Broń

 
Broń Biała
Miecze Świetlne

Grupa mistrzów Jedi z mieczami świetlnymi

Miecz świetlny to legendarna broń używana od setek lat, tradycyjnie wykorzystywana przez Zakon Jedi a także przez Zakon Sithów, jako podstawowa broń członków tych organizacji. Miecze świetlne używane są też przez innych, niezależnych użytkowników mocy. Broń świetlna zdolna jest przeciąć nieomal wszystko, jest bardzo lekka, ale opanowanie walki przy jej pomocy jest bardzo trudne i wymaga lat szkolenia i intensywnych treningów. Historyczne, pierwotne miecze świetlne wywodzą się od broni zwanej Darksaberami, wykorzystywanej przez agentów służących Nieskończonemu Imperium Rakatan przed tysiącami lat, miecze te były wówczas zasilane przez czystą energię ciemnej strony mocy i działały na nieco innej zasadzie.

Współczesne miecze świetlne występują pod różną formą. Także ostrze miecza świetlnego może mieć różny kolor – jest on bowiem zależny od rodzaju kryształu umieszczonego wewnątrz miecza świetnego. Najczęściej spotykane kolory to niebieski, zielony oraz czerwony, z tym, że ten ostatni zarezerwowany został praktycznie przez Sithów. Kryształy dzielą się zresztą na kryształy naturalne (powstające samoczynnie w jaskiniach, w wyniku naturalnych procesów) i sztuczne (produkowane w specjalnych odlewniach, hodowane i wytwarzane sztucznie). Istnieją też miecze świetlne o różnych rękojeściach, z różnym jej kształtem, a także miecze o różnych rodzajach ostrza.

Miecze świetlne mogą być modyfikowane i zawierać pewne ulepszenia. Istnieją miecze dwufazowe, które po przyciśnięciu dodatkowego przycisku wydłużają swe ostrze. Istnieją miecze świetlne o zakrzywionej rękojeści, które są szczególnie przydatne podczas używania formy Makashi. Siła ostrza miecza świetlnego może też nieznacznie się różnić w zależności od wykorzystanego kryształu. Kryształy naturalne i te najbardziej cenne są zazwyczaj nieco skuteczniejsze od sztucznych, acz ma to jakieś znaczenie tylko przy przecinaniu niektórych materiałów i sporadycznie przy obronie przed różnymi atakami np. energetycznymi. Miecze świetlne mogą też być specjalnie skonstruowane przy użyciu dodatkowych kryształów tak, aby działały pod wodą. Istnieją też bicze świetlne, które działają na podobnej zasadzie, co miecz, lecz bicz jest aktywowany po wciśnięciu przycisku i tnie równie precyzyjnie i skutecznie, co zwykły miecz.

Zasadniczo każdy miecz świetlny zdolny jest do odbijania pocisków laserowych jeśli tylko znajduje się w rękach wprawnego szermierza, bez tego zresztą użytkownicy tej broni byliby raczej bezbronni i bez szans w starciu z blasterem. Miecz świetlny jest także łatwy w ukryciu oraz bardzo wytrzymały, by mu sprostać wynaleziono jednak np. specjalne tarcze energetyczne oraz stosowane sporadycznie powierzchnie pokryte materiałem znanym, jako cortosis, który wytrzymuje napór tej broni, także okresowo ją wyłączając. Inne materiały odporne na działanie broni świetlnej to np. phrik, czy mandaloriańska stal zwana inaczej beskarem. Z racji stopnia trudności, poziomu wymaganej zręczności i refleksu, szermierka i walka przy pomocy miecza świetlnego to aktywność zarezerwowana dla wrażliwych na moc, pozbawieni wystarczającej liczby midichlorianów prędzej zrobiliby sobie krzywdę, niż opanowali trudną sztukę posługiwania się tą bronią.

Charakterystyka

  • Trudna w opanowaniu broń wymagają wrażliwości i treningu mocy
  • Jedna z najbardziej niszczycielskich broni w kontakcie z celem
  • Użytkownikom mocy umożliwiają blokowanie i odbijanie pocisków blastera
  • Są lekkie i przez to nie wymagają użycia dużej siły fizycznej

Rodzaje Mieczy Świetlnych

  • Podwójne miecze świetlne: z drugim ostrzem z drugiej strony
  • Miecze typu Crossguard/Forked: z mniejszym, bocznym ostrzem
  • Miecze typu Shoto: krótkie miecze świetlne
  • Miecze typu Tonfa: krótsze, z prostopadłą dodatkową rękojeścią
  • Piki lub kije świetlne: z ostrzem na końcu piki/kija
  • Bicze Świetlne: z giętkim, aktywowanym przez przycisk ostrzem

Obrażenia Mieczy Świetlnych:

  • Przecinające, jeśli nie napotykają na blokujący je materiał
Vibroostrza

Podwójne vibroostrze

Vibroostrza to ostrza z zainstalowaną technologią ultradźwiękowych drgań umożliwiających o wiele łatwiejsze przecinanie wszystkich napotkanych przez ostrze materiałów. Vibroostrza za czasów Wojny Domowej Jedi były na wyposażeniu nieomalże każdego żołnierza w armii, gdyż z racji osłon energetycznych nieraz walka na blastery nie wystarczała do rozstrzygnięcia. Wtedy walka na tego typu broń należała do codzienności. Obecnie wciąż duża liczba żołnierzy nosi je ze sobą, lecz istotnemu ulepszeniu uległy blastery i efektywność Vibroostrzy drastycznie spadła. Obecnie używane są one tylko w pojedynkach i przez najbardziej zdolnych szermierzy, którzy swym refleksem i zwinnością są w stanie zminimalizować wady tego rodzaju uzbrojenia. Broń ta jest bardzo zróżnicowana i do produkcji ostrza może być użyty różnorodny materiał: od tradycyjnej durastali, po phrik, cortosis, czy inne rzadkie materiały, które mogą wytrzymać napór miecza świetlnego.

Charakterystyka

  • Zapewniają bardzo dużą siłę tnącą dzięki wibracjom
  • Są popularną i dobrą propozycją dla niewrażliwych na moc szermierzy
  • Mogą być wykonane z materiałów blokujących lub dezaktywujących miecz świetlny
  • Broń bardzo łatwa w modyfikacjach i występująca pod bardzo wieloma postaciami

Rodzaje Vibroostrzy

  • Vibromiecze
  • Vibroostrza
  • Vibropiki
  • Vibronoże
  • Vibrotopory

Obrażenia Vibrobroni

  • 50 – 200 obrażeń w zależności od rodzaju, jakości i materiału
Electrobroń

Electromiecz

Electrobroń to różnego typu ostrza, które posiadają wbudowany mechanizm elektryczny, dodający ostrzu wiązkę elektryczną, która przy kontakcie z przeciwnikiem razi go prądem. Broń tego typu jest najbardziej popularną alternatywą dla vibroostrzy. Jej używanie wymaga nieco mniej szkolenia, ponieważ electrobroń zachowuje się dość naturalnie. Jej zaletą są dodatkowe obrażenia, jakie zadaje żywym celom, wadą natomiast dużo mniejsza siła tnąca, zwłaszcza przy kontakcie z twardymi materiałami. Broń ta występuje pod wieloma postaciami. Istnieją electromiecze, electropiki, electrostaffy, electronoże, a nawet electrotopory. Używają jej liczni niezależni, a także np. rasa Kage, Noghri, czy kilka innych kultur, które szczególnie upodobały sobie tego typu ekwipunek. Co istotne – ostrze tego typu musi przez jakiś czas być ładowane, inaczej traci swój dodatkowy bonus i zamienia się w zwykłe ostrze. Podobnie, jak w przypadku vibrobroni electrobroń również wykonana może być z różnych materiałów.

Charakterystyka

  • Wielofunkcyjna i pozwalająca razić prądem przeciwników broń
  • Rzadsza alternatywa dla vibroostrzy, która jest jednak dość łatwa w obsłudze
  • Może być używana w konfrontacji z bronią świetlną przy użyciu odpowiednich materiałów
  • W podstawowych wersjach niezbyt kosztowna broń, która nie jest trudna do zdobycia

Rodzaje Electrobroni

  • Electromiecze
  • Electroostrza
  • Electropiki
  • Electronoże
  • Electrotopory
  • Electrostaffy
  • Bicze szokowe

Obrażenia Electrobroni

  • 50 – 160 obrażeń w zależności od rodzaju, jakości i materiału
  • Dodatkowe obrażenia związane z rażeniem prądem
Pozostałe

Trianii z ostrzem ogniowym

Pozostałe rodzaje broni białej to zwykła, archaiczna broń z metalu w postaci tradycyjnych mieczy itp., specyficzna i oparta na mieczach świetlnych broń energetyczna, taka jak Lightfoil, czy różnorodna broń paraliżująca wykorzystująca napięcie elektryczne, jak np. Stun Baton czy Plasma Torch. Istnieją także ostrza używające transmiterów energii, która wzmacnia zadawane cięcia. Znane i używane czasami są też ostrza ogniowe, nieco zbliżone w swoim działaniu do mieczy świetlnych, lecz zadające mniej tnące obrażenia, za to bardziej oparte na ogniu. Obok innych broni warto wymienić jeszcze także Piki Mocy, które są specyficznym rodzajem ostrza wzbogaconego o zdolności paraliżująco-palące oraz tnące i którymi posługują się np. gwardziści Imperatora.

Charakterystyka

  • Broń taka jak np. Lightfoil to wariant miecza świetlnego dla niewrażliwych na moc
  • Stun Baton, Plasma Torch itd. to popularne paralizatory i urządzenia tnące
  • Pika Mocy to zabójcza, skomplikowana w użyciu broń elitarnych wojowników
  • Ostrza ogniowe mogą być używane jako skuteczna alternatywa dla innych ostrzy

Rodzaje

  • Wiele rodzajów tradycyjnej broni metalowej
  • Stun Baton i inne paralizatory różnego rodzaju
  • Plasma Torch i inne przecinaki inżynierskie
  • Lightfoil i broń podobna do mieczy świetlnych
  • Ostrza ogniowe

Obrażenia

  • Tradycyjna broń metalowa: 50 – 100
  • Stun Baton/paralizatory: 50 – 60 + obrażenia paraliżujące
  • Lightfoil: na zasadzie podobnej do mieczy świetlnych
  • Plasma torch i przecinaki: obrażenia przecinające
  • Ostrza ogniowe: 50 – 120 + obrażenia zapalające
Broń Strzelecka
Broń Blasterowa

Pociski broni blasterowej w praktyce

Broń blasterowa to broń używana w Galaktyce od tysięcy lat, pozostająca podstawową i najczęściej spotykaną odmianą broni w całej Galaktyce. Pociski są w tym wypadku laserowe, a aby móc je wystrzeliwać do broni potrzebne są ogniwa zasilające stanowiące właściwy jej magazynek. Istnieją droższe ogniwa odnawiające się automatycznie, a także o wiele tańsze i powszechniej stosowane nieodnawialne ogniwa. Wszystkie ogniwa zazwyczaj wypełnione są gazem takim jak np. gaz Tibanna. Istnieją także blastery wykorzystujące zamiast promienia laserowego specjalny promień energii dźwiękowej, zwie się je wtedy blasterami sonicznymi. Inną odmianą blastera są też blastery wystrzeliwujące promień cząsteczkowy, różniący się od normalnego mniej linearną strukturą pocisku, która wyrządza więcej szkód przy uderzeniu. Istnieje też wariant blastera plazmowego, który charakteryzuje się właściwościami parzącymi. Podana siła pocisku to obrażenia jakie średnio zadaje celne trafienie z wybranej broni, choć prawie każdy blaster da się wyregulować tak, aby jego wiązka nie zadawała ciężkich, czy śmiertelnych ran, lecz by zaledwie ogłuszała swą ofiarę.

Charakterystyka

  • Najpopularniejsza broń w Galaktyce, którą łatwo dostać i która nie jest zbyt droga
  • Zapewnia bardzo dobrą siłę strzału, lecz wymaga praktyki by opanować celność
  • Blastery są najbardziej uniwersalne i jako takie nie posiadają większych wad
  • Pewnym ograniczeniem jest to, że mogą być blokowane przez miecze świetlne lub pola siłowe

Rodzaje Blasterów

Pistolety Blasterowe
– krótkiego zasięgu

Pistolety Blasterowe pozostają najlżejszym i najszerzej dostępnym, a także najpopularniejszym rodzajem broni w całej Galaktyce. Są poręczne, dysponują wystarczająco silną wiązką by podjąć walkę, są w stanie także ogłuszyć, nie wspominając o ich podstawowej zalecie – szerokiej dostępności. Z racji krótkiego zasięgu i dyskusyjnej skuteczności oraz celności, nie jest to jednak broń szerzej wykorzystywana przez którąkolwiek z armii.

Charakterystyka

  • Podstawowa forma blastera, łatwo dostępna i wszechstronna
  • Nie wymagają użycia jakiejkolwiek siły fizycznej
  • Są bardzo dobre na krótki zasięg
  • Potencjalnie nieskuteczne w starciu z pancerzami

Obrażenia

  • Obrażenia: 10 – 20 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 1
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 5

D-88 blaster pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 14
Zabrak blaster pistol | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 14
D-203 micro-pulse blaster | Siła pocisku: 10 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 20
J-9 Fusion-X Needler | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 20
D-200 Scout Needler | Siła pocisku: 10 | Pocisków w ogniwie: 22
Bothan Quick Draw | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 28
B-200 Pulse-Wave Needler | Siła pocisku: 11 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 30
Sith assassin pistol | Siła pocisku: 11 | Pocisków w ogniwie: 20
A-3 Wraith Shrieker | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
DD-345 pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
Colicoid Galactic Blaster | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
C-305 Military Shrieker | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
E-10 Galactic Blaster | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
Czerka blaster pistol | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
K-411 scout blaster | Siła pocisku: 12 | Pocisków w ogniwie: 20
C-30 Renegade Blaster | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 20
M-41 blaster pistol | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 22
Arkanian Pistol | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 22
A-116 Marksman Enforcer | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 22
B-103 sentry blaster pistol | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 22
Bothan Needler Pistol | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 22
D-60 Sonic Enforcer | Siła pocisku: 13 | Pocisków w ogniwie: 22
D-406 Marksman Interceptor | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 24
A-212 battle pistol | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 24
Systech static blaster | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 24
A-20 fusion blaster | Siła pocisku: 14 | Pocisków w ogniwie: 24
M-300 Elite Stealth Interceptor | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 24
Micro-pulse blaster | Siła pocisku: 15 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 26
B-20 Night Hunter blaster | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 26
HTC-200 blaster pistol | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 26
BR-26 offhand blaster | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 26
A-212 Projection-X blaster | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 26
DC-17 blaster pistol | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 26
M-305 Rancor-X Enforcer | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 26
H-206 Military Striker | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 26
RTF-2 blaster pistol | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 30
C-20 Projection Blaster | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 30
K-116 Huntsman blaster | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 30
K-7 Watchman blaster pistol | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 30
C-210 Elite Watchman Saboteur | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 34
N-9 Recon Saboteur | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 34
DC-15s sidearm | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 34
BR-36 offhand blaster | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 34
B-20 field survival blaster | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 10
C-52 Elite Marksman Interceptor | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 10
B-203 Renegade Shrieker | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 12
L-403 Micro-pulse Interceptor | Siła pocisku: 17 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 12
M-203 Galactic Blaster | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 12
V-211 Rampage Interceptor | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 12
Coil-Cell Needler | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 14
DL-20 blaster pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 14
G-203 Micro-pulse Needler | Siła pocisku: 18 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 18
GR-300 blaster pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
Gun runner’s pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
Czerka mark II blaster pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
K-313 Riot Needler | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 18
A-205 charged needler | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 20
GSI-B4 blaster pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 20
Systech blaster pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 20
L-14 blaster pistol | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 20
Mandalorian blaster | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 20
A-403 military pistol | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 20
D-416 Fusion-X Enforcer | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 20
C-11 Spec Ops Blaster | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 20
WESTAR-18 bolt pistol | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 20
Colicoid Prototype Venom | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 20
B-20 Night Hunter blaster | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 22
B-21 Elite watchman blaster pistol | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 22
B-205 Fusion-X Shrieker | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 22
M-500 Elite Stealth Enforcer | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie : 22
WESTAR-18 bolt pistol | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 22
D-21 Riot Saboteur | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 22

Ciężkie Pistolety Blasterowe
– krótkiego zasięgu

Cięższa odmiana pistoletów blasterowych. Broń ta dysponuje silniejszą wiązką laserową, często jest projektowana z myślą o czysto militarnym przeznaczeniu – co za tym idzie jest też bardziej celna i mordercza. Te same powody, które czynią jednak z tego gatunku uzbrojenia rzecz użyteczną, czynią ją zakazaną i niedostępną dla cywilnej ludności w wielu systemach.

Charakterystyka

  • Cięższa wersja pistoletów lepiej sprawdzająca się w bitwie
  • Są dostatecznie silne by być wykorzystywane przez armie
  • Mają lepszą siłę przebicia i lepiej sprawdzą się w konfrontacji z pancerzem
  • Ich obciążenie powoduje, że są też bardziej celne od zwykłych pistoletów

Obrażenia

  • Obrażenia: 15 – 25 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 1
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 4

Arkanian heavy pistol | Siła pocisku: 15 | Pocisków w ogniwie: 20
C-202 pulse-wave blaster | Siła pocisku: 15 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 20
Aratech heavy pistol | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 22
Republic heavy blaster | Siła pocisku: 16 | Pocisków w ogniwie: 23
Zabrak heavy blaster | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 24
Czerka heavy pistol | Siła pocisku: 17 | Pocisków w ogniwie: 26
C-316 Heavy Sonic Shrieker | Siła pocisku: 18 (dźwiękowa) | Pocisków w ogniwie: 10
C-106 Heavy Saboteur | Siła pocisku: 18 | Pocisków w ogniwie: 12
Roche-3 heavy pistol | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 14
RK-5 Starforged blaster | Siła pocisku: 19 | Pocisków w ogniwie: 14
D-201 heavy sonic pistol | Siła pocisku: 19 (dźwiękowa) | Pocisków w ogniwie: 14
C-203 Heavy Repeating Shrieker | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 14
Smuggler SG-3 heavy pistol | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 15
Mandalorian heavy blaster | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 16
R-316 Heavy Repeating Enforcer | Siła pocisku: 21 | Pocisków w ogniwie: 16
GR-4 ST Blaster | Siła pocisku: 21 | Pocisków w ogniwie: 16
C-210 Elite Watchman Saboteur | Siła pocisku: 21 | Pocisków w ogniwie: 16
U-203 Heavy Repeating Needler | Siła pocisku: 22 | Pocisków w ogniwie: 18
Z-10 heavy blaster pistol | Siła pocisku: 22 | Pocisków w ogniwie: 20
N-311 heavy shrieker | Siła pocisku: 22 | Pocisków w ogniwie: 20
Artful Trickster’s Heavy Blaster | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwie: 20
C-203 Heavy Repeating Shrieker | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwie: 22
Kubaz Shadow Infiltrator’s Pistol | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwie: 24
Zabrak Tystel | Siła pocisku: 23 | Pocisków w ogniwie: 25
GR-9 Plasma Blaster | Siła pocisku: 24 | Pocisków w ogniwie: 25
RK-7 Starforged blaster | Siła pocisku: 24 | Pocisków w ogniwie: 26
Rangehunter blaster pistol | Siła pocisku: 24 | Pocisków w ogniwie: 26
Mischief heavy blaster | Siła pocisku: 25 | Pocisków w ogniwie: 28
Anarchy heavy blaster | Siła pocisku: 25 | Pocisków w ogniwie: 28

Karabinki Blasterowe
– średniego zasięgu

Będące lżejszymi odpowiednikami Karabinów Blasterowych – Karabinki to mniejsza, lżejsza od swych kuzynów broń, wyposażona w stosunkowo dużą siłę ognia, często także dysponująca dużą szybkością wystrzeliwania kolejnych pocisków. Jej podstawową wadą jednak jest mniejszy zasięg i słabsza wiązka – rekompensują to za to większą poręcznością i często doskonałą celnością.

Charakterystyka

  • Lżejszy wariant karabinów blasterowych, wymagający mniej siły
  • Do użytkowania także przy użyciu tylko jednej ręki
  • Są zdolne do strzelania w szybszym tempie niż karabiny blasterowe
  • Nieskuteczne na dłuższy dystans i słabsze od karabinów blasterowych

Obrażenia

  • Obrażenia: 30 – 40 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 2
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 3

Cinnagar carbine | Siła pocisku: 30 | Pocisków w ogniwie: 40
C-61 field survival carbine | Siła pocisku: 30 | Pocisków w ogniwie: 40
L3-E7 street carbine | Siła pocisku: 32 | Pocisków w ogniwie: 50
Balmorran carbine | Siła pocisku: 32 | Pocisków w ogniwie: 50
Zabrak blaster carbine | Siła pocisku: 33 | Pocisków w ogniwie: 60
Czerka blaster carbine | Siła pocisku: 33 | Pocisków w ogniwie: 70
Sith Assault Gun | Siła pocisku: 34 | Pocisków w ogniwie: 50
D-400 Nova Carbine | Siła pocisku: 34 | Pocisków w ogniwie: 50
Z-1 Huntsman carbine | Siła pocisku: 35 | Pocisków w ogniwe: 50
A-52 Rancor-X carbine | Siła pocisu: 35 | Pocisków w ogniwie: 60
N-12 Rampage-X carbine | Siła pocisku: 36 | Pocisków w ogniwie: 60
DX-R6 heavy carbine | Siła pocisku: 36 | Pocisków w ogniwie: 60
M-44 blaster carbine | Siła pocisku: 38 | Pocisków w ogniwie: 80
Onderon repeating carbine | Siła pocisku: 38 | Pocisków w ogniwie: 100
Rangehunter EE-1 carbine rifle | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 100
Exchange repeating carbine | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 120
Charric Chiss Carbine | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 10

Karabiny Blasterowe
– średniego/dalekiego zasięgu

Podstawowa od tysiącleci broń wszelkiej maści piechoty. Karabin Blasterowy to niezawodny kompan każdego żołnierza. Duży, nieraz kilometrowy zasięg, duża siła, wystrzeliwanego z wysoką częstotliwością ognia, pojemne ogniwa i łatwość produkcji oraz dostępu czyni z Karabinów Blasterowych podstawowe uzbrojenie każdej galaktycznej armii. Poszczególne modele różnią się między sobą przeznaczeniem i rodzajem wystrzeliwanej wiązki.

Charakterystyka

  • Podstawowy ekwipunek piechoty każdej armii, uniwersalna broń
  • Jest bardzo skuteczna na średni i daleki dystans, lecz niezbyt na krótki
  • Karabiny mogą być łatwo modyfikowane i nie są szczególnie kłopotliwe
  • Jako broń mogą być skuteczne nawet w konfrontacji z ciężkimi pancerzami

Obrażenia

  • Obrażenia: 40 – 60 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 3
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 2

Xuvva Hunter’s Sport Rifle | Siła pocisku: 40| Pocisków w ogniwie: 100
C-66 Conspirator | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 200
N-400 Rampage-X Saboteur | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 200
N-416 Rampage-X enforcer | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 200
Arkanian blaster rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 100
J-111 Rancor Enforcer | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 100
X-311 power blaster rifle | Siła pocisku: 42 | Pocisków w ogniwie: 100
DLA-13 heavy blaster rifle | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 150
K-201 Rampage-X Interceptor | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 150
Blastech ALT-25 | Siła pocisku: 44 | Pocisków w ogniwie: 150
U-216 Renegade Enforcer | Siła pocisku: 46 | Pocisków w ogniwie: 150
Gormak rifle | Siła pocisku: 46 | Pocisków w ogniwie: 200
R-6000 blaster rifle | Siła pocisku: 46 | Pocisków w ogniwie: 200
Rancor-X blaster rifle | Siła pocisku: 46 | Pocisków w ogniwie: 250
Czerka blaster rifle | Siła pocisku: 48 | Pocisków w ogniwie: 300
TC-20 blaster rifle | Siła pocisku: 48 | Pocisków w ogniwie: 350
DL-324 blaster rifle | Siła pocisku: 48 | Pocisków w ogniwie: 400
R-301 Elite Marksman Enforcer | Siła pocisku: 48 | Pocisków w ogniwie: 150
S-400 Stealth Saboteur | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 150
N-306 searing blaster rifle | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 150
X-202 battle rifle | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 150
H-206 Renegade blaster rifle | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 150
SX-45 fusion sharpshooter | Siła pocisku: 52 | Pocisków w ogniwie: 200
E-115 Fusion Saboteur| Siła pocisku: 52 | Pocisków w ogniwie: 200
S-311 Fusion Saboteur | Siła pocisku: 52 | Pocisków w ogniwie: 200
Republic X-22 blaster rifle | Siła pocisku: 52 | Pocisków w ogniwie: 200
H-213 Sentry Rifle | Siła pocisku: 54 | Pocisków w ogniwie: 200
C-303 assault rifle | Siła pocisku: 54 | Pocisków w ogniwie: 250
Zersium rifle | Siła pocisku: 54 | Pocisków w ogniwie: 250
Assault blaster rifle | Siła pocisku: 54 | Pocisków w ogniwie: 250
H-213 Sentry Rifle | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 250
Balmorran blaster rifle | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 300
E-313 Power Interceptor | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 300
Sith assault rifle | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 350
YV-25 Starforged blaster rifle | Siła pocisku: 58 | Pocisków w ogniwie: 350
F-411 Rampage-X blaster rifle | Siła pocisku: 58 | Pocisków w ogniwie: 350
M-400 Nova Rifle | Siła pocisku: 58 | Pocisków w ogniwie: 400
Mandalorian assault rifle | Siła pocisku: 58 | Pocisków w ogniwie: 400
R-6000 blaster rifle | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 80
M-008 Deadeye | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 80
S-60 Recon Interceptor | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 80
E-111 Stealth-X Saboteur | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 80

Snajperki Laserowe
– dalekiego zasięgu

Laserowe karabiny snajperskie, to karabiny blasterowe o specjalnej budowie, wyposażone w zaawansowane lunety i przyrządy celownicze, pozwalające eliminować cele ze znacznej odległości. Nieraz wykorzystują do tego nawet nie pojedyncze strzały a całe serie. Podstawowym atutem tego rodzaju broni jest potężny pocisk wystrzeliwany z ogromną precyzją, główną wadą jest zaś prawie całkowita bezużyteczność podczas starcia bezpośredniego, na krótki dystans.

Charakterystyka

  • Snajperki dysponują najpotężniejszym promieniem i mogą przeszywać nawet grube pancerze
  • Nie są skuteczne w każdych warunkach, zwłaszcza w ciasnym otoczeniu
  • Wymagają dużej uwagi i doświadczenia w korzystaniu
  • Zawodzą i są bardzo nieskuteczne na krótki dystans

Obrażenia

  • Obrażenia: 90 – 140 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1

DT-34S | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
J-21 rotary sniper rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
Max-Tac Precision Sniper Rifle | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 8
K-406 Combat Ripper | Siła pocisku: 95 | Pocisków w ogniwie: 8
E-90 sniper rifle | Siła pocisku: 95 | Pocisków w ogniwie: 8
E-80 sniper rifle | Siła pocisku: 95 | Pocisków w ogniwie: 10
E-60 Longshot | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 10
Arkanian sniper rifle | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 14
N-415 Heavy Infiltrator | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 14
X-415 Spec Ops Sharpshooter | Siła pocisku: 105 | Pocisków w ogniwie: 16
V-311 rotary sniper | Siła pocisku: 105 | Pocisków w ogniwie: 16
Exchange sniper rifle | Siła pocisku: 105 | Pocisków w ogniwie: 10
N-10 Bantha sniper rifle | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 10
L-336 sniper rifle | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 10
X-115 Military Ripper | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 12
Sith sniper rifle | Siła pocisku: 115 | Pocisków w ogniwie: 12
E-60 Longshot | Siła pocisku: 115 | Pocisków w ogniwie: 12
R-415 Huntsman sniper | Siła pocisku: 115 | Pocisków w ogniwie: 12
R-55 Searing Disruptor | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 12
D-20 Projection-X sniper rifle | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 12
E-95 Recluse | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 12
Rampage-X Saboteur | Siła pocisku: 125 | Pocisków w ogniwie: 12
P-301 pulse-wave sniper rifle | Siła pocisku: 125 (pulsacyjna) | Pocisków w ogniwie: 12
Ubese sniper rifle | Siła pocisku: 125 | Pocisków w ogniwie: 16
N-300 Night Hunter sniper rifle | Siła pocisku: 130 | Pocisków w ogniwie: 16
WL-29 sniper rifle | Siła pocisku: 130 | Pocisków w ogniwie: 10
N-300 Bantha sniper rifle | Siła pocisku: 130 | Pocisków w ogniwie: 4
N-500 Elite Marksman Ripper | Siła pocisku: 135 | Pocisków w ogniwie: 8
SLI-28 rotary sniper rifle | Siła pocisku: 135 | Pocisków w ogniwie: 8
Colicoid Stealth-X sniper | Siła pocisku: 135 | Pocisków w ogniwie: 10
M-415 Particle Beam Ripper | Siła pocisku: 140 (cząsteczkowa) | Pocisków w ogniwie: 10
Chiss Sniper Rifle | Siła pocisku: 140 (cząsteczkowa) | Pocisków w ogniwie: 3

Samopowtarzalne Karabiny Blasterowe
– średniego zasięgu

Duże, ciężkie karabiny szturmowe, będące w odpowiednich rękach koszącą śmiertelne żniwo bronią. Nieporęczne, ciężkie, lecz plujące maszynowo powtarzalną serią blasterowego ognia karabiny te noszone są przez wybrane, elitarne jednostki poszczególnych armii. Służą przede wszystkim podczas bezpośrednich starć w sytuacji, kiedy żołnierze wroga są chmarą, w którą nietrudno jest trafić. Odpowiednie także do niszczenia wyjątkowo opornych celów.

Charakterystyka

  • Ciężkie, duże karabiny których główną zaletą jest duża moc
  • Strzelają intensywnym, szybkim ostrzałem i są idealne do walki z wieloma wrogami
  • Mają duży ciężar i zasadniczo nie mogą być używane przez każdego, np. przedstawicieli małych ras
  • Są toporne, mało zwrotne i raczej nieskuteczne na krótki, a także daleki dystans

Obrażenia

  • Obrażenia: 50 – 100 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 3
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1-3

Baragwin Assault Gun | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 70
E-305 Repeating Striker | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 100
Light repeating blaster | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 130
A-405 Wraith Projector | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 140
B-56 heavy sonic assault cannon | Siła pocisku: 55 (dźwiękowa) | Pocisków w ogniwie: 60
Combat enforcer | Siła pocisku: 55 | Pocisków w ogniwie: 160
A-12 Rancor Crusader | Siła pocisku: 60| Pocisków w ogniwie: 170
Medium repeating blaster | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 180
C-406 Wraith Projector | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 190
C-106 Night Hunter Crusader | Siła pocisku: 65 | Pocisków w ogniwie: 190
B-400 Assault Saboteur | Siła pocisku: 65 | Pocisków w ogniwie: 50
JM-30 assault cannon | Siła pocisku: 65 | Pocisków w ogniwie: 60
B-56 heavy sonic assault cannon | Siła pocisku: 70 (dźwiękowa) | Pocisków w ogniwie: 80
E-10 Renegade Destroyer | Siła pocisku: 70 | Pocisków w ogniwie: 100
E-15 Rampage cannon | Siła pocisku: 70 | Pocisków w ogniwie: 110
Baragwin Heavy repeating blaster | Siła pocisku: 75 | Pocisków w ogniwie: 140
Heavy repeating blaster | Siła pocisku: 75| Pocisków w ogniwie: 100
E-313 Fusion-X Striker | Siła pocisku: 75 | Pocisków w ogniwie: 100
E-403 heavy cannon | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 110
H-313 Renegade Annihilator | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 120
B-215 Fusion Striker | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 120
Mandalorian heavy repeater | Siła pocisku: 85 | Pocisków w ogniwie: 150
A-415 Galactic Destroyer | Siła pocisku: 85 | Pocisków w ogniwie: 160
C-416 repeating cannon | Siła pocisku: 85 | Pocisków w ogniwie: 170
Republic LT Autocannon | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 60
A-115 Rancor Destroyer | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 70
H-206 military blaster | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 80
Rancor Crusader | Siła pocisku: 95 | Pocisków w ogniwie: 90
BTZ-47 heavy assault cannon | Siła pocisku: 95 | Pocisków w ogniwie: 90
Annihilator-5 cannon | Siła pocisku: 95 | Pocisków w ogniwie: 100
N-416 Heavy Sonic Crusader | Siła pocisku: 100 (dźwiękowa) | Pocisków w ogniwie: 80
A-315 plasma cannon | Siła pocisku: 100 (plazmowa) | Pocisków w ogniwie: 90
K-13 FS Heavy Cannon | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 120
CZR-9001 | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 120
E-500 Micro-pulse Annihilator | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 140

Stacjonarne Karabiny Blasterowe
– średniego/dalekiego zasięgu

Stacjonarny odpowiednik samopowtarzalnych karabinów blasterowych. Umiejscawiane na specjalnych nóżkach – stelażu, karabiny te strzelają potężnymi pociskami laserowymi, będącymi w stanie zagrozić nieraz nawet mniejszym, słabiej opancerzonym pojazdom. Używane są przede wszystkim podczas oblężeń i starć obronnych, gdyż podczas szturmu proces instalacji takiej broni naraża strzelców na ostrzał.

Charakterystyka

  • Ciężkie karabiny, które wymagają rozstawienia i są zbyt duże by być szybko przeniesione
  • Mają dużą moc pocisku i są idealne do utrzymywania defensywnych pozycji
  • Ich pociski są bardzo silne i idealne do atakowania nawet poszycia pojazdów
  • Mają dużą wagę, a ich użytkowanie wymaga zazwyczaj asysty dodatkowego inżyniera

Obrażenia

  • Obrażenia: 80 – 130 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1-3

Blaster cannon Mark I | Siła pocisku: 80| Pocisków w ogniwie: 180
JB-37 blaster cannon | Siła pocisku: 90| Pocisków w ogniwie: 260
Blaster cannon Mark II | Siła pocisku: 100| Pocisków w ogniwie: 180
M-4 repeating blaster cannon | Siła pocisku: 110| Pocisków w ogniwie: 240
Blaster cannon Mark III | Siła pocisku: 120| Pocisków w ogniwie: 180
Merr-Sonn Bellower | Siła pocisku: 120| Pocisków w ogniwie: 240
Hellcaster cannon | Siła pocisku: 130| Pocisków w ogniwie: 80

Shotguny i Scatterguny

Scattergun

Shotguny to zasadniczo zbiór broni dystansowej, która najlepiej sprawdza się w walce na krótki dystans. Broń tego typu strzela gromadą pocisków naraz, które zadają tym większe obrażenia im bliżej znajduje się cel. Skuteczność tej broni jest niewielka na średnie i dalekie dystanse i stąd zazwyczaj jest to broń pomocnicza, którą np. łowcy nagród używają wtedy, kiedy grozi im atak z bliska. Często broń tego typu jest więc wykorzystywana np. przeciwko Jedi oraz Sithom. Lubują się też w niej zabójcy i szpiedzy, których czeka walka w ciasnych, zamkniętych pomieszczeniach i korytarzach. Shotguny mogą być po prostu blasterami i są wtedy nieco mniej śmiercionośne, lecz zazwyczaj używane są tzw. Scatterguny, czyli broń strzelająca tradycyjnymi kulami lub rozgrzanymi odłamkami. Te kule lub śrut wystrzeliwany jest wtedy całą, rozpaloną chmurą i powoduje niszczycielskie obrażenia u każdego kogo tylko dosięgnie. Wadą tej broni jest jednak zazwyczaj to, że nie jest ona zbyt skuteczna przeciwko ciężkim i bardziej wytrzymałym pancerzom.

Charakterystyka

  • Shotguny i scatterguny są optymalne do walki z krótkiego dystansu
  • Shotguny są lepsze w konfrontacji z pancerzami i twardymi celami
  • Scatterguny zapewniają lepszą penetrację żywych i słabiej opancerzonych celów
  • Są żałośnie nieskuteczne w walce na średni i zwłaszcza dłuższy dystans

Obrażenia

  • Obrażenia: 90 – 140 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1

Rodzaje Shotgunów

BR-16 shotgun | Siła pocisku: 90 | Salw w ogniwie: 2
BR-36 shotgun | Siła pocisku: 90 | Salw w ogniwie: 2
DC-17 shotgun | Siła pocisku: 95 | Salw w ogniwie: 2
DC-27 shotgun | Siła pocisku: 95 | Salw w ogniwie: 3
E-11 scout shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 3
LS-62 shotgun | Siła pocisku: 100 | Salw w ogniwie: 3
MI-53 shotgun | Siła pocisku: 105 | Salw w ogniwie: 4
QC-22 shotgun | Siła pocisku: 105| Salw w ogniwie: 4
EG-79 shotgun | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 4
RA-66 shotgun | Siła pocisku: 110 | Salw w ogniwie: 4
C-22 Frag Storm shotgun | Siła pocisku: 115 | Salw w ogniwie: 5
M-90 Galactic Scatterblaster | Siła pocisku: 115 | Salw w ogniwie: 5
C-32 Frag Storm shotgun | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 5
A-400 Paramount surgeon’s shotgun | Siła pocisku: 120 | Salw w ogniwie: 5
A-11 field specialist shotgun | Siła pocisku: 125 | Salw w ogniwie: 5
M-45 riot scatterblaster | Siła pocisku: 125 | Salw w ogniwie: 5
M-500 Grandmaster Surgeon’s shotgun | Siła pocisku: 130 | Salw w ogniwie: 6
E-45 heavy shotgun | Siła pocisku: 130 | Salw w ogniwie: 6
Blastmaster 99 | Siła pocisku: 140 | Salw w ogniwie: 7

Rodzaje Scattergunów

S-60 scattergun | Siła salwy: 90 | Salw w magazynku: 2
DL-20 scattergun | Siła salwy: 95 | Salw w magazynku: 2
DL-30 scattergun | Siła salwy: 95 | Salw w magazynku: 2
M-44 scattergun | Siła salwy: 100 | Salw w magazynku: 3
C-17 scattergun | Siła salwy: 100 | Salw w magazynku: 3
S-300 Persuader scattergun | Siła salwy: 105 | Salw w magazynku: 3
C-315 Supreme Emissary’s scattergun | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 3
R-300 Emissary’s scattergun | Siła salwy: 110 | Salw w magazynku: 3
E-12 field survival scattergun | Siła salwy: 115 | Salw w magazynku: 4
A-20 tech precision scattergun | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 4
R-30017 Aikion blaster | Siła salwy: 120 | Salw w magazynku: 4
B-22 charged particle scattergun | Siła salwy: 125 | Salw w magazynku: 4
R-500 Grandmaster Emissary’s scattergun | Siła salwy: 125 | Salw w magazynku: 4
A-52 Frag Storm scattergunn | Siła salwy: 130 | Salw w magazynku: 4
M-55 Dread Renegade scattergun | Siła salwy: 130 | Salw w magazynku: 4
B-60 saboteur scattergun | Siła salwy: 135 | Salw w magazynku: 5
B-22 charged particle scattergun | Siła salwy: 135 | Salw w magazynku: 5
G-56 Projection-X scattergun | Siła salwy: 140 | Salw w magazynku: 3

Broń Jonowa

Jawa z karabinem jonowym

Ręczna broń jonowa nie jest bronią zdolną do dezaktywowania statków kosmicznych, czy dużych obiektów – tak jak czynią to jonowe działa okrętowe. Służy za to przede wszystkim do unieszkodliwiania i dezaktywowania, a w przypadkach ustawienia silniejszej wiązki nawet niszczenia wszelkich rodzajów droidów i urządzeń elektronicznych. Jednym z minusów broni jonowej są duże ogniwa jakie potrzebne są do wystrzeliwania kolejnych pocisków. Broń tego typu wykorzystywana jest do walki z droidami, a także do skutecznej dezaktywacji osłon energetycznych, do walki z którymi jest niezwykle skuteczna. Żywy organizm, który trafiony zostanie pociskiem jonowym także otrzyma pewne obrażenia (paraliż), będą one jednak najbardziej zbliżone do obrażeń, jakie zadaje porażenie prądem.

Charakterystyka

  • Jej główny cel to dezaktywowanie droidów i niszczenie urządzeń technicznych
  • Alternatywnie może być wykorzystywana do paraliżowania żywych celów
  • Jako broń nie jest zbyt skuteczna podczas bitwy, chyba, że w starciu z droidami
  • Potencjanie bardzo skuteczna w konfrontacji z niektórymi pancerzami

Obrażenia

  • Obrażenia: 20 – 60 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 3
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1-2
  • Efekty: przeciążenie i dezaktywacja maszyn/porażenie żywego celu

Rodzaje Broni Jonowej

Ion Blaster | Siła pocisku: 20 | Pocisków w ogniwie: 20
Ion-X blaster | Siła pocisku: 30 | Pocisków w ogniwie: 18
Jawa ionization blaster | Siła pocisku: 30 | Pocisków w ogniwie: 18
Aratech droid oxidizer | Siła pocisku: 35 | Pocisków w ogniwie: 20
Ion-X Shrieker | Siła pocisku: 40 | Pocisków w ogniwie: 30
Aratech Ionmaster | Siła pocisku: 50 | Pocisków w ogniwie: 30
Baragwin Ion-X Weapon | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 20

Dezintegratory

Dezintegrator-karabin

Dezintegratory to z pewnością najbardziej śmiercionośna broń znana i istniejąca w całej Galaktyce. W zasadzie są to blastery, ale używające tak dużych stężeń gazu do wystrzału, że zamiast pocisków o słabej mocy powstaje nam czysta wiązka energetyczna, która dosłownie rozkłada cele na atomy przy zetknięciu się z ofiarą. Magazynki wystarczają na niewielkie ilości pocisków, a broń tego typu jest trudna do zdobycia i z reguły najbardziej nielegalna ze wszystkich. Mniejsze stężenia nie dezintegrują, a jedynie dostarczają takiego bodźca po wstrząsie energetycznym, że cel traci władzę nad kończyną, albo traci przytomność. Wizualnie pocisk z dezintegratora jest jaśniejszy, a także ciągły – jak linia przebiegająca od karabinu, do celu, który trafia. Pociski tego typu są też niezwykle trudne do uniknięcia nawet dla Jedi, nie da się też ich odbić mieczem świetlnym (da się je tylko zblokować).

Charakterystyka

  • Wybitnie mordercza broń, która przerabia przeciwnika na proszek
  • Pobierają mnóstwo mocy i nie da się strzelać z nich specjalnie szybko
  • Dezintegratory szybko niszczą osłony, ale niektóre pancerze mogą się im całkowicie oprzeć
  • Są idealne do zabijania i eliminowania żywych celów, lecz wymagają dużej celności

Rodzaje Dezintegratorów

Pistolety dezintegrujące
– bliskiego zasięgu

Pistolety – dezintegratory służą przede wszystkim do starć bezpośrednich i z bliska, stanowiąc dobrą alternatywę dla blasterów i będąc o wiele bardziej śmiercionośnymi. Potężną wadą tego typu pistoletów jest stosunkowo niewielki magazynek oraz fakt szybkiego przegrzewania się broni, co powoduje, że często po 2-3 strzałach trzeba odczekać kilka sekund by móc wystrzelić ponownie.

Obrażenia

  • Obrażenia: 60 – 90 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1
  • Efekty: dezintegracja żywego celu

X-215 Elite Marksman Disruptor | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 5
Mandalorian disintegrator pistol | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 5
X-213 Laser Disruptor | Siła pocisku: 60 | Pocisków w ogniwie: 10
B-206 fusion disruptor | Siła pocisku: 70 | Pocisków w ogniwie: 12
D-416 Rampage disruptor | Siła pocisku: 70 | Pocisków w ogniwie: 12
A-211 Fusion-X disruptor | Siła pocisku: 70 | Pocisków w ogniwie: 12
Sonic Disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 15
H-103 field survival disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 8
XL-3 Fusion-X disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 8
X-300 Recon Disruptor | Siła pocisku: 80 | Pocisków w ogniwie: 10
R-105 Huntsman Disruptor | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 12
Bothan Droid Disruptor | Siła pocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 10
X-311 Rancor-X disruptor | Siła ocisku: 90 | Pocisków w ogniwie: 10

Karabiny dezintegrujące
– średniego/dalekiego zasięgu

Karabiny – dezintegratory to broń dezintegrująca średniego i dalekiego zasięgu, pośród nich znaleźć można zarówno karabiny jak i snajperki. Potężna sił strzału i moc dezintegratorów to potężna zaleta tego typu broni, wadą pozostaje po pierwsze: przegrzewanie się broni i niewielka pojemność ogniw i po drugie: fakt dezintegrowania przeciwników, co często jest nie po drodze np. dla łowców głów, czy nagród, którzy muszą dostarczyć fragment swojej ofiary przełożonym.

Obrażenia

  • Obrażenia: 100 – 180 w zależności od broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1
  • Efekty: dezintegracja żywego celu

Zabrak Disruptor Cannon | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 10
A-11 Scout Disruptor | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 11
A-106 Scout Disruptor | Siła pocisku: 100 | Pocisków w ogniwie: 12
Verpine droid disruptor | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 8
X-300 Recon Disruptor | Siła pocisku: 110 | Pocisków w ogniwie: 10
E-12 Projection-X disruptor | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 10
S-56 Projection Disruptor | Siła pocisku: 120 | Pocisków w ogniwie: 11
E-52 Searing Disintegrator | Siła pocisku: 130 | Pocisków w ogniwie: 12
S-15 Renegade Disruptor | Siła pocisku: 130 | Pocisków w ogniwie: 12
R-60 Combat Disintegrator | Siła pocisku: 140 | Pocisków w ogniwie: 12
Z-13 Huntsman disintegrator | Siła pocisku: 140 | Pocisków w ogniwie: 8
B-306 Bantha disruptor | Siła pocisku: 150 | Pocisków w ogniwie: 10
P-301 Assault Disruptor | Siła pocisku: 150 | Pocisków w ogniwie: 10
E-113 Rancor-X disruptor | Siła pocisku: 150 | Pocisków w ogniwie: 12
N-311 Charged Disruptor | Siła pocisku: 160 | Pocisków w ogniwie: 8
D-212 Particle Beam Saboteur | Siła pocisku: 160 (cząsteczkowa) | Pocisków w ogniwie: 10
E-313 heavy repeating disruptor | Siła pocisku: 170 | Pocisków w ogniwie: 12
Baragwin Disruptor-X Weapon | Siła pocisku: 170 | Pocisków w ogniwie: 14
E-102 Spec Ops Disintegrator | Siła pocisku: 170 | Pocisków w ogniwie: 10
C-115 Wraith Disruptor | Siła pocisku: 180 | Pocisków w ogniwie: 6

Nieenergetyczna

Wookiee z tradycyjną strzelbą

Poza bronią energetyczną istnieje także konwencjonalna broń wykorzystująca pociski. Poza archaicznymi typami broni używającej amunicji kulowej (jak na Ziemi obecnie) są to głównie dwa rodzaje broni, tzw slugthrowery – broń w której reakcja chemiczna wystrzeliwuje pocisk z ogromną prędkością (inna nazwa tej odmiany broni to projectile rifle) a także kusze wookiech, które wykorzystują unikalną technologię – kusze strzelają uprzednio naenergetyzowanymi pociskami, dzięki czemu łatwiej przechodzą przez cel, wywołując więcej obrażeń i uszkodzeń.

Charakterystyka

  • Slugthrowery i Projectile Rifle to dobre, cichsze alternatywy dla snajperek laserowych
  • Kusze Wookieech mają świetną penetrację zarówno żywego celu, jak i pancerzy
  • Broń typu Slugthrower jest potencjalnie tańsza i bardziej celna od blasterów
  • Kule mogą być szczególnie przydatne w starciu z użytkownikami miecza świetlnego gdyż gorzej je widać

Rodzaje Broni Nieenergetycznej

  • Slugthrowery
  • Projectile Rifle
  • Kusze Wookieech
  • Tradycyjna broń na kule

Obrażenia

  • Slugthrowery: porównywalne do karabinu blasterowego (słabsze przeciw pancerzom)
  • Projectile Rifle: porównywalne do karabinu blasterowego (słabsze przeciw pancerzom)
  • Kusze Wookieech: 110 – 130, mnożnik x4, 1 pocisk na 1 Punkt Akcji
  • Tradycyjna broń na kule: obrażenia określane fabularnie, słabsze od blasterów
Wyrzutnie Rakiet

Scout Trooper z wyrzutnią

Wyrzutnie Rakiet to broń jednocześnie bardzo użyteczna i popularna. Używana przez całe armie do niszczenia wrogich pojazdów, budynków, ostrzeliwania kluczowych punktów, czy nawet do bezpośredniego atakowania piechoty wroga. Wyrzutnie Rakiet to najczęściej dość tani, jak na swoją efektywność sprzęt, z tegoż powodu często używany jest przez różne grupy działające w Galaktyce, które z pomocą tejże broni mogą zrekompensować w pewien sposób np. brak posiadania odpowiednio potężnych pojazdów. Wyrzutnie różnić mogą się wystrzeliwanymi pociskami; mogą to być zarówno niewielkie rakiety z ładunkiem wybuchowym, granaty lub pociski specjalnego typu, jonowe lub granaty. Na polu walki wyrzutniami posługują się zazwyczaj wyspecjalizowane jednostki, dobrze przygotowane do wykorzystywania tego typu uzbrojenia.

Charakterystyka

  • Wyrzutnie rakiet są idealne przeciwko różnym pojazdom, a nawet myśliwcom, czy statkom
  • Istnieją w wariantach jedno, dwu, a nawet czterolufowych, nie są też specjalnie drogie
  • Mogą przenosić bardzo różnorodne pociski, które mają różny ładunek
  • Ich siła niszcząca jest olbrzymia i nadają się do walki ze skupiskami piechoty

Obrażenia

  • Obrażenia: 100 – 150 w zależności od ładunku i odległości od wybuchu
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba strzałów na 1 Punkt Akcji: 1
  • Efekty: eksplozja wokół celu

Rodzaje Wyrzutni Rakiet

RH-1 missile launcher | Typ ładunku: wybuchowy | Komora: 1 pocisk
X-86 rocket launcher | Typ ładunku: dowolny | Komora: 1 pocisk
LRRL-75 rocket launcher | Typ ładunku: dowolny | Komora: 2 pociski
ST-2 Rocket Launcher | Typ ładunku: dowolny | Komora: 4 pociski

Granaty

Granaty: Cryoban, Frag i Glop

W Galaktyce istnieją różne rodzaje granatów, o różnej sile, z różnymi ładunkami. Granaty to bardzo często używana broń przez wojsko, a także przez policję na wielu planetach. Granat znajduje się na wyposażeniu prawie każdego łowcy nagród, najemnika, czy pirata. Jest swego rodzaju tanim i efektywnym wyposażeniem, z pewnością przydatnym dla każdego, kto bierze udział w jakichkolwiek walkach. Najrzadsze i najcenniejsze są z reguły te najpotężniejsze granaty, których zdobycie nie jest też takie łatwe.

Charakterystyka

  • Łatwe w transporcie, łatwe do ukrycia i niespecjalnie drogie
  • Są idealne do walki z większymi grupami przeciwników różnego typu
  • Mają bardzo różnorodne ładunki, które pasują do różnych sytuacji
  • Są głęboko niepraktyczne w walce z użytkownikami mocy, którzy mogą je odepchnąć

Obrażenia

  • Obrażenia: 0 – X w zależności od ładunku i odległości od wybuchu
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba granatów na 1 Punkt Akcji: 1
  • Efekty: eksplozja wokół celu

Rodzaje Granatów

Luma grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Świetlna
B1 Smoke Grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Dymowa
B2 Smoke grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Gazowa (łzawiąca)
Gas grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Gazowa
V-1 seismic grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Dźwiękowa
V-1 pyro grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Ogniowa
Neural Shock grenade | Siła eksplozji: 0 | Rodzaj eksplozji: Porażający
Stun grenade | Siła eksplozji: 50 | Rodzaj eksplozji: Ogłuszająca
Poison grenade | Siła eksplozji: 50 | Rodzaj eksplozji: Trująca
SubSonic grenade | Siła eksplozji: 50 | Rodzaj eksplozji: Dźwiękowa
Fire grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj eksplozji: Zapalająca
Cold grenade | Siła eksplozji: 80 | Rodzaj eksplozji: Zamrażająca
Adhesive grenade | Siła eksplozji: 90 | Rodzaj eksplozji: Przyklejająca
Frag grenade | Siła eksplozji: 90 | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Sticky grenade | Siła eksplozji: 90 | Rodzaj eksplozji: Przyklejająca, wybuch
CryoBan grenade | Siła eksplozji: 90 | Rodzaj eksplozji: Zamrażająca, przyklejająca
Sonic Detonator | Siła eksplozji: 90 | Rodzaj eksplozji: Dźwiękowa
Concussion grenade | Siła eksplozji: 100 | Rodzaj eksplozji: Dźwiękowa, ogłuszająca
EMP grenade | Siła eksplozji: 100 (tylko droidy i sprzęt) | Rodzaj eksplozji: Energetyczna
Ion grenade | Siła eksplozji: 100 (+5 dla droidów) | Rodzaj eksplozji: Jonowa
Flash-bang grenade | Siła eksplozji: 160 | Rodzaj eksplozji: Oślepiająca, hukowa, wybuch
Tape Grenade | Siła eksplozji: 300 | Rodzaj eksplozji: Wybuch
V-6 seismic grenade | Siła eksplozji: 300 | Rodzaj eksplozji: Dźwiękowa, wybuch
V-6 pyro grenade | Siła eksplozji: 400 | Rodzaj eksplozji: Ogniowa, wybuch
Plasma grenade | Siła eksplozji: 400 | Rodzaj eksplozji: Ogniowa, wybuch
G-20 Glop grenade | Siła eksplozji: 400 | Rodzaj eksplozji: Przyklejająca, wybuch
Class-E Thermal Detonator | Siła eksplozji: 2000 | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Class-C Thermal Detonator | Siła eksplozji: 4000 | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Class-B Thermal Detonator | Siła eksplozji: 8000 | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Proton grenade | Siła eksplozji: 10 000 | Rodzaj Eksplozji: Wybuch
Class-A thermal detonator | Siła eksplozji: 50 000 | Rodzaj eksplozji: Wybuch

Miny

Mina zbliżeniowa

Miny to ogólnie część broni, która najczęściej używana jest przez floty i armie. Istnieją różnego rodzaju miny, są miny przeciwpiechotne o większej i mniejszej sile eksplozji, istnieją miny przeciwko pojazdom, miny ogłuszające a także miny rozmieszczane w kosmosie oraz miny wielu innych przeznaczeń. Broń ta znajduje się na wyposażeniu większości armii i zorganizowanych grup. Istnieją miny wybuchowe, miny jonowe, miny atmosferyczne, a także miny orbitalne. Siła eksplozji konkretnej miny zależna jest od konkretnego modelu. Z reguły jednak miny są dość potężne i kiedy ktoś wpadnie już na taką to jego los jest praktycznie przesądzony. Dużą popularnością cieszą się też słabe miny laserowe, które przyczepia się do ścian i które eksplodują, kiedy ktoś przetnie emitowaną przez nie wiązkę laserową.

Charakterystyka

  • Używane głównie do zabezpieczenia określonego terenu przed napastnikami
  • W wariancie min lądowych mogą łatwo zniwelować przewagę liczebną wroga
  • Miny zbliżeniowe to dobre zabezpieczenie korytarzy lub dla snajperów w polu
  • W wariancie min atmosferycznych/kosmicznych tanim kosztem mogą niszczyć duże i potężne okręty
  • Wymagają wcześniejszego planu i odpowiedniego przygotowania do bitwy, działania z wyprzedzeniem

Obrażenia

  • Obrażenia: 0 – X w zależności od ładunku i odległości od wybuchu
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 4
  • Liczba eksplozji min na 1 Punkt Akcji: dowolna, zależna od celu
  • Efekty: eksplozja wokół celu

Rodzaje Min

Toxic mine | Siła eksplozji: 80 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Trująca
Laser mine | Siła eksplozji: 80 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Smart mine | Siła eksplozji: 160 | Typ miny: Lądowa, samonaprowadzana | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Floating mine | Siła eksplozji: 160 | Typ miny: Lądowa, latająca | Rodzaj eksplozji: Wybuch
LX laser flachette mine | Siła eksplozji: 240 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Electro-mine | Siła eksplozji: 240 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Energetyczna
M1C-F claymore mine | Siła eksplozji: 400 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Wybuch
HX antipersonnel mine | Siła eksplozji: 500 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Plasma mine | Siła eksplozji: 600 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Ogniowa
E-Mag mine | Siła eksplozji: 2000 | Typ miny: Antypojazdowa | Rodzaj eksplozji: Wybuch
Thermal mine | Siła eksplozji: 4000 | Typ miny: Lądowa | Rodzaj eksplozji: Wybuch

Pozostałe

Naręczny miotacz ognia

Pozostałe to kategoria skupiająca broń, która nie zmieściła się do poprzednich kategorii. Znajduje się w tym obrębie taki sprzęt jak małe i duże miotacze ognia, wyrzutnie zatrutych pocisków (np. zatrutych igiełek), karabiny i pistolety pulsacyjne, broń strzelająca gazem lub klejem, broń wystrzeliwująca sieci we wroga, broń strzelająca wiązkami elektrostatycznymi, miniaturowe wyrzutnie pocisków, lasery przeznaczone do cięcia, czy nawet kamienie.

Charakterystyka

  • Miotacze ognia są bardzo skuteczne z bliska i w walce z użytkownikami broni białej
  • Zatrute pociski są szybkie, małe i wystrzelone w chmarze mogą być trudne do uniknięcia
  • Broń strzelająca klejem lub siatkami jest idealna jeśli chcesz pojmać swój cel
  • Naręczne wyrzutnie pocisków mogą być skutecznym rodzajem broni wspomagającej

Rodzaje

Miotacze ognia
Wyrzutnie zatrutych pocisków
Karabiny pulsacyjne
Broń strzelająca klejem
Broń strzelająca gazem
Broń strzelająca obezwładniającymi sieciami
Broń strzelająca tradycyjnymi sieciami
Broń elektrostatyczna (paraliżująca)
Broń strzelająca zamrażającym karbonitem
Miniaturowe wyrzutnie różnych pocisków
Lasery przeznaczone do cięcia
Wystrzeliwane linki oraz haki
Pazury nakładane na ręce
Shurikeny i rzucane małe ostrza
Kastety, rękawice bokserskie lub shockboxowe
Różne rodzaje prymitywnej broni

Obrażenia

  • Obrażenia określane fabularnie zależnie od broni
  • Efekty: określane zależnie od konkretnej broni
  • Maksymalny mnożnik obrażeń: x 3