Podręcznik

 

Galaxy Star Wars RPG jest grą RPG rozgrywaną na Forum oraz Discordzie w świecie Gwiezdnych Wojen. Jest opracowane tak, aby odtwarzać realia świata Gwiezdnych Wojen i swoją ilością lokacji, graczy, frakcji, czy możliwości niemal całkowicie przenieść graczy w świat Star Wars, w którym sami podejmują oni decyzje o swojej przyszłości. By rozpocząć grę wystarczy stworzyć postać na kanale Discorda lub zarejestrować się na Forum. Podczas samej rozgrywki najważniejsze jest, by gracz starał się wczuwać i jednocześnie jak najlepiej odgrywać swoją postać, a także by starał się pielęgnować i dbać o klimat całej rozgrywki. Poniższy Podręcznik to podstawa gry i zbiór wszystkich głównych zasad rozgrywki na Galaxy Star Wars RPG. Integralną częścią zasad są też wszystkie pozostałe działy na Portalu. W miarę rozwoju gry podręcznik ulega edycji i aktualizacjom.

Działy
I. Wstęp
II. Początek Gry
III. Rozgrywka
IV. Regulamin

Wstęp

Świat Galaxy Star Wars RPG to oczywiście świat Gwiezdnych Wojen w wybranym punkcie czasowym, który określa w którym miejscu historii Gwiezdnych Wojen gra aktualnie się toczy. Informacja o aktualnej dacie w świecie gry znajduje się na stronie głównej forum, po prawej stronie a także na Discordzie. Jako gra z gruntu kanoniczna Galaxy RPG trzyma się wydarzeń opisywanych w różnych źródłach dot. Gwiezdnych Wojen (Filmów, Książek, Komiksów), i stąd też dobrym pomysłem jest stamtąd czerpać wiedzę o okresie. Polecamy także Encyklopedie Internetowe takie jak: Ossus czy anglojęzyczną Wookiepedię. Obecnie rozgrywka już od długiego czasu toczy się w erze Starej Republiki oraz wydarzeń poprzedzających wydarzenia opisywane w grze Star Wars: The Old Republic. Poszczególne działy, w tym technologia oraz klasy są specjalnie zaprojektowane z myślą o epoce, w której aktualnie przebywają wszyscy gracze.

I. System Gry

System Galaxy jest systemem autorskim. Nie jest to d20, czy d6, ani system rodem z gier wydawnictwa Fantasy Flight Games. Istnieje tu pewna doza powiązań z tymi systemami oraz z systemem rozwoju postaci w grach z serii KOTOR. Całość jest jednak głęboko zmodyfikowana na potrzeby prowadzenia dynamicznej rozgrywki, w związku z tym wprowadzony został szereg uproszczeń, a także obecne są pewne rozwiązania nieobecne w innych systemach. Na najbardziej ogólnym poziomie cały system polega na ciągłej interakcji z mistrzem gry, który stale prowadzi rozgrywkę gracza w systemie 1 wpis gracza, 1 wpis mistrza gry, 1 wpis gracza… Rozgrywka ma miejsce we wspólnej przestrzeni dla wielu graczy i w lokacjach, gdzie poszczególni gracze mogą spotykać się i wchodzić między sobą w interakcje, jeśli znajdą się w jednym miejscu w tym samym czasie. Więcej szczegółów na temat samej mechaniki rozwoju postaci znaleźć można natomiast w działach Umiejętności oraz Klasy postaci, gdzie wyczerpująco omówiona została mechanika rozgrywki.

II. Lokacje

W zależności od miejsca gry (Forum lub Discord) lokacje w naszej grze odzielone są na te większe (regiony) skupiające te mniejsze (planety itp.). W przypadku forum, na planecie Tatooine istnieją tematy takie jak: Powierzchnia, Orbita (standardowo dla wszystkich planet) a także Ulice Mos Eisley, Obozowiska Tuskenów i wiele, wiele innych. Wszystkie lokacje charakteryzowane są za pomocą kanonicznych informacji pochodzących z szeroko pojętego kanonu Star Wars. Te z lokacji, u których to możliwe posiadają także obrazki ukazujące te lokacje wizualnie, dołączone do postów. Całościowo Galaxy w wersji forumowej zawiera ponad 1800 for będących lokacjami (są to planety, pokłady okrętów, księżyce, stacje kosmiczne, miasta…) ze świata Gwiezdnych Wojen. Na każdym z for znajduje się minimum 5 tematów charakteryzujących poszczególne lokacje, (choć w wielu przypadkach jest ich znacznie, znacznie wiele więcej). W wersji Discorda poszczególne planety są poszczególnymi kanałami, gdzie grupowane są wątki przynależące do konkretnych postaci. Zarówno na forum, jak i na Discordzie każda postać zaczyna grę w wybranym przez siebie w karcie postaci lub lub wybranym przez mistrza gry miejscu wszechświata Star Wars.

Widok jednej z planet na forum z perspektywy Mistrza Gry

Jednocześnie każda postać gracza może mieć dostęp tylko i wyłącznie do jednej lokacji. Tej, na której właśnie się znajduje. Umożliwia to wytworzenie specyficznej atmosfery gry. Poszczególni gracze nie widzą więc swoich wzajemnych poczynań i sterują tylko sobą, nie mając też wiedzy np. o tym co robi inny gracz w innym miejscu Galaktyki. Mistrz Gry zmienia lokalizację gracza gdy ten zmienia miejsce swego pobytu, np. leci na nową planetę. Widok planety zawiera też najważniejsze informacje na temat planety, takie jak sektor, system, typ powierzchni, rdzenna rasa planety, populacja, stolica, a także rys historyczny w postaci krótkiego opisu – choć każda postać musi fabularnie odgrywać poziom swej wiedzy o danym miejscu stosownie do jej fabularnych możliwości.

III. Sposób gry

Posty graczy we wspólnej sesji na forum

Rozgrywka prowadzona jest przez Mistrza Gry, który prowadzi twoją postać. To Mistrz Gry decyduje o tym, co dzieje się z otoczeniem. Każdy gracz posiada kontrolę jedynie nad swoją postacią i nikim innym. Boty (NPC), które napotkamy będą charakteryzowane, opisywane a także będą przemawiały wyłącznie za pomocą opisów Mistrza Gry. Jako, że Świat Gwiezdnych Wojen jest ogromny to spotkamy mnóstwo istot na naszej drodze. Zdecydowana większość to oczywiście te, które Mistrz Gry wymyśla na potrzeby rozgrywki. W odpowiednich lokacjach i w odpowiednim czasie spotkamy także postacie kanoniczne, czy to Dartha Malgusa czy Satele Shan, lub wiele innych postaci opisanych w źródłach Star Wars, które też działały będą zgodnie z opisami Mistrza Gry. Jeśli w tym samym miejscu i w tym samym czasie w danej lokalizacji jest też postać innego gracza-użytkownika to możesz spotkać także i ją oraz wspólnie z nią grać, rozmawiać i wchodzić w interakcje.

IV. Rzuty

Na Galaxy, w odróżnieniu od wielu innych gier RPG losowość jest mocno ograniczona. Na pierwszym miejscu stoi Mechanika, która rzuty przewiduje jedynie w bardzo niewielkiej liczbie sytuacji. W niektórych przypadkach Mistrz Gry, kiedy wynik danego zdarzenia pozostaje niejasnym, może użyć dodatkowego rzutu by rozstrzygnąć konkretne zdarzenie. Jednak większość rozstrzygają same punkty Umiejętności zdobyte dzięki poziomom. Nadrzędna jest także logika linii fabularnej i utrzymanie konwencji rzeczywistego opisu świata Star Wars, element losowy jest więc zasadniczo wtórny wobec zachowania realiów uniwersum.

V. Informacje Karty Postaci

Kartę Postaci uzupełniają informacje, które dotyczą twojej postaci. W wersji forumowej znajdziesz je w swoim profilu, w wersji discordowej są zaś umieszczone i aktualizowane w twojej Karcie Postaci na stosownym kanale. Zwróć uwagę, że sam jako gracz nie zajmujesz się edytowaniem i wypełnianiem większości z nich. W trakcie gry to Mistrz Gry edytuje i aktualizuje informacje dotyczące twojej postaci. Podstawowe informacje z Kart Postaci opisane są poniżej:

Informacje wypełniane przez gracza w czasie rejestracji/tworzenia karty postaci:

  1. Rasa – rasa twojej postaci wybrana na samym początku rozgrywki
  2. Frakcja – frakcja do której należy gracz wewnątrz gry. Jej ewentualna zmiana w czasie gry należy do Mistrza Gry
  3. Klasa – klasa postaci gracza wybrana na początku rozgrywki z listy klas startowych, uaktualniana przez Mistrza Gry przy awansach
  4. Rok Urodzenia/Wiek – w wersji forumowej wpisujemy rok urodzenia patrząc na aktualną datę, w wersji discordowej po prostu wiek postaci
  5. Planeta pochodzenia – planeta pochodzenia twojej postaci, zupełnie dowolna. W wersji discordowej do zawarcia w Karcie Postaci
  6. Strona mocy – decyduje o byciu dobrym bądź złym, czyli o stronie mocy postaci. W wersji forumowej gracz wybiera wartość, w wersji discordowej można zawrzeć ją w Karcie Postaci lub na podstawie jej oceny przydzieli ją postaci gracza Mistrz Gry. Wraz z grą edytuje i zmienia je Mistrz Gry kierując się oceną zachowań postaci gracza. 10 to postać maksymalnie dobra, -10 to postać maksymalnie zła, a 0 to neutralna
  7. Tryb gry – rozpoczynając grę możesz wybrać jeden z trzech trybów rozgrywki: 1) klasyczny, 2) drużynowy (mistrz gry połączy cię z innymi graczami) lub 3) bezpieczny (przeznaczony dla osób poniżej 15 i 13 roku życia)

Pozostałe informacje z Karty Postaci, uzupełniane wyłącznie przez Mistrza Gry i pojawiające się w razie potrzeby:

  1. Poziom – poziom odzwierciedla poziom postaci gracza, który wiąże się z jego zdolnościami. Decyduje o nim Mistrz Gry
  2. Umiejętności – są to wszystkie Umiejętności postaci, w które gracz sam dodaje sobie punkty i które dzielą się na Kategorie
  3. Bonus Klasowy – jeśli awansujesz na Klasę Prestiżową i otrzymasz bonus do umiejętności to właśnie tutaj zostanie on wpisany
  4. Formy Walki – pole, które informuje o tym, jakie formy walki (wręcz, z bliska, z dystansu, formy walki mieczem świetlnym) i w jakim stopniu poznała twoja postać. Zajmuje się nim Mistrz Gry
  5. Umiejętności Specjalne – losowe umiejętności otrzymywane na samym początku rozgrywki, będące cechami specjalnymi twojej postaci i dające ci dodatkowy bonus. Każda postać otrzymuje fabularną umiejętność specjalną (np. Odporność na choroby), a użytkownicy mocy otrzymują także wrodzoną technikę mocy, którą mogą posługiwać się od razu
  6. Dodatkowe Umiejętności – pierwsza losowa otrzymywana na start, druga otrzymywana od Mistrza Gry po osiągnięciu przez twoją postać 40 poziomu i na podstawie analizy jej działań, w obu wypadkach Dodatkowa Umiejętność daje +20 do wybranej Umiejętności, łącznie można więc otrzymać +40 punktów
  7. Rodzina – jest to informacja edytowalna, które może być zmieniane przez gracza wedle jego założeń i to gracz może wpisywać tu swoich krewnych oraz to, co się z nimi stało (czy np. żyją czy też nie). Gracz może edytować je wedle życzenia. Także Mistrz Gry może edytować i uzupełniać je w czasie gry
  8. Predyspozycje mocy – mistrz gry przydziela postaci ich występowanie bądź nie, co decyduje o tym, czy w przyszłości postać może kształcić się i uczyć technik mocy. Wszystkie postacie o klasie postaci związanej z używaniem mocy otrzymują je od początku. Pozostali mają 33% szansy na uzyskanie predyspozycji mocy
  9. Poziom midichlorianów – wypełniane przez Mistrza Gry gdy gracz posiada predyspozycje mocy, poziom midichlorianów może być: niski, średni bądź wysoki i jest losowany kością k8 (niski 1-2, średni 3-6, wysoki 7-8). Poziom ten decyduje o sile technik mocy i ma znaczenie podczas fabuły i rozgrywki
  10. Techniki mocy – pole aktualizowane o techniki mocy, które zna twoja postać
  11. Natura – natura twojej postaci aktualizowana na podstawie twoich działań w grze, występuje w odmianach: chaotyczna, neutralna lub praworządna
  12. Reputacja – informacja, która jest odzwierciedleniem reputacji, jaką ma twoja postać w swoich kręgach, grupie, zawodzie i otoczeniu. Im wyższa reputacja tym wyższy szacunek, którym cieszy się twoja postać. Im więcej robisz kompromitujących rzeczy, tym większe prawdopodobieństwo, że twoja reputacja spadnie. Pole to jest często wymagane przy wyborze klas prestiżowych, poza tym ma duży wpływ na możliwości awansu twojej postaci np. w szeregach Zakonu Jedi, Zakonu Sith, czy dowolnej armii oraz flocie. Zajmuje się nim Mistrz Gry i występuje w 14-stopniowej skali
  13. Cechy charakteru – rozmaite opisowe cechy twojej postaci, które Mistrz Gry aktualizuje obserwując poczynania twojej postaci w czasie gry
  14. Sława – informacja o tym, jak bardzo znany jesteś w Galaktyce i ile procent mieszkańców cywilizowanej Galaktyki cię zna i kojarzy twoje imię. Pole to jest regulowane przez Mistrza Gry w zależności od tego, jak bardzo stajesz się znany i występuje w skali 0-100
  15. Wady – pole, które informuje o tym, jakie wady posiada twoja postać (maksymalnie 3), mogą pojawić się one w czasie gry i zazwyczaj związane są z ujemnymi modyfikatorami umiejętności. Wady odzwierciedlają najsłabsze strony twojej postaci i ich przyznawaniem i usuwaniem zajmuje się Mistrz Gry
  16. Sprawowane funkcje/Kluczowe osiągnięcia – informacja o formalnych funkcjach postaci i pole dotyczące jej kluczowych fabularnie dokonań
  17. Implanty/Mutacje/Blizny – informacje odzwierciedlające wszelkie zmiany na ciele, które zachodzą u twojej postaci w czasie całej rozgrywki
  18. Waluta/Ekwipunek/Ubiór/Uzbrojenie/Statki/Pojazdy/Własności – informacje aktualizowane jeśli twoja postać wejdzie w ich posiadanie
VI. Sesja

Czas sesji na Galaxy RPG ustalany jest dla wszystkich planet i graczy jednocześnie. Nie zmienia to faktu, że pewne okresy czasu omija się, a przez inne przechodzi szybciej, lub wolniej. W dwóch różnych miejscach może panować delikatnie różna strefa czasowa, zwłaszcza jeśli niektórzy gracze szczególnie rzadko odpisują i powoli prowadzą swą rozgrywkę. Dzięki tej różnicy niezależnie od częstotliwości odpisów wszyscy gracze mogą grać bez stresu. W każdej sesji uczestniczy dowolna ilość graczy, zależna od tego, gdzie dana postać się znajduje i czy są tam także inne postacie graczy. Każda sesja w grze jest prowadzona przez Mistrza Gry, a posty graczy i ich postaci znajdują się pomiędzy tymi należącymi do GM’a. Ważne, aby pamiętać, że nie można pisać więcej niż jednej wiadomości pomiędzy wiadomościami Mistrza Gry i należy czekać na jego odpis. Nie można też pisać w więcej niż jednym wątku naraz. Sesja może być także przeprowadzana dla kilku graczy w tym samym miejscu i kiedy tak się dzieje gracze wpierw piszą po swoim poście, a potem następuje odpis Mistrza Gry.

  • Gra wieloosobowa wymaga znalezienia się w tej samej lokacji i w tym samym czasie przez dwie lub więcej postaci należących do graczy
  • Czas ogólny wyznacza zegar gry znajdujący się po prawej stronie u góry forum i na kanale poświęconym kartom postaci na Discordzie
  • Dla niektórych graczy czas może płynąć nieco wolniej lub szybciej w zależności od tempa ich odpisów w fabule
VII. Czas gry

Hej, czemu jestem martwy?

Zdarza się, że 2 – 3 i więcej graczy gra dokładnie w tej samej lokacji, jeden znika, i rozgrywka staje w miejscu. Mistrz Gry nie oczekuje na wszystkich graczy w nieskończoność i sesja idzie dalej, bez udziału nieobecnego gracza by nie blokować rozgrywki. Regułą jest w tym wypadku, że czeka się na gracza 48 godzin. Tak samo ma się rzecz w stosunku do kanonicznych wydarzeń, jeśli nagle znikniemy z gry i nie będziemy odpisywać to rozgrywka pójdzie naprzód, a nasza postać przestanie uczestniczyć w wydarzeniach. Zachowanie regularności w grze jest najważniejsze w sytuacji, kiedy gramy z innymi graczami. Odpisując płynnie nie zmuszamy ich wtedy do czekania na nas. Regułą jest też i to, że ponad dwutygodniowa nieobecność powinna być przez gracza usprawiedliwiana – inaczej jego postać może zostać automatycznie skasowana – także po to, aby nie blokować innym możliwości gry. Rejestrując się w grze bądź więc przygotowany do regularnej gry. Jeden odpis w fabule raz na kilka dni to minimum, aby móc prowadzić ciągłą i spójną rozgrywkę.

  • Nieobecność powyżej tygodnia powinna być usprawiedliwiona, powyżej dwóch musi
  • Czas oczekiwania na odpis każdego z graczy w sesji wieloosobowej wynosi 48 godzin
VIII. Pisanie

Gra na galaxy polega na grze poprzez pisanie. W czasie gry opisujemy czyny i działania wyłącznie odgrywanej przez nas postaci. Gracz decyduje i steruje tylko  i wyłącznie jedną postacią użytkownika. Wpisy w sesji muszą współgrać i odpowiadać na rozgrywkę i fabułę jaką prowadzi dla nas Mistrz Gry. Długość postów i charakter odpisów zależy zaś tylko i wyłącznie od użytkownika. Mogą to być posty jednozdaniowe, mogą to być posty długości jednej strony A4. Wszystkie posty powinny być natomiast zrozumiałe, pozbawione błędów ortograficznych, a opis powinien prowadzony być w pierwszej osobie, choć trzecioosobowa narracja również jest dozwolona. Również od danego użytkownika zależy czy opisywał on będzie życie wewnętrzne swej postaci, czy też skupi się tylko na samych czynach i kwestiach mówionych. Mistrz Gry dostosowuje się do użytkownika w odpisach, starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom każdego z graczy i nie narzuca swojego stylu. Poszczególni Mistrzowie Gry mają swój sposób prowadzenia narracji i Mistrz Gry często jest dopasowywany do gracza względem jego stylu.

  • Wpisy/posty pisze się jedynie w jednej lokacji, czyli w jednym temacie naraz. Przemieszczenie się do innego miejsca potwierdzić musi mistrz gry, instruując użytkownika gdzie dalej ma pisać. Po każdym poście niezbędne jest odczekanie aż Mistrz Gry odpisze nam, dalej prowadząc fabułę do przodu
  • Panuje reguła 1 wpis Gracza > 1 wpis Mistrza Gry > 1 wpis Gracza > 1 wpis Mistrza Gry itd.
IX. Rola Mistrza Gry

Mistrz Gry na Galaxy RPG jest głównym sprawcą i narratorem rozgrywki. Na Galaxy RPG niedopuszczalne jest – jak na wielu innych forach – samodzielne decydowanie o wydarzeniach czy posunięciach innych osób, nie można więc opisywać za mistrza gry świata ani tym bardziej decydować co robią inni. Albowiem to Mistrz Gry opisuje miejsca, wydarzenia i wszystko co widzi postać. To Mistrz Gry steruje innymi postaciami, tzw. NPC lub Botami, czyli wszystkimi postaciami poza postaciami graczy. Słowa, czyny i relacja innych postaci do naszej będzie przekazywana poprzez opisy Mistrza Gry. Jeżeli graczowi szczególnie zależy na jakiejś informacji musi zawrzeć to w poście pisząc np. „rozglądam się za śladami żywych istot”, czy „staram się dostrzec jakie jest jej nastawienie” itd. – wtedy w kolejnym odpisie Mistrz Gry umieści wyjaśnienie i opis tego co postać użytkownika dostrzegła, zgodnie z umiejętnościami, jakie posiada jego postać (patrz: Spostrzegawczość w dziale Umiejętności).

Mistrz Gry poza odpisami przenosi również postać z miejsca na miejsce, czyli z jednej planety na drugą, gdy ta podróżuje. Każdy Mistrz Gry jest też stróżem porządku oraz edytuje informacje z kart postaci użytkowników. Nieliczne pola, takie jak Rodzina pozostają do edycji dla użytkowników. Wpisywanie tam jednak tego, co nie jest zgodne z rzeczywistością gry jest karalne, tak jak samodzielna zmiana avatara, czy innych fabularnych pól profilu.

  • To Mistrz Gry odpowiada za opis rozgrywki, świata przedstawionego i zachowania wszystkich postaci niesterowanych przez graczy
  • W określonych i uzasadnionych sytuacjach Mistrz Gry opisuje też niekontrolowane zachowania, sny, czy wizje postaci graczy
  • Avatary/Wizerunki przydziela Mistrz Gry, któremu w każdym momencie można jednak proponować własne grafiki
X. Język w grze

Na Galaxy obowiązują zasady opisane w Regulaminie Galaxy poniżej. Są to zasady szacunku i kulturalnej wymiany zdań. Jeżeli chodzi o rozgrywkę, w ramach fabularnego odgrywania postaci dozwolone są wszelkie niezbędne zabiegi odnoszące się do wydarzeń wewnątrz gry. Słownictwo w rozgrywce powinno być również dostosowane do realiów Gwiezdnych Wojen oraz stanu świadomości naszej postaci. Jeśli zaś chcesz więcej podpowiedzi ze strony Mistrza Gry – inwestuj w Umiejętność Wiedzy.

Nie można działać postacią na bazie nieznanych jej informacji pochodzących spoza świata rozgrywki. To że znane jest nam zakończenie bitwy z zewnętrznych źródeł – takich jak encyklopedie Star Wars – nie upoważnia do irracjonalnych dla postaci zachowań i działań. Tak samo zabronione jest posługiwanie się dziwacznym i niezwiązanym z Star Wars slangiem czy określeniami nieobecnymi w świecie gry. Pomimo, że Ty znasz książki z serii Władca Pierścieni – w świecie gry one nie istnieją, itd. W grze wszystkie przekleństwa i reakcje powinny być też reakcjami waszej postaci, a nie twoimi. Polskie wulgaryzmy i inne tego typu określenia bez związku z uniwersum będą psuć klimat i w niektórych przypadkach Mistrz Gry może zwrócić ci uwagę byś poprawił język.

  • Im więcej odwołujących się do świata Star Wars elementów językowych – tym lepiej. Staraj się zmieniać przekleństwa, anegdoty, czy powiedzenia na takie, które odnoszą się do rzeczy występujących w uniwersum Gwiezdnych Wojen, w tym celu możesz przeszukiwać źródła dot. Gwiezdnych Wojen, czy szukać informacji o powiedzeniach i językach faktycznie istniejących w świecie
  • Dokładniejsze opisywanie działań związanych z przemocą i erotyką jest możliwe tylko po wcześniejszych ustaleniach z Mistrzem Gry

Początek Gry

I. Rejestracja

W trakcie gry powinniśmy zapoznać się ze wszystkimi informacjami obecnymi na stronie. Do samego rozpoczęcia rozgrywki wystarczający jest jednak dział Szybki Start. Pomóc na start może ci także Przewodnik stworzony specjalnie z myślą o projektowaniu postaci. Z czasem niezbędne okażą się także i inne podstrony. By zacząć rozgrywkę trzeba zarejestrować się na forum lub stworzyć Kartę Postaci na naszym Discordzie. Galaxy Star Wars RPG powstało jako gra forumowa, jednak obecnie równolegle funkcjonuje też jej wersja discordowa, gdzie gra przebiega w bardzo podobny sposób. To wyłącznie od ciebie zależy, który sposób gry wybierzesz, lecz grać jednocześnie można tylko albo na forum albo na Discordzie.

Jeśli w czasie rejestracji i tworzenia przez ciebie Karty Postaci cokolwiek zostało źle wypełnione lub postać nie spełnia wymagań Mistrz Gry skontaktuje się z Tobą proponując zmiany. Opcjonalne jest skontaktowanie się z nami poprzez naszą stronę na Facebooku, czy nasz kanał Discorda by Mistrz Gry mógł powiadomić o aktywowaniu postaci (co z reguły trwa około doby) lub o ewentualnych błędach. Każda nowa postać w wersji forumowej to nowe konto na forum, a jej nick to imię twojej kolejnej postaci. W wersji discordowej wraz z kolejnymi postaciami Mistrz Gry po prostu zedytuje twój nick na serwerze. W wersji forumowej kiedy twoja postać zginie, twoje konto jest blokowane. By dalej kontynuować rozgrywkę nową postacią na forum będziesz musiał założyć nowe konto – będące jednocześnie nową postacią w świecie.

  • Nazwa użytkownika na forum to imię twojej postaci i powinno pasować w swoim brzmieniu do realiów gry
  • W wersji discordowej Mistrz Gry zmieni twój nick na serwerze dopasowując go do imienia twojej postaci z twojej Karty Postaci
  • Każdy użytkownik może mieć tylko jedną aktywną postać i grać można tylko jedną postacią jednocześnie (albo na forum, albo na Discordzie)
II. Projektowanie Postaci

Szykując się do gry na Galaxy RPG powinieneś mieć zamysł i choć częściowy projekt postaci. Po pierwsze postać musi trzymać się zasad i klimatu Gwiezdnych Wojen. Wszystkie Grywalne Rasy w dziale o tej samej nazwie mają wypisane możliwe dla siebie frakcje. Przy rejestracji musimy podać: rasę, frakcję, klasę postaci oraz wiek. Dla każdej postaci trzeba mieć też swój własny pomysł. Mistrz Gry prowadzi rozgrywkę, sugeruje zadania, misje i fabułę na tle wydarzeń świata Gwiezdnych Wojen – bez własnego zamysłu i projektu postać nie pociągnie jednak daleko. Dla każdej z postaci powinieneś więc mieć zaplanowane ogólne cele i jej dążenia, by potem łatwo przekładać je na grę na forum. Jeżeli chcesz uczestniczyć w wojnie to weź jedną z zaangażowanych w wojnę frakcji, jeśli chcesz polować na innych rób niezależną postać, która w przyszłości dołączy do Gildii Łowców Nagród itd. Jeśli natomiast zależy ci na wyrównaniu sił w grze, po doinformowaniu się o dysproporcji graczy w konkretnych frakcjach sięgnij po frakcję z mniejszą ilością graczy.

  • Przynależność ras do frakcji znajdziesz na karcie rasy w dziale Grywalne Rasy
  • Możliwe startowe klasy postaci dla danej frakcji znajdziesz w dziale Klasy Postaci
  • Głównym działem służącym za pomoc przy projektowaniu postaci jest Przewodnik
III. Pierwsze posty

Po tym jak twoja postać zostanie aktywowana na forum/Discordzie pozostaje ci już tylko zacząć rozgrywkę. W tym celu wystarczy wejść do działu – planety, na której rozpoczynasz grę i samodzielnie napisać posta wprowadzającego. Mogą być to dosłownie dwa słowa, czyli np. „Rozglądam się”, może być to opis jak twoja postać ląduje świeżo na planecie przybywając skądś i po coś lub cokolwiek innego. Pierwszy post uruchamia i rozpoczyna grę i jest ważnym wprowadzeniem. Po nim nastąpi odpis Mistrza Gry, następnie rozgrywka prowadzona będzie naprzemiennymi wpisami Mistrza Gry oraz Gracza.

  • Rozpoczęcie rozgrywki nowej postaci następuje wraz z napisaniem pierwszego posta w lokacji
  • W wersji forumowej Galaxy RPG nigdy nie pisz w więcej niż w jednym temacie naraz, a w discordowej trzymaj się jednego wątku
IV. Startowy ekwipunek i zdolności

Każdy gracz dostaje na początek pewien podstawowy ekwipunek zgodny z frakcją, rasą i tym co zostało wypełnione przez niego w formularzu. Np. każdy Jedi dostaje na start losowej barwy miecz świetlny, pewną ilość kredytów, szaty Jedi oraz komunikator i statek kosmiczny należący do Zakonu Jedi. Ekwipunek dany innym będzie się jednak różnił, standardowo jest to jednak blaster lub vibronóż i pewna ilość kredytów (waluty) oraz dostosowane do rasy i frakcji ubranie. By zajrzeć do swojego ekwipunku wchodzimy na swój profil użytkownika na forum lub na kartę postaci w wersji discordowej. Ekwipunek w wersji forumowej widoczny jest też w widoku tematu pod każdym z postów. Każdy posługujący się mocą od początku posiada natomiast startowe moce – informacje o nich znajdziesz w dziale Techniki Mocy. Wszystkie postacie są oczywiście śmiertelne, każda z postaci dysponuje też siłą stosowną do swojej rasy.

  • Opisując w Karcie Postaci startowy ekwipunek możesz dodać sobie startowe przedmioty, lecz nie powinny one zakłócać realizmu twojej biografii
  • Jeśli zyskujesz w grze przedmioty, statki lub własność, możesz to równie dobrze stracić, pod tym względem gra jest symulacją prawdziwego życia
  • Postać, którą przez okres dwóch tygodni nie będzie napisany jeden post może zostać automatycznie skasowana z powodu braku aktywności
V. Karty Postaci

Na forum istnieje dział Database, w którym każdy chętny gracz może zamieścić kartę swojej postaci. W wersji discordowej jest to specjalny kanał. Za dobrze napisane karty przyznawane są premie w postaci dodatkowych początkowych poziomów dla postaci. Zwróć uwagę, że im mniej szczegółów w twojej Karcie Postaci – tym potencjalnie więcej informacji, które uzupełni Mistrz Gry rozwijając samodzielnie tło i biografię dla twojej postaci, by zyskała ona na realizmie.

  • Pisanie Karty Postaci jest obowiązkowe jeśli chcesz rozpocząć grę w wersji discordowej Galaxy RPG
  • Pisanie Karty Postaci nie jest obowiązkowe w wersji forumowej, lecz wciąż wiąże się z możliwością otrzymania poziomów
  • Wszystkie postacie zaczynają grę z poziomem 0-5, w zależności od tego, czy stworzona została Karta Postaci i jak została oceniona

Postacie na początku rozgrywki najczęściej nie potrafią pilotować statków i maszyn. Jeżeli jednak zawrzemy w naszej Karcie Postaci informację iż nasza postać posiadła już takie zdolności wcześniej – wtedy uzyska je już od początku rozgrywki. Poprzez kartę postaci możesz dodać też swojej postaci np. dodatkowych zdolności językowych, określić jej rangę w wojsku, tytuł naukowy, ścieżkę kariery, cokolwiek. Karty postaci mogą równocześnie stać się dziennikiem gracza, są bowiem w pełni edytowalne i można je poszerzać. W ten sposób nawet gdy postać zginie możesz mieć i stworzyć interesujący opis jej życia. Żywoty najbardziej interesujących postaci są też opisywane i trafiają do specjalnego działu – galerii sław – na forum, Archives.

  • W Karcie Postaci możesz zawrzeć informacje o dodatkowych zdolnościach twojej postaci, lecz ustalając je bierz też pod uwagę niewysoki poziom startowy
  • Pisząc Kartę Postaci możesz też od razu zdecydować o grze w wybranej organizacji, np. jako łowca z Gildii Łowców Nagród, czy członek Senackiej Gwardii
  • Karta Postaci oceniana jest tylko i wyłącznie raz, i poprawiając ją nie uzyskasz już kolejnej szansy na dodatkowe poziomy

Rozgrywka

I. Czas Rozgrywki

Gra na Galaxy RPG toczy się w czasie rzeczywistym. Opisujemy bieżące wydarzenia i czyny postaci, którą sterujemy. Rok gry zmienia się co pewien czas i jest wówczas aktualizowany. W grze, dane zdarzenia mają swoje miejsce w określonym czasie, i nie będą trwać, czekać na gracza w nieskończoność. Bitwy czy inne rzeczy przemijają, nawet z dnia na dzień, chociażby z powodu prowadzenia tej samej misji dla większej ilości graczy, lub po prostu przez zmianę sytuacji. W razie zaistnienia przypadku gdy wiele osób gra w jednym wątku naraz mile widziane jest umawianie się z Mistrzem Gry na daną porę by dalej prowadzić sesję. Jeżeli gracz ma mało czasu na grę, powinien poinformować o tym Mistrza Gry, wtedy ten nie będzie go uwzględniał podczas planowania zbiorowych misji, zamiast tego prowadząc dla niego oddzielną rozgrywkę, która nie spowolni innych graczy, którzy mogliby grać z nim.

  • Gra z rzadszą częstotliwością (odpis np. raz w tygodniu) jest możliwa, ale wcześniej należy to ustalić z Mistrzem Gry
  • Nikomu nie będą przeszkadzały twoje rzadkie odpisy jeśli nie będziesz grał w towarzystwie innych graczy, którzy chcieliby grać szybciej
II. Wiek postaci i fizjologia

Postacie w grze starzeją się standardowo tzn. jeżeli rozpocząłeś rozgrywkę w roku 3700 BBY, a postać na wstępie ma już 20 lat, to logicznym jest, że w 3680 BBY, twój wiek wyniesie 40 lat. Procesy starzenia się mogą być zwalniane a nawet wykluczane przez użytkowników mocy dzięki odpowiednim technikom. Średnia życia poszczególnych ras różni się i jest podana w dziale Grywalne Rasy na Portalu. Sprawa z fizjologią jest częściowo ominięta w grze, nikt nie wymaga więc by postać każdego dnia jadła i piła jeśli wydarzenia te obejmują ledwie dwa, lub trzy posty w grze. Kiedy jednak nadchodzi noc postać gracza powinna położyć się spać, co jakiś czas symbolicznie chociaż postacie powinny także pić i jeść. Jeżeli z kolei znajdziemy się na pustyni lub w miejscu pozbawionym wody lub pożywienia, po pewnym czasie naturalnie zagrażać naszej postaci będzie śmierć z głodu i pragnienia. Również przedłużająca się walka i akcja bez odpoczynku postaci wpłynie ujemnie na jej świeżość i siły – częściowo negować te efekty można inwestując w umiejętność wigor.

  • Staraj się utrzymywać realizm i co jakiś czas jeść, pić, spać i reagować na informacje zwrotne dotyczące stanu twojego organizmu od Mistrza Gry
III. Miejsce Gry

Na Galaxy lokacje to poszczególne planety z Gwiezdnych Wojen. Są one najczęściej wzorowane na ich ukazaniu w książkach, filmach czy innych kanonicznych źródłach uniwersum. Gracz może przechodzić z jednej do drugiej lokacji pisząc „kieruje się do /nazwa/” – musi to być jednak fabularnie możliwe. Nie skierujemy się do kryjówki piratów, jeżeli nie wiemy gdzie ona jest, nie polecimy na orbitę bez statku kosmicznego, ani nie teleportujemy się do komnaty imperatora z ominięciem pałacowych korytarzy i straży stojących przed wejściem. Poza planetami lokacjami są też księżyce, asteroidy, komety, bazy kosmiczne, stacje kosmiczne czy nawet pokłady dużych statków, miasta i budowle. Mistrz Gry pokłady większych statków kosmicznych, a także tych, których właścicielem jest gracz również przekształca w oddzielne lokacje w postaci for lub działów na Discordzie.

  • Dostęp do twojej starej lokacji jest zabierany, kiedy przenosisz się na nową
  • Gdy twoja postać ginie tracisz dostęp do wszystkich lokacji w grze
  • Jako duch mocy masz dostęp do całego forum
IV. Poruszanie się po świecie

Gracz bez żadnego sprzętu chodzi na piechotę. I należy pamiętać że nie jest to zbyt szybki ruch. Po miastach gracz powinien starać przemieszczać się albo własnym śmigaczem albo śmigaczem-taksówką, w innym wypadku przemieszczenie się będzie trwało dłużej, a czasem nawet nie będzie możliwe. By przemieścić się z planety na planetę, potrzebny jest statek z hipernapędem, pilot znający się na pilotażu i nieraz trochę czasu, który zajmuje podróż. Latać statkiem, możesz zarówno w przestrzeni, na orbitach lub na powierzchni (nad nią). Na forum zdarzenia w przestrzeni kosmicznej odbywają się w temacie Orbita najbliższej planety lub w temacie Przestrzeń Kosmiczna. Podczas lotu nadprzestrzennego nadal piszesz w temacie Orbita planety, którą opuszczasz. A gdy przybywasz na nową planetę piszesz pierwszego posta na jej Orbicie (chyba, że Mistrz Gry poleci ci robić inaczej). W wersji discordowej Mistrz Gry będzie informował cię, gdzie kontynuować wątek i gdzie konkretnie w danym momencie się znajdujesz.

  • Jeśli właśnie pojawiłeś się na nowej planecie to do ciebie należy napisanie pierwszego wpisu w nowej lokacji, z reguły będzie to wpis w Orbicie planety
  • Jeśli chcesz przeczekać resztę lotu nadprzestrzennego i np. nie chcesz już rozmawiać z załogantami albo opisywać kolejnych działań to zawrzyj to w swoim odpisie, pisząc np. „kładę się spać do czasu wyjścia z nadświetlnej”, lub „odpoczywam przez kolejne godziny” itd.
  • W powyższy sposób możesz też sam wpływać na tempo i czas rozgrywki w większej ilości sytuacji
V. Interakcja z postaciami innych graczy

Grając w olbrzymim świecie gry co chwilę spotkasz inne postacie sterowane przez Mistrza Gry. Będą to mieszkańcy uniwersum, od przypadkowych przechodniów, którym nie będzie poświęcane zbyt wiele miejsca, których jednak uruchomić możesz zaczepiając ich i poznając więcej informacji na ich temat. Spotkasz łowców nagród, najemników, żołnierzy, rodzinę twojej postaci, kanoniczne postaci ze świata Star Wars, modele droidów różnej maści, czy stworzenia pozbawione inteligencji. Poza sterowanymi przez Mistrza Gry postaciami prawdopodobnie na swojej drodze w czasie przygód spotkasz także postacie innych użytkowników. By to się stało wystarczy, że obaj znajdziecie się na tej samej planecie, w tym samym wątku i w tym samym miejscu i czasie. Wtedy należy wchodzić w interakcję zgodnie ze spójnością fabuły. To, że znasz tą osobę z internetu albo z prawdziwego życia, nie znaczy, że wasze postacie wiedzą o sobie cokolwiek. Ważne jest wyraźne oddzielanie kwestii mówionych od wykonywanych działań, jeśli chcesz możesz kwestie mówione pisać od myślnika, lub pochylonym tekstem, ułatwi to wtedy tobie i innym orientację w tym co robisz.

  • Pisanie więcej niż jednej odpowiedzi, lub tworzenie dialogów bez przeplatania ich odpowiedziami Mistrza Gry jest możliwe. Mistrz Gry musi jednak udzielić pozwolenia na sam dialog, bez przeplatania go własnymi postami. Może też przerwać go, gdy wydarzy się coś nowego, co będzie miało wpływ na obydwu graczy
  • Wybierając tryb Drużynowy podczas rejestracji postaci od początku gry zostaniesz umiejscowiony w lokacji z innymi graczami
  • W wypadku trybu Klasycznego zaczniesz grę samotnie i jeśli zechcesz możesz cały czas grać wyłącznie sam, bez innych postaci graczy
VI. Walka i starcia

W grze wielokrotnie włączysz się w walkę z innymi postaciami. Będą to zarówno postacie sterowane przez Mistrza Gry jak i postacie innych graczy. Podczas walki najważniejsze jest dokładne opisywanie swoich czynów. Umiejętności są uwzględniane przez Mistrza Gry i następnie w kolejnych postach pisze nam on o wynikach naszych działań a także reakcji przeciwnika. Poza zwracaniem uwagi na zdolności naszej postaci w walce powinniśmy także brać pod uwagę stopień zaawansowania przeciwnika, tak by wiedzieć kiedy lepiej nie narażać się na śmierć i rychłą porażkę. Podczas pojedynków i walk z innymi postaciami gracze opisują swoje działania w dowolnej kolejności, następnie Mistrz Gry podaje rezultaty i tak do zakończenia walki. Nie inaczej ma się sprawa z walkami w kosmosie, czy to za sterami myśliwca. Gracz wpierw opisuje co czyni, lub jakie wydaje rozkazy, następnie o rezultatach dowiaduje się z odpisów Mistrza Gry. Wraz z walką, zwłaszcza przedłużającą się, wzrasta też stopień zmęczenia postaci. To właśnie wyczerpanie i rany mogą mieć też kluczowy efekt dla ostatecznego wyniku walki.

  • Bierz pod uwagę, że zachowując realizm Mistrz Gry dopasowuje poziom przeciwników do okoliczności – nie każdy przeciwnik będzie w zasięgu twojej postaci tylko dlatego, że go spotkałeś. Jeśli rzucisz się na Lorda Sithów to magicznie nie spadnie mu poziom by się z tobą zrównał itd. Mierz swe siły
  • O tym, który gracz wykona swój atak wcześniej decyduje to, który ma wyższą Inicjatywę (patrz: Umiejętności)
  • Gracze nie zajmują się kalkulacjami ani obliczeniami w czasie walk i zawsze robią to za nich Mistrzowie Gry
VII. Rozwój postaci

Postacie rozwijają się zdobywając doświadczenie. Doświadczenie przyznawane jest za sukcesy i duży wpływ na nie ma twoja klasa oraz wykonywany przez ciebie zawód. Kucharz będzie otrzymywał punkty doświadczenia za np. udane gotowanie, a Rycerz Jedi za wykonanie misji i wygrany pojedynek itd. Wraz z uzyskiwanymi kolejnymi poziomami użytkownik otrzyma kolejne punkty do rozdysponowania dla swojej postaci. Poza systemem rozwoju Umiejętności postać awansuje także w polach takich jak Reputacja czy Sława, pojawiają się także niestandardowe dodatkowe zdolności oraz nasza postać może uzyskiwać coraz to nowe tytuły. U posługujących się mocą postacie rozwijają także swój arsenał technik mocy. Postacie poznawać mogą kolejne języki obcych ras, a także zaznajamiać się z zasadami inżynierii, konstruowania i projektowania przeróżnej technologii. Nie ma ograniczeń innych niż fantazja.

Im wyższy poziom postaci, tym powolniej się awansuje, trudniej też zdobyć doświadczenie. Poziomy powyżej pięćdziesiątego i wyżej często wymagają miesięcy gry by je osiągnąć i spędzenia całych lat w uniwersum. Protezy, blizny, defekty i zmiany na ciele mogą być zapisywane lub nawet zamieszczane na nowym avatarze postaci. Ponieważ możliwy jest nawet transfer świadomości z pomocą pewnych technik mocy i urządzeń również rasa twojej postaci w skrajnych przypadkach ulec może zmianie. Standardowo najwięcej doświadczenia zdobywa się podczas walki – oczywiście jeśli gra się postacią nastawioną na udział w niej. Dla innych barierami są różnego rodzaju osiągnięcia. Jeśli np. grasz inżynierem to doświadczenie otrzymasz za wykonanie określonych projektów, sukcesy i ogólne sprawdzenie się w swoim zawodzie. Będąc profesorem poziomy zdobędziesz za wykłady, prace naukowe i działalność związaną z zawodem itd.

  • Kiedy twoja postać umrze w grze, kolejna zaczyna zdobywanie poziomów od początku
  • Gdy zdobędziesz nowy poziom zauważysz to w swoim profilu na forum/w karcie postaci na Discordzie
  • Informacje o tym jak rozdysponowujesz punkty za poziom powinieneś zawrzeć pod swoim następnym wpisem w grze
  • Postacie niedysponujące mocą zdobywają doświadczenie i poziomy wyraźnie szybciej niż postacie, które się nią posługują
  • Na zbiorowych wydarzeniach zwanych Questami Galaxy doświadczenie zdobywa się dwukrotnie szybciej niż w rozgrywce solo
VIII. Komunikacja poza grą

Do komunikacji poza grą służą dodatkowe kanały na naszym Discordzie oraz dodatkowe fora na forum.

Na forum poza miejscem do gry otrzymasz także dostęp do innych działów. Sanktuarium to dział dla wątków offtopic. Pisane tam posty mogą być na dowolny temat. Praxeum jest oddzielnym miejscem, gdzie gracze sami organizować mogą sesje RPG wewnątrz tematów, sesje te są oddzielne do reszty gry. Database służy za bank kart postaci wszystkich postaci graczy, którzy zdecydują się takowe karty stworzyć, a także jest miejscem, gdzie zaznajomisz się z czynami największych postaci w historii gry. Poza nimi otrzymasz także dostęp do Forum twojej frakcji gdzie możesz poza grą wymieniać myśli, pisać i kontaktować się z innymi użytkownikami skupionymi w tej samej co ty frakcji – wraz ze zmianą frakcji, stracisz dostęp do starego forum frakcji i uzyskasz dostęp do nowego forum frakcji. Inne działy specjalne to dział Holonews, gdzie w formie wiadomości dowiesz się, co aktualnie dzieje się w Galaktyce, oraz Shadownet, gdzie zaznajomisz się ze zleceniami łowców głów na głowy graczy i innymi zadaniami zlecanymi przez samych użytkowników. Na forach tych obowiązują podstawowe prawa Galaxy, jak kultura wypowiedzi i inne, szczególnie względem innych osób, które w tych działach nie są już postaciami ze świata gry, lecz sobą z rzeczywistego świata. Poza forum do komunikacji służy także Discord wraz ze swoimi kanałami tematycznymi i Shoutbox znajdujący się na dole forum.

  • Za porządek w grze, jak i poza nią odpowiadają Mistrzowie Gry i opcjonalnie wyznaczeni przez nich Moderatorzy (Straż Świątynna)
  • Za łamiące regulamin, niekulturalne, utrudniające grę lub przykre zachowania można spotkać się z karami od Mistrzów Gry i moderacji
IX. Kontakt z Mistrzami Gry

Jeśli masz trudności z którymś z elementów rejestracji lub z czymś innym skontaktuj się z Mistrzami Gry (GM, GM2, GM3) poprzez wiadomość na forum, wiadomość na naszym kanale Discord lub poprzez naszego Facebooka. W sprawach dotyczących Galaxy Star Wars RPG i w kwestiach współpracy kontaktuj się za założycielem gry – GM.

W sprawach rozgrywki wpierw kontaktuj się z innymi graczami i zadawaj pytanie na kanale #galaxy-faq. Powinno unikać się również pisania w wątkach gry informacji spoza rozgrywki. Zamiast tego używaj w tym celu prywatnych wiadomości na forum lub pisz na Discordzie lub w Shoutboxie. Szanuj czas Mistrza Gry. Miej świadomość, że im więcej czasu zajmiesz swoimi dodatkowymi pytaniami, tym mniej będzie on potem miał by odpisywać ci w grze.

  • W sprawach dot. twojej rozgrywki powinieneś kontaktować się z Mistrzem Gry prowadzącym twoją rozgrywkę
  • Integralną częścią zasad są wszystkie materiały znajdujące się na Portalu oraz te na forum

Regulamin Galaxy

Skrótowe, podstawowe zasady:

I – Używasz kulturalnego języka i tak samo się zachowujesz
II – Szanujesz wszystkich użytkowników oraz administratorów
III – Samemu nie dajesz sobie wizerunku, podpis nie może być zbyt długi/wulgarny
IV – Nie tworzysz samodzielnie tematów na forum i nowych wątków na Discordzie
V – Nie piszesz za postaci innych użytkowników, ani NPC, nie decydujesz za innych
VI – Nie piszesz więcej niż jednego wpisu między wpisami twojego Mistrza Gry
VII – Na fabule piszesz tylko i wyłącznie w jednym temacie/wątku naraz
VIII – Nie decydujesz o wydarzeniach i ich skutkach, lecz tylko o swojej postaci
IX – Nie niszczysz atmosfery w grze niefabularnymi zachowaniami i językiem
X – Pilnujesz przyjaznej i sprzyjającej grze atmosfery na forum, Discordzie, FB

Pełen regulamin Galaxy Star Wars RPG:

1. Używasz kulturalnego języka i tak samo się zachowujesz
1.1 Zabronione jest nadmierne używanie wulgaryzmów
1.2 Zabronione jest prowokowanie i obrażanie w każdej postaci
2. Szanujesz innych użytkowników i administratorów oraz ich decyzje
2.1 Zabronione jest udostępnianie prywatnych danych użytkowników
2.2 Pilnujesz sprzyjającej atmosfery i nie odnosisz się nieprzyjaźnie
2.3 Odnosisz się z szacunkiem także w kontaktach prywatnych
3. Zachowujesz kulturę i dbasz o porządek na całym Galaxy RPG
3.1 Używasz for, pokoi i kanałów zgodnie z ich przeznaczeniem
3.2 Stosujesz się do ograniczeń wiekowych podanych w zasadach
3.3 Zakazany jest wszelki nadmierny spam gifami, emotikonami itd.
3.4 Nie reklamujesz serwerów i stron bez kontaktu z administratorami
3.5 Zakazane są materiały o charakterze rasistowskim, faszystowskim, homofobicznym, seksistowskim itd.
3.6 Uważasz też z wrzucaniem szybko migających obrazków w trosce o osoby światłoczułe
4. Za nierespektowanie powyższych zasad grożą upomnienia lub wyciszenia
4.1 W pierwszej kolejności zostaniesz ostrzeżony
4.2 Następnie wyciszony na okres od godziny do jednego tygodnia
4.3 Następne upomnienie to kick lub ban w zależności od czynów
4.4 Moderacja może także karać za wykroczenia nieprzewidziane w regulaminie
4.5 W niektórych przypadkach kary i upomnienia mogą też zostać rozszerzone na Discorda/forum
4.6 Za porządek w pierwszej kolejności odpowiada Straż Świątynna, następnie Mistrzowie Gry
5. Pamiętaj, że jesteśmy tu żeby dobrze się bawić i w takim celu powstała nasza gra
5.1 Wchodzisz tu całkowicie dobrowolnie i wyłącznie na własną odpowiedzialność
5.2 Postaramy się nie zrobić Ci krzywdy i nie zrobić z ciebie Sitha, ale bywa różnie

Dodatkowa pomoc: Hasło Galaxy PBF w Ossus.pl | Discord Galaxy Star Wars PBF | Pełen Regulamin Forum

Kwestie Praw Autorskich: Rasy, duża część botów, statki, planety, historia, bronie, droidy, frakcje oraz kasty są oparte w większości na Gwiezdnych Wojnach (na tyle ile to możliwe). Do wszystkich nazw własnych prawa posiada Lucasfilm ltd. lub inny prawny właściciel wskazany przez licencjodawcę. Grafiki wykorzystane na stronie gry należą do ich autorów i właścicieli. Zasady napisane przez GM Ostatnia Wersja 2.6.1 z 4 Listopada 2023 roku. Aktualne do pokazania się nowszej wersji. Wszelkie prawa do samych zasad (tekstu) czy ich fragmentów posiada Galaxy PBF. Chyba że jest to nazwa, zdjęcie lub cokolwiek co istnieje w świecie Star Wars wtedy prawa posiada Lucasfilm, lub inny prawny właściciel wskazany przez licencjodawcę. Administratorzy, właściciele gry Galaxy nie ponoszą żadnych korzyści materialnych z prowadzenia strony. Kopiowanie i rozmieszczanie bez zgody autora publicznie powyższych zasad i informacji na całym portalu, grozi konsekwencjami. (EN) Galaxy Star Wars RPG is non-profit, local & fan-made Play By Forum RPG Game. All rights to Star Wars, pictures etc. reserved to Lucasfilm ltd. or their respective owners.