ: latająca | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 6m
LX laser flachette | Siła eksplozji: 500 | Typ: przeciwpiechotna | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 6m
Electro-mine | Siła eksplozji: 500 | Typ: przeciwdroidom | Rodzaj: wybuch jonowy | Zasięg aktywacji: 10m
M1C-F claymore mine | Siła eksplozji: 1 000 | Typ: mina frontowa | Rodzaj: wybuch| Zasięg aktywacji: 12m
HX antipersonnel mine | Siła eksplozji: 2 000 | Typ: mina frontowa | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 15m
Plasma mine | Siła eksplozji: 3 000 | Typ: mina frontowa | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 24m
E-Mag mine | Siła eksplozji: 10 000 | Typ: przeciwpojazdowa | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 24m
Thermal mine | Siła eksplozji: 50 000 | Typ: mina-pułapka | Rodzaj: wybuch | Zasięg aktywacji: 20m

Pozostałe

Naręczny miotacz ognia

Pozostałe to kategoria skupiająca broń dystansową, która nie zmieściła się do poprzednich kategorii. Znajduje się w tym obrębie taki sprzęt, jak małe i duże miotacze ognia, wyrzutnie zatrutych pocisków (np. igiełek), broń strzelająca gazem lub klejem, broń wystrzeliwująca sieci we wroga, broń strzelająca wiązkami elektrostatycznymi, miniaturowe wyrzutnie rakiet, lasery przeznaczone do cięcia, czy nawet zwykłe proce i łuki.

Rodzaje

Miotacze ognia
Broń strzelająca klejem
Broń strzelająca gazem
Broń strzelająca obezwładniającymi sieciami
Broń strzelająca tradycyjnymi sieciami
Broń elektrostatyczna (paraliżująca)
Broń strzelająca zamrażającym karbonitem
Wyrzutnie zatrutych pocisków (np. igiełek)
Proce na kamienie i tradycyjne łuki
Lasery przeznaczone do cięcia
Rzucane małe ostrza
Gwiżdżące Ptaki

Charakterystyka

  • Miotacze ognia są bardzo skuteczne z bliska i w walce z użytkownikami broni białej
  • Broń strzelająca klejem jest idealna do unieruchomienia wroga
  • Broń strzelająca gazem może szybkiemu uśpieniu wroga
  • Broń strzelająca sieciami i linkami to dobra metoda do pojmania przeciwnika
  • Broń elektrostatyczna jest rodzajem strzelającego paralizatora
  • Broń strzelająca karbonitem unieruchamia części ciała przeciwnika
  • Wyrzutnie zatrutych igiełek są idealne do cichego ataku z zaskoczenia
  • Proce są prostą i niewymagającą bronią, łatwą do wykonania, podobnie jak łuki
  • Laser przeznaczone do cięcia mogą pomóc np. pokonać bardzo gruby pancerz
  • Rzucane ostrza są dyskretną pomocą dla zabójców
  • Gwiżdżące Ptaki są małymi, automatycznie kierowanymi na istoty żywe pociskami wykonanymi z beskaru, które wybuchają przy kontakcie

Statystyki i Efekty

  • Miotacz ognia - strzela falą szybkiego ognia o różnym spektrum, wywołuje Obrażenia od działania ognia na materiał, który napotka
  • Broń strzelająca klejem - pistolety wyposażone w pociski z kleju strzelają podobnie szybko, jak blastery, klej wywołuje efekt unieruchomienia
  • Broń strzelająca gazem - w zależności od typu gazu wywołuje efekty jego działania
  • Broń strzelająca sieciami i linkami - działa w podobnym tempie, jak snajperki, wywołuje unieruchomienie
  • Broń elektrostatyczna działa na krótki dystans i wywołuje efekt paraliżu u organizmów żywych, jeśli jej wiązka nie natrafi na pancerz lub materiał odporny
  • Broń strzelająca karbonitem przy kontakcie z celem powoduje zastygnięcie stref wroga, w które trafi i powoduje częściowy paraliż
  • Zatrute igiełki przy kontakcie wywołują objawy zgodnie z trucizną
  • Proce |DMG 1 pocisku: 20 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 20
  • Łuki |DMG 1 pocisku: 5-30 | strzałów na 1 PA: 1 | maxDMG na 1 PA - 30
  • Lasery przeznaczone do cięcia przecinają stopniowo każdy materiał, który nie jest odporny, działają tylko z bliskiego dystansu
  • Rzucane ostrza zadają Obrażenia właściwe dla jakości ostrza
  • Gwiżdżące Ptaki |DMG 1 pocisku: 75 | strzałów na 1 PA: 4 | maxDMG na 1 PA - 300 i każdy pocisk ma rzut na trafienie (50/50)

Modyfikacje
Modyfikacje broni dystansowej

Modyfikacje broni dystansowej to dodatkowy ekwipunek, który można zainstalować w przypadku większości rodzajów broni długolufowej. Dotyczą one wielu modeli broni strzeleckiej: by dowiedzieć się, co konkretnie z poniższej listy można zainstalować w twojej broni musisz zdobyć odpowiednie kwalifikacje w Wiedzy, albo odwiedzić specjalistę od broni.

  • Latarka - Zamontowana z boku lub pod bronią latarka pozwala  oświetlać wszystko co znajduje się przed celem.
  • Celownik laserowy - Zamontowany z boku lub pod bronią celownik laserowy drastycznie zwiększa skuteczność strzelania z tak zwanego biodra. Dzięki temu można na krótkim dystansie strzelać celnie bez przymiarki.
  • Systemy optyczne - Umiejscowione na górze broni przyrządy optyczne pozwalają na zwiększenie skutecznego zasięgu broni, czyniąc z nich jedno z najbardziej pożądanych ulepszeń.
  • Uchwyt - Zwiększający stabilność, a co za tym idzie celność broni uchwyt, jest wyprofilowanym kawałkiem metalu, montowanym w miejscu przeznaczonym na ewentualną broń podwieszaną. Uniemożliwia zamontowanie broni podwieszanej.
  • Podwieszany Granatnik - Podwieszany pod karabinem/karabinkiem granatnik jest jednym z najczęstszych ulepszeń broni wśród żołnierzy. Zdecydowanie zwiększa siłę ognia, jednak wymaga przeładowania po każdym strzale.
  • Podwieszany Scattergun - Jednostrzałowy scattergun, preferowany wybór przez osoby chcące odeprzeć niespodziewany atak z bliska.
  • Podwieszana wyrzutnia minirakiet - Wersja naręcznej wyrzutni minirakiet montowana pod bronią. Charakteryzuje się lekko większym kalibrem i zasięgiem od swojej naręcznej siostry.
  • Podwieszany miotacz ognia - Zdolny do kilkusekundowego wypluwania z siebie strumienia ognia, podwieszany miotacz ognia jest preferowaną przez wielu alternatywą, gdyż prowadząc jednocześnie ogień ciągły z broni blasterowej, można poprawić wszystko falą ognia.
  • Wyrzutnia liny z hakiem - Bardzo specyficzny dodatek dla tych którzy mogą potrzebować się gdzieś wspiąć. Taka podwieszana wyrzutnia ratuje nam miejsce w ekwipunku.
  • Vibrobagnet - Zabezpieczenie dla tych którzy boją się ataku z zaskoczenia, które ma ich sprowadzić do walki z bliska. Jest on często widywanym dodatkiem na broniach zawodowych żołnierzy.
  • Blokada genetyczna - Bardzo rzadki i zaawansowany dodatek który powoduje iż broń funkcjonuje tylko gdy korzysta z niej jej właściciel, poprzez odpowiednie powiązanie jej z materiałem genetycznym.
  • Dwójnóg - Rozkładany lub też wysuwany dwójnóg to świetny dodatek pozwalający oprzeć broń o powierzchnię, zwiększając celność ostrzału.
  • Celownik soniczny - Zaawansowany celownik pozwalający widzieć cele ukryte za ścianami czy innymi ukryciami. Wielce przydatny, lecz również rzadki.
  • Zaawansowany system namierzania - Wymagający integracji z pancerzem system, który pomaga w namierzaniu wroga. Blokuje nasz blaster na jednym przeciwniku co pozwala nam strzelać do celów w szybkim ruchu, jednak jest absolutnie niepraktyczny w walce przeciwko grupie wrogów gdyż znacząco obniża mobilność broni (poprzez blokowanie się na pojedynczych celach).
  • Tłumik - Wygłusza dźwięk wystrzeliwanego blastera, lecz nie ukrywa oczywiście wystrzelonej wiązki. Zmniejsza obrażenia.
  • Zintegrowany system wymiany ogniw - Pozwala włożyć do broni zapasowe ogniwo, które automatycznie zastąpi zużyte, będące wyrzucane przez broń automatycznie. Znacząco zwiększa to pojemność magazynka.
  • Zawieszenie taktyczne (sznur) - Zawieszenie broni pozwalające ją wygodnie nosić na długich dystansach, oraz co nieco zwiększające celność poprzez poprawienie stabilności blastera.
  • Wyprofilowany uchwyt - Uchwyt idealnie dostosowany do dłoni właściciela pomaga efektywniej korzystać z broni, dodatkowo zwiększając trudność wytrącenia pistoletu z ręki właściciela.
  • Wbudowany komputer balistyczny - Komputer wbudowany w broń oblicza naraz wiele czynników takich jak np prędkość ruchu naszego celu, dzięki czemu wskazuje nam gdzie dokładnie powinniśmy strzelić aby trafić. Jego obliczenia na pewno nie zastąpią umiejętności, ale czasem warto się posiłkować pomocą tego urządzenia.
  • Miotacz ognia: Gazowy - Użycie gazu jako materiału zapalającego pozwala użytkownikowi strzelać płomieniem który podpala materiały łatwopalne, pali skórę i gotuje żywcem przeciwników w zbrojach, lecz nie przylega do niczego, przez co jest bezpieczniejszy w walce na statkach (zwłaszcza własnych), jak i innych miejscach których byśmy przypadkowo nie chcieli spalić do gołej ziemi.
  • Miotacz Ognia: Paliwowy - Miotacz korzystający ze wszelakich substancji paliwowych jest o wiele groźniejszy zarówno dla wrogów jak i samego użytkownika. Płonąca ciecz wystrzeliwana z niego przylega do powierzchni i nie da się jej ugasić do momentu aż sama się wypali.
  • Wyrzutnia Rakiet: Podajnik - Zamontowanie podajnika do naręcznej wyrzutni rakiet umożliwia nam posiadanie dwóch rakiet w zapasie, które są ładowane po kolei po wystrzeleniu pierwszej. Dzięki temu w trakcie walki nie musimy się martwić przeładowaniem naszej broni pobocznej, tak długo jak nie wstrzelimy wszystkich trzech pocisków.
  • Wyrzutnia Rakiet: Skalibrowany z hełmem system celujący - O ile posiadamy posiadamy zaawansowany hełm który ma liczne udogodnienia w kwestiach celowania, możemy skalibrować naszą naręczną/ręczną wyrzutnię rakiet, znacznie poprawiając jej celność.