Galaxy Quotes

Techniki Mocy

 
I Wstęp

Telekineza

Poniższy dział zawiera wszystkie techniki mocy obecne w uniwersum Star Wars i jest stale uzupełniany o nowe techniki wraz z ich pojawianiem się w świecie Gwiezdnych Wojen. Technik tych każdy użytkownik mocy spełniający warunki uczyć może się podczas gry, gdy osiągnie wymagany poziom zdolności-statystyki mądrość. Każda moc w poniższym spisie ma wypisany poziom statystyki mądrość, którego wymaga by móc się jej nauczyć. Moce podzielone są także na trzy kategorie w zależności od strony mocy. Istnieją moce ciemnej strony, jasnej strony oraz neutralne, pozostające poza jasną i ciemną stroną. Techniki mocy są dostępne tylko osobom wrażliwym na moc, w zależności od poziomu wrażliwości na moc istnieje jednak określony limit w znajomości mocy, ograniczający liczbę mocy, które każdy gracz i każda postać mogą poznać.

Limity znajomości mocy dla postaci to:
Do puli tej nie są wliczane moce startowe
• 9 mocy dla osób z niskimi predyspozycjami mocy
• 13 mocy dla osób ze średnimi predyspozycjami mocy
• 18 mocy dla osób z wysokimi predyspozycjami mocy

II Nauka

Force Blinding

Gdy osiągniemy odpowiedni poziom by nauczyć się mocy potrzebny do tego jest nauczyciel, mistrz, może to także być holocron, księga lub zwój. Niektóre moce w wyjątkowych sytuacjach mogą być jednak również poznane spontanicznie, choć zdarza się to niezwykle rzadko. Większość mocy może być opanowana przez wszystkich, którzy spotkają odpowiedniego mistrza, znajdą odpowiedni zwój, czy holocron, niektóre techniki mocy wymagają jednak wrodzonego talentu i ich opanowanie ma charakter losowy, nie każdy użytkownik mocy ma bowiem talent do wszystkich technik i nie każdy ma możliwość nauczenia się wszystkich odmian mocy. Pośród tego rodzaju wymagających wrodzonych predyspozycji technik są m.in Force Shatterpoints, Battle Meditation, czy Psychometry oraz Dark Transfer – ostatnie dwie techniki poznane mogą być wyłącznie przez osoby, które już urodzą się z ich znajomością. Nauka mocy przebiega też często w sposób powolny i dane techniki rozwijają się wraz z ich użytkowaniem, stając się coraz silniejsze i pewniejsze wraz z coraz dłuższym ich wykorzystywaniem.

III Wpływ

Force Heal

Wpływ na użytkowanie mocy ma kilka podstawowych czynników. Po pierwsze siłę mocy określa naturalnie (i głównie) statystyka mądrość, a także modyfikuje współczynnik siły. Po drugie na siłę mocy w sposób istotny wpływa charakter, jeśli jest dodatni lepsze i potężniejsze będą używane techniki jasnej strony mocy, jeśli jest ujemny silniejsze będą używane przez nas techniki ciemnej strony – moce neutralne są od charakteru praktycznie całkowicie niezależne. Po trzecie na użytkowanie mocy wpływ mają emocje użytkownika, które okresowo mogą zwiększać siłę używanych technik, lecz możliwe jest to jedynie w wyjątkowych momentach – jak np. śmierć bliskiej naszej postaci osoby. Na koniec bardzo ważne jest też samo skupienie i więź postaci z mocą – osoby z naturalnie wysokimi predyspozycjami będą miały ją lepszą od początku, inni mogą polepszać i ćwiczyć swoje moce podczas sesji treningowych lub w trakcie różnorodnych medytacji. Bardzo ważny jest też poziom opisu naszego działania, gdyż korzystanie z mocy zawsze wymaga dokładniejszych i bardziej szczegółowych wyjaśnień niż posługiwanie się blasterem, czy bronią świetlną.

IV Obrona

Force Cloak

Przed technikami mocy można się bronić. Podstawowym sposobem jest posiadanie przez postać wrażliwą na moc wyższego poziomu mądrości – w ten sposób niweluje ona skuteczność większości technik przeciwnika. Także osoby niewrażliwe na moc mogą się przed nimi bronić – algorytm obrony mocy opisany jest w szczegółach w dziale Statystyki. Drugim sposobem jest używanie mocy blokujących działanie innych (jak Suppresion), trzecią możliwością jest posiadanie zwierzęcia takiego jak Ysalamir, które tworzy bąbel dezaktywujący działanie mocy w swoim zasięgu. Również Yuuzhan Vongowie, czy np. Dashade posiadają naturalną, wrodzoną obojętność mocy lub odporność na nią i nie mogą być poddani jej wpływowi, choć mogą ich dosięgnąć skutki działania mocy – np. Yuuzhanin może zostać przygnieciony powalonym przez telekinezę drzewem, lecz sam przewrócony być nie może, tak samo Dashade może zostać przygnieciony czymś rzuconym w jego kierunku, ale błyskawice mocy nic mu nie zrobią. Działanie konkretnych mocy osłabiają lub wręcz niwelują również przedmioty. Błyskawice mocy mogą być zablokowane poprzez miecz lub dobry pancerz, ataki energetyczne mogą być także osłabiane polami siłowymi. Istnieją też artefakty pozwalające bronić się przed mocami.

V Wyczerpanie

Force Crush

W odróżnieniu do wielu gier komputerowych, gdzie korzystać z mocy można co chwilę z chwilą gdy tylko pasek mocy wzrośnie wystarczająco na Galaxy, jak w literaturze Star Wars i filmach, użytkowanie mocy wyczerpuje użytkownika i ma swoje wyraźne granice. Im potężniejszy i bardziej skomplikowany atak lub wykorzystywana metoda tym zajmuje więcej czasu do przygotowania, pochłania więcej wysiłku i wywołuje większe zmęczenie – stąd większość, nawet prostych technik mocy za którymś wykorzystaniem będzie już generowało tyle zmęczenia, że ataki stawać się będą coraz słabsze, aż całkowicie zaniknie możliwość korzystania z nich przed zaznaniem odpoczynku. W wypadku szczególnie trudnych technik mocy, zwłaszcza tych ciemnej strony możliwym jest pojawienie się blizn, ran oraz postarzenie się postaci wraz z coraz większym, podejmowanym wysiłkiem – wiążę się to z tym, że o ile moc nie ma żadnych granic, to ciało istoty z niej korzystającej jak najbardziej je posiada, ograniczone jest to potencjałem mocy, doświadczeniem i siłą własnych komórek, które mają określoną wytrzymałość.

VI Popularność
Precognition

Precognition

Większość użytkowników mocy i Jedi oraz Sithów używa zaledwie kilku lub maksymalnie kilkunastu technik mocy. Każda spośród technik mocy wymieniona na liście posiada podaną popularność, która określa jak często spotykana w Galaktyce jest to technika. Techniki często używane i praktykowane posiadają wysoką popularność, te rzadsze średnią, a te, które posiadają bardzo nielicznych użytkowników niską lub bardzo niską. Techniki mocy, które w polu popularność mają wpisane „brak” pozostają zaś obecnie nieznane i żaden żywy użytkownik mocy się nimi nie posługuje. Nie oznacza to jednak, że nie istnieją sposoby by się ich nauczyć. W takim wypadku źródłem poznania takiej techniki mocy może być holocron, zwój, lub inne źródło pisane, co nie zmienia faktu, że poznanie tych mocy zawsze stanowiło będzie olbrzymie wyzwanie. Techniki mocy posiadają też podane tradycje w obrębie których są praktykowane, poszczególne zakony mają bowiem własne techniki i sposoby rozumienia mocy, i tak aby nauczyć się mocy określonego zakonu należy więc wejść z nim w kontakt wewnątrz gry.

VII Formy Mocy

Force Lightning, Cryokinesis, Pyrokinesis

Formy mocy to nic innego jak formy posługiwania się technikami mocy. Formy te osiągane są wyłącznie przez użytkowników mocy na wyższych poziomach wtajemniczenia w tajniki mocy. Poszczególne formy dają różne korzyści podczas posługiwania się mocą, czy to podczas walki, czy to podczas innych zadań. Każdy użytkownik może znać tylko jedną formę mocy naraz – za wyjątkiem klas prestiżowych po Jedi Consularze i Sith Inquisitorze, które mogą znać do trzech form mocy jednocześnie. Nauka wszystkich form odbywa się fabularnie, w trakcie treningu z mistrzem i nie jest możliwe nauczenie się ich samemu – za wyjątkiem formy Force Channel, którą nabywa się automatycznie wraz z awansem na 10 poziom.

Force Channel— standardowa technika medytacyjna i forma mocy opanowywana przez zdecydowaną większość użytkowników mocy. Pozwala zrównoważyć atak i defensywę oraz zwiększyć wytrzymałość użytkownika mocy, który dzięki niej będzie wolniej męczył się podczas korzystania z technik mocy. Jest to także jedyna forma znana powszechnie. Forma ta daje dwukrotną przewagę w wytrzymałości i atakach mocy w porównaniu z osobami bez form mocy. Otrzymuje ją każdy użytkownik mocy wraz z osiągnięciem 10 poziomu postaci (automatycznie).

Force Affinity — zaawansowana forma mocy, która pozwala utrzymywać spokój i stały poziom koncentracji. Ta forma szybko przywraca użytkownikowi energię i zezwala mu na szybką regenerację. Nie jest to jednak forma odpowiednia do ataków, czy nawet defensywy, mistrzowie mocy korzystają z niej raczej podczas przerw w walce, kiedy dzięki Affinity regenerują siły by później przy pomocy innych form i technik mocy zaatakować lub wykonać inny wyczerpujący manewr. Główną zaletą tej formy jest jej 10-krotna szybsza regeneracja energii. Aby ją zdobyć wymagana jest klasa prestiżowa oraz mądrość powyżej 40.

Force Potency — zaawansowana i wybitnie ofensywna forma mocy, pozwalająca na znaczne wzmocnienie wszystkich ofensywnych technik mocy. Dzięki tej formie najpotężniejsi użytkownicy mocy są w stanie uczynić ze swych zdolności narzędzia mordu i zniszczenia. Nic dziwnego, że technika ta znalazła upodobanie przede wszystkim pośród Mrocznych Jedi i Sithów, będąc stosunkowo rzadko wykorzystywaną przez Jedi i tych opowiadających się po jasnej stronie mocy. Technika jest też dla użytkownika wyczerpująca, daje jednak znaczny bonus do siły ataków mocy w trakcie korzystania z niej. Aby móc się jej nauczyć wymagana jest klasa prestiżowa oraz mądrość powyżej 60.

Force Mastery — najtrudniejsza forma mocy, choć posiadająca jednocześnie istotne wady. Zezwala na chwilowe znaczące powiększenie swoich zdolności mocy i swojego potencjału, osłabia także łączność z mocą u atakowanego przeciwnika. Działa jednak jedynie przez krótki okres czasu, co więcej osłabia użytkownika w przypadku niespodziewanych ataków, zaawansowani w mocy przeciwnicy będą też często w stanie przejrzeć kryjący się za tą techniką podstęp i nie dadzą się nabrać na chwilowe zwiększenie zdolności. Jej główną zaletą jest okresowe wzmocnienie ataku i defensywy mocy o 50%. Osłabia ona też o 50% atak i defensywę mocy przeciwnika. Aby opanować tę formę niezbędna jest klasa prestiżowa oraz mądrość powyżej 80.

Techniki Mocy
Początkowe
Zaawansowane
– Neutralne
– Jasna Strona
– Ciemna Strona

Moce Początkowe
Moce które na początku rozgrywki ma każdy wyszkolony użytkownik mocy.

Force Push
– Pchnięcie wybranego obiektu mocą
Force Pull
– Przyciąganie wybranego obiektu mocą
Force Jump
– Skok w górę wspomagany mocą
Force Sense
– Możliwość wyczuwania istot żywych wokół, po dłuższym treningu także przez ściany, na coraz większą odległość
Force Vision
– Przypadkowo pojawiające się wizje, mające związek z przeszłością/przyszłością, występują niekontrolowanie podczas snu
Telepatia
– Ograniczone komunikowanie się telepatycznie na niewielkie odległości, na większe odległości ze znanymi sobie osobami i po dłuższym treningu
Telekineza
– Przenoszenie zdalnie różnych obiektów dzięki mocy
Saber Throw
– Rzut mieczem świetlnym przy pomocy telekinezy

Neutralne

Force Shockwave

Force Flash
od 7 poziomu
– Oślepianie kamer, urządzeń rejestrujących bądź sensorów droidów
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Weather Sense
od 9 poziomu
– Pozwala przeczuwać i przewidywać pogodę
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Precognition
od 13 poziomu
– Moc pozwalająca wyczuwać do pewnego stopnia zbliżające się zagrożenia i dająca czas na reakcję
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Comprehend Speech
od 14 poziomu
– Umiejętność rozumienia innych języków bez ich uprzedniej nauki
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Breath Control
od 15 poziomu
– Moc pozwalająca na wstrzymanie oddechu na długie godziny lub nawet dni
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Meditation of Emptiness
od 16 poziomu
– Technika medytacji pozwalająca całkowicie odciąć się od świata i wyciszyć zmysły
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Force Comprehension
od 16 poziomu
– Umiejętność pozwalająca szybciej wchłaniać wszelkie informacje i zapamiętywać je na trwałe
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Sphere of silence
od 16 poziomu
– Tworzenie wokół swojego otoczenia niewielkiego obszaru, z którego nie wydostaje się dźwięk
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Enhance Attribute
Od 17 poziomu
– Umiejętność pozwalająca na krótki czas zwiększyć wybraną umiejętność o 1/2 wartości przez nas posiadanej
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Sound mimicry
Od 17 poziomu
– Umiejętność pozwalająca wiarygodnie imitować różne, w zasadzie dowolnie wybrane dźwięki
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Body
od 18 poziomu
– Moc pozwalająca wzmacniać wybrane moce własną energią życiową, co z czasem szybciej pozbawia energii
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Control Pain
Od 18 poziomu
– Moc pozwalająca kontrolować odczuwanie przez użytkownika bólu
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Whirlwind
od 19 poziomu
– Wytwarzanie wiru mocy wokół przeciwnika bądź mniejszej ich grupy, który wciąga i zadaje obrażenia
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Flight
od 21 poziomu
– Pozwala unieść się w powietrze i dotrzeć do wybranego punktu lub całkowicie spowolnić upadek
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Magnify Senses
od 22 poziomu
– Technika pozwalająca wyostrzyć dowolny ze zmysłów posiadanych przez użytkownika
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Translation
od 22 poziomu
– Technika pozwalająca telepatycznie komunikować się z innymi istotami, i także rozumieć każdy język
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Noise-Dampening Bubble
od 22 poziomu
– Technika tworząca bąbel pozbawiony dźwięku dający bezgłośne przemieszczanie się
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Cloak
od 23 poziomu
– Pozwala przez krótką chwile stać się niewidzialnym dla organicznych istot i dosłownie zniknąć im z oczu
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Adiabatic shield
od 24 poziomu
– Tworzy wokół użytkownika powietrzną osłonę chroniącą przed ciepłem, zimnem, czy spaleniem, a także trującymi gazami
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Hibernation Trance
od 25 poziomu
– Pozwala przebywać w stanie hibernacji, przy minimalnym zużyciu tlenu, co bardzo przyśpiesza regenerację
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Protection Bubble
od 25 poziomu
– Tworzy wokól użytkownika ochronny przed atakami bąbel mocy, który może też chronić przed atakami energetycznymi
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Suppression
od 26 poziomu
– Moc pozwalająca zakłócić działanie innych mocy wokół i je czasowo osłabić
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Speed
od 28 poziomu
– Znacznie zwiększa prędkość użytkownika dzięki mocy, w efekcie subiektywnie spowalnia także świat wokół dając więcej czasu na działanie i reakcje
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Affect Mind
od 28 poziomu
– Silniejsza wersja perswazji mocy, oddziałująca na większość istot i umożliwiająca kontrolowanie większej liczby działań
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Dim Other’s Senses
od 28 poziomu
– Chwilowe zmylenie zmysłu wzroku/słuchu/dotyku/węchu/mowy wybranej przez użytkownika ofiary
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Tapas
od 28 poziomu
– Umiejętność pozwalająca ogrzewać swoje ciało i zachowywać ciepło nawet w próżni kosmicznej
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Illusion
od 29 poziomu
– Iluzje mocy oddziałująca bezpośrednio na mózg – oddziałuje na wszystkie zmysły i tworzy dowolnie wybrane złudzenia
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Sight
od 29 poziomu
– Moc pozwalająca widzieć bez użycia narządu wzroku, dzięki mocy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Projectile guidance
od 29 poziomu
– Technika pozwalająca przy pomocy mocy naprowadzać pociski na cel, zarówno kule, czy bolty laserowe zależnie od doświadczenia
Tradycja: Ysanna
Popularność: bardzo niska

Electronic Manipulation
od 29 poziomu
– Technika przeciążająca dane urządzenie elektroniczne i skłaniająca je do usłuchania użytkownika
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Barrier
od 29 poziomu
– Tworzenie Barier w mocy, będących jak ściana i mogących znieść nacisk setek ton, a także chroniących np. przed eksplozjami
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Art of the Small
od 30 poziomu
– Umiejętność pozwalająca zmniejszać swoją obecność w polu mocy i stać się dzięki temu niewykrywalnym dla innych jej użytkowników
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Track
Od 30 poziomu
– Technika pozwalająca instynktownie namierzyć, wytropić cel poszukiwań, wyczuć go z daleka dzięki mocy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Memory rub
Od 31 poziomu
– Moc pozwalająca częściowo i w sposób początkowo nieprecyzyjny zmieniać obrazy wspomnień u ofiar by zniekształcić ich pamięć
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Phase

Force Phase

Force Phase
od 32 poziomu
– Zdolność pozwalające użytkownikowi przenikać materialne obiekty, czy np. przechodzić przez ściany
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Shockwave
od 32 poziomu
– Potężna wiązka telekinetycznej energii wystrzeliwana z rąk i uszkadzająca bądź niszcząca wszystko na swej drodze
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Convection
od 32 poziomu
– Pozwala zmieniać temperaturę ciała wybranej osoby, a nawet podpalić kogoś lub coś
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Deflection
od 33 poziomu
– Moc pozwalająca odbijać niektóre, inne moce, a także materialne obiekty, takie jak kule, czy strzałki
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Neural Storm
od 34 poziomu
– Burza paraliżująca układ nerwowy przeciwników i oszałamiająca ich
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Ayna-seff
od 34 poziomu
– Technika wprowadzająca umysł w stan wyciszonych drgań, co czyni działanie mózgu niewykrywalnym dla innych i pomaga się ukryć
Tradycja: Baran Do
Popularność: bardzo niska

Return to Consciousness
od 35 poziomu
– Technika pozwalająca przywrócić wybrane cele i osoby do przytomności, a także otrzeźwić je
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Weapon
od 35 poziomu
– Moc pozwalająca wzmacniać swoją broń i zwiększać zadawane nią obrażenia dzięki mocy, np. czynić kij niezniszczalnym
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Altus sopor
od 36 poziomu
– Technika pogłębiająca więź użytkownika z mocą i pozwalająca mu wtopić się w jej pole, zwiększyć siłę
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Wave
od 36 poziomu
– Silna fala telekinetyczna, działająca kierunkowo lub wokół użytkownika i z wielką siłą odpychająca obiekty wokół
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Scribe
od 36 poziomu
– Technika umożliwiająca przypisanie w mocy wybranych słów które mogą być potem odczytane przez innych, do wybranych obiektów
Tradycja: Fallanassi
Popularność: bardzo niska

Force Scattering
od 36 poziomu
– Moc rozbijająca i rozlewająca obecność użytkownika w polu mocy poza jego ciało na wybrane i nawet bardzo duże obszary
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Remain Conscious
Od 37 poziomu
– Moc umożliwiająca utrzymanie przytomności mimo otrzymania wielkich obrażeń, czy ogłuszenia itd.
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Cure Disease
Od 38 poziomu
– Pozwala leczyć z niektórych chorób zarówno użytkownika jak i wybrane przez niego cele – osoby
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Valor
od 38 poziomu
– Moc zwiększająca walory zarówno psychiczne jak i fizyczne użytkownika dzięki mocy, zwiększająca mobilność
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: wysoka

Alter Damage
od 39 poziomu
– Moc umożliwiająca zmianę poziomu obrażeń zadawanego przez nasz miecz świetlny, na mniejszy lub większy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Reduce Injury
od 39 poziomu
– Moc umożliwiająca obniżenie obrażeń od otrzymanego ataku, dzięki czemu można np. uniknąć śmierci
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Alter Image
Od 39 poziomu
– Moc pozwalająca za pomocą iluzji zmieniać dowolnie swój wizerunek w oczach innych
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Freeze
Od 40 poziomu
– Technika dosłownie zamrażająca wrogów w sople lodu na pewną ilość czasu (lub też i śmiertelnie)
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Mind Barrier
od 40 poziomu
– Moc tworząca barierą chroniącą myśli i intencje użytkownika przez innymi użytkownikami mocy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Place in Hibernation Trance
od 40 poziomu
– Pozwala umieszczać wybrane cele (za ich zgodą) w stanie hibernacji, co bardzo przyśpiesza ich regenerację
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Burst
Od 41 poziomu
– Tworzenie potężnych pocisków mocy działających przy uderzeniu jak silne pchnięcie telekinetyczna zwalające z nóg
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: wysoka

Force Ray
od 42 poziomu
– Moc pozwalająca wchłaniać niewielkie ilości energii (np. z blasterów) przy pomocy dłoni lub zatrzymywać ręką ostrza energetyczne
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force navigation
Od 42 poziomu
– Moc pozwalająca prowadzić skuteczną nawigację statku kosmicznego przy użyciu mocy, wyczuwać miejsce w przestrzeni kosmicznej
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Blood trail
Od 42 poziomu
– Technika dzięki której na celu umieszcza się nieusuwalny ślad z własnej krwi, pozwalający tropić ofiarę na duże odległości
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: bardzo niska

Force Concealment
od 42 poziomu
– Umiejętność pozwalająca ukrywać swoją przynależność do strony mocy i uczynić się np. zupełnie neutralnym w polu mocy, maskuje charakter
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Qey’tek
od 43 poziomu
– Umiejętność pozwalająca wyglądać w polu mocy na osobę niewrażliwą na moc
Tradycja: Jedi/Sith
Popularność: bardzo niska

Force Bellow
od 43 poziomu
– Potężna fala uderzeniowa wywołana impulsem mocy wspomaganym głosem i wywołująca obrażenia i uszkodzenia soniczne
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Beast Language
od 43 poziomu
– Możliwość porozumiewania się z najrozmaitszymi stworzeniami (zwierzętami) za pomocą mocy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Soft to Solid
od 44 poziomu
– Umiejętność zwiększania twardości swojego ciała, co pozwala zadawać znacznie mocniejsze ciosy lub wytrzymać silniejsze ataki
Tradycja: Matukai
Popularność: bardzo niska

Force Maelstrom
Od 45 poziomu
– Pocisk zrobiony z bąbla mocy, ładunku telekinezy i jednoczesnych piorunów mocy dewastujący w dużej eksplozji wszystko wokół
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Thought Shield
od 45 poziomu
– Pozwala ukrywać swoje myśli i emocje przed innymi użytkownikami mocy, osłania umysł także przed atakami myślowymi
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Projected fighting
od 45 poziomu
– Moc pozwalająca atakować i ranić wrogów z odległości siłą własnych mięśni, które działają za pośrednictwem telekinezy
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Immunity
od 46 poziomu
– Moc pozwalająca na kilkanaście sekund stać się odpornym na działanie wszelkich mocy, wyłączająca spod ich wpływu
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Prescience
od 46 poziomu
– Technika, która przez chwilę umożliwia wyczucie optymalnego sposobu obrony, ataku przeciwnika
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Energy Resistance
Od 47 poziomu
– Moc pozwalająca tworzyć wokół siebie aurę, rodzaj osłony, chroniącą przed wszelkimi atakami energetycznymi
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Shadow Vision
od 48 poziomu
– Technika pozwalająca dostrzec ukrywające się przed wzrokiem obiekty/osoby, a także zagrożenia
Tradycja: Disciples of Twilight
Popularność: bardzo niska

Force punch
od 49 poziomu
– Technika umożliwiająca zadawanie potężnych uderzeń pięściami wzmacnianymi telekinezą
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Cryokinesis
od 49 poziomu
– Moc obniżająca temperaturę ciała i schładzająca lub zamrażająca wybrane osoby i obiekty, rodzaj zamrażania
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Pyrokinesis
od 49 poziomu
– Moc pozwalająca tworzyć przy pomocy rąk i kontrolować nawet bardzo duże i niszczycielskie strumienie ognia
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Repulse

Force Repulse

Force Repulse
od 50 poziomu
– Moc wywołująca potężną eksplozję mocy wokół użytkownika, która rozsadza wszystko wokół przy pomocy telekinezy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Generation
od 51 poziomu
– Tworzy współpracującą energię Żywej Mocy wokół użytkownika, która wspiera go w działaniu i znacznie zwiększa możliwości mocy
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force bomb
od 52 poziomu
– Pozwala wywoływać eksplozję w powietrzu, pojedyncze lub następujące po sobie wybuchy oparte na telekinezie
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardoz niska

Force in Balance
od 52 poziomu
– Pozwala leczyć swoje ciało poprzez wywoływanie ran u wybranych celów, im więcej ran u innych: tym więcej gojenia u siebie
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: bardzo niska

Hassat-durr
od 53 poziomu
– Emitowanie z ciała drgań elektromagnetycznych pozwalających dezaktywować wszystkie urządzenia i dostarczać wybranym celom energii
Tradycja: Baran Do
Popularność: bardzo niska

Cure Poison/Detoxify Poison
Pd 53 poziomu
– Moc pozwalająca oczyszczać swoje i innych ciała ze szkodliwych toksyn oraz trucizn
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Summon/Call
od 54 poziomu
– Bardzo wzmocniona wersja telepatii, pozwalająca komunikować się na odległość galaktyki z licznymi osobami naraz
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Mnemotherapy
od 55 poziomu
– Technika pozwalająca wizualizować cudze wspomnienia (nawet chodzić w nich), a następnie niszczyć też konkretne i wybrane z nich
Tradycja: Theran Listeners
Popularność: bardzo niska

Ballistakinesis
Od 56 poziomu
– Forma potężnego i wymagającego obiektu Force Push’a rozpędzająca dowolny obiekt czyniąc z niego śmiercionośny pocisk
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Control Another’s Disease
Od 56 poziomu
– Pozwala całkowicie kontrolować chorobę danej istoty lub osoby, osłabić ją lub wzmocnić w dowolny sposób
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Farsight
od 57 poziomu
– Moc pozwalająca przeczuwać nadchodzące zagrożenia w dużej odległości, widzieć możliwą przyszłość i interpretować ją
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Flow-walking
od 58 poziomu
– Przenoszenie się w czasie by obserwować przeszłe zdarzenia, a także przenoszenie się do przyszłości, gdzie można zostawić swój ślad
Tradycja: Aing-Tii
Popularność: bardzo niska

Force Battle meditation
od 59 poziomu
– Potężna moc obniżająca morale przeciwników w bitwie, walce i pojedynkach a wspierające własnych żołnierzy i dodająca sił sojusznikom
Tradycja: Jedi/Sith
Popularność: niska

Force Immersion
od 60 poziomu
– Moc pozwalająca wtopić się w pole mocy stajac się niewidzialnym dla istot organicznych, maszyn i niewykrywalnym w jakikolwiek sposób
Tradycja: Fallanassi
Popularność: bardzo niska

Instinctive astrogation
Od 60 poziomu
– Umiejętność instynktownego ustalania kursu na wybraną planetę przez nadprzestrzeń
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Seek
Od 60 poziomu
– Specyficzna, wzmocniona wersje sense’a umożliwiająca posiadanie wizji pomagających odszukać wybrane cele/przedmioty
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Telekinetic Lightsaber Combat
Od 63 poziomu
– Zaawansowana zdolność telekinezy umożliwiająca walczenie na niewielką odległość nawet 3 mieczami świetlnymi wybranej formy walki każdy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Imbue item/Attune armor
Od 64 poziomu
– Moc umożliwiająca nadawanie właściwości mocy wybranym obiektom, przedmiotom, zbrojom, zaklinanie amuletów, czy artefaktów
Tradycja: Jal Shey
Popularność: bardzo niska

Fold Space
Od 64 poziomu
– Zaawansowana technika, pozwalająca zmieniać położenie przedmiotu przemieszczając materię wokół niego, teleportacja rzeczy
Tradycja: Aing-Tii
Popularność: bardzo niska

Psychometry
Od 65 poziomu
– Zaawansowana technika, przeczuwania i widzenia przeszłości wybranych obiektów po dotknięciu ich, pozwala czuć to, co dotykana istota
Tradycja: Kiffarzy-Jedi/Kiffarzy (wrodzona)
Popularność: niska

Ice image
Od 65 poziomu
– Technika pozwalająca widzieć w odbiciu lodu/lustra wybrane wydarzenia z teraźniejszości/przeszłości, które nas interesują
Tradycja: The Doomed
Popularność: brak

Force Master Vision
Od 67 poziomu
– Wizje mocy, które mogą być kontrolowane przez użytkownika by przedstawiały konkretne zdarzenia, choć nie zawsze są trafnie odczytywane
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Mind Walking
Od 67 poziomu
– Technika medytacji pozwalająca opuścić swoje ciało i wkroczyć do specyficznego wymiaru między życiem i śmiercią, tzw. „Beyond Shadows”
Tradycja: Mind Walkers
Popularność: bardzo niska

Force Sustenance
Od 70 poziomu
– Technika pozwalająca utrzymywać swoją egzystencję dzięki samej mocy i np. przeżyć w warunkach próżni
Tradycja: Mind Walkers
Popularność: bardzo niska

Force Teleportation
Od 71 poziomu
– Technika pozwalająca teleportować przedmioty, a także siebie i inne osoby na duże odległości
Tradycja: Jedi/Rasa Ee
Popularność: bardzo niska

Battlemind
Od 72 poziomu
– Technika znacznie wzmacniająca morale, odnawiająca energię i powiększająca szybkość oraz wytrzymałość użytkownika podczas walki
Tradycja: Jedi/Sithe
Popularność: niska

Mechu-Deru
Od 77 poziomu
– Technika pozwalająca kontrolować oraz usprawniać droidy i wybrane twory mechaniczne, tworzyć też mechaniczne zombie
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Technometry (aka Technopathy)
Od 78 poziomu
– Technika pozwalająca czytać dane z urządzeń technicznych prosto do mózgu, a także kontrolować urządzenia mechaniczne i droidy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Shatterpoints
Od 78 poziomu
– Moc pozwalająca dostrzegać i niszczyć słabsze punkty (punkty przełomu) w przedmiotach, osobach, a nawet w historii i przyszłości
Tradycja: Jedi/Sith/Inne (wrodzona)
Popularność: bardzo niska

Many Shades of the Force
od 79 poziomu
– Zdolność używana przez Aing-Tii umożliwiająca im używanie zarówno technik jasnej/ciemnej strony bazując na postrzeganiu mocy jako tęczy
Tradycja: Aing-Tii
Popularność: bardzo niska

Distant Power
Od 80 poziomu
– Skomplikowana technika pozwalająca zwiększać energię mocy w wybranym miejscu, na wybranej planecie, tworzyć aurę mocy
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Dreamscape
Od 85 poziomu
– Skomplikowana technika pozwalająca uwięzić wybraną osobę w sztucznym świecie-iluzji stworzonym przez siebie
Tradycja: Inne
Popularność: brak

Time-stream
Od 100 poziomu
– Bardzo zaawansowana technika pozwalająca świadomie kształtować przyszłość poprzez kierowanie teraźniejszością
Tradycja: H’Drachi
Popularność: brak

Time-drifting
Od 110 poziomu
– Bardzo zaawansowana technika pozwalająca dosłownie podróżować w czasie w wybrane momenty
Tradycja: Aing-Tii
Popularność: bardzo niska

Jasna Strona

Wall of Light

Force Stun
od 7 poziomu
– Uśpienie zmysłów celu i wprowadzenie ofiary w rodzaj chwilowej śpiączki
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Crucitorn
od 10 poziomu
– Moc pozwalająca wytrzymać olbrzymie dawki bólu bez odczuwania go, utraty przytomności itd.
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Force Persuasion
od 12 poziomu
– Perswazja mocy pozwalająca zmuszać słabe umysły do spełniania naszych rozkazów
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Blinding
od 14 poziomu
– Oślepia czasowo zmysł wzroku przeciwnika czyniąc go dosłownie ślepym
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Armor/Protection
od 15 poziomu
– moc pozwalająca tworzyć wokół siebie barierę ochronną w mocy, wchłaniającą część rozmaitych obrażeń
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Healing Trance
od 16 poziomu
– Trans leczniczy, pozwalający zaleczyć mniejsze obrażenia i spowolnić utratę sił spowodwaną ranami
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Empathy
od 18 poziomu
– Odczuwanie emocji wybranych istot bądź istot wokół, pozwala je lepiej rozumieć
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Force Orb
od 20 poziomu
– Pozwala tworzyć pociski z mocy działające pod wodą, zdolne do uszkodzenia nawet durastali
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Plant Surge

Plant Surge

Force Plant Surge
od 21 poziomu
– Moc pozwalająca kontrolować znajdującą się blisko użytkownika roślinność by np. atakować pnączami
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Ionize
od 21 poziomu
– Umiejętność przeciążania na odległość dowolnych urządzeń elektronicznych i niszczenia ich
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Force Stun Droid
od 22 poziomu
– Moc dezaktywująca na krótki czas droidy i urządzenia elektryczne
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Stasis
od 23 poziomu
– Ulepszona wersja Stun’a, pozwalająca „zamrażać” przeciwnika lub wybrane obiekty w chwilowym bezruchu
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Stun
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Heal
od 24 poziomu
– Moc pozwalająca leczyć wybrane osoby z dowolnych lekkich i średnich obrażeń
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Healing Trance
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: wysoka

Force Revitalize
od 24 poziomu
– Moc pozwalająca dodawać sił, wybudzać ze śpiączki i pobudzać wigor u sprzymierzeńców
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Malacia
od 25 poziomu
– Moc obezwładniająca przeciwników silnym rozrywającym bólem czaszki, co jednak nie powoduje trwałych obrażeń
Tradycja: Jedi
Popularność: średnia

Memory Enhancement
od 26 poziomu
– Technika pozwalająca przywołać konkretne wspomnienia z niebywałą dokładnością, także wspomaga zapamiętywanie
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Force Disable Droid
od 27 poziomu
– Moc na stałe wyłączająca bądź zadająca obrażenia droidom lub urządzeniom
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Stun Droid
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Force Light
od 32 poziomu
– Czysta esencja Jasnej Strony Mocy osłabiająca ciemną stronę i jej użytkowników
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force Wind
od 32 poziomu
– Moc pozwalająca kontrolować wiatr i wywoływać nawet tornada
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Force Resistance (aka Shield/Absorb)
od 33 poziomu
– Pozwala niwelować lub bardzo osłabiać działanie mocy z zakresu ciemnej strony na sobie, np. broni przed duszeniem
Tradycja: Jedi
Popularność: wysoka

Life Web
od 34 poziomu
– Moc pozwalająca wyczuwać skupiska żywych istot setki kilometrów i lata świetlne od użytkownika
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Truth-sense
od 35 poziomu
– Technika pozwalająca ze 100% trafnością wyczuwać u niewrażliwych na moc czy mówią prawdę, czy też kłamią i coś ukrywają
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Sense Path
od 38 poziomu
– Technika dająca wizje, które poprzez przenośnie mówią użytkownikowi, które z jego wyborów mogą być dobre, a które złe
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Stasis Field
od 39 poziomu
– Moc zamrażająca w bezruchu na pewien czas do kilku – kilkunastu przeciwników lub kilka obiektów naraz
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Stasis
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Force Electric Judgment
od 40 poziomu
– Błyskawice w wersji jasnej strony mocy, unieszkodliwiające przeciwników i dotkliwie raniące ich
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Master Healing
od 42 poziomu
– Moc pozwalająca leczyć innych i samego siebie nie tylko w czasie transu
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Heal
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Glowball
od 43 poziomu
– Technika kumulująca światło w konkretny punkt pozwalająca ukrywać za nim m.in ludzi, czy statki kosmiczne
Tradycja: Jedi
Popularność: bardzo niska

Force Morichro
od 44 poziomu
– Moc spowalniająca procesy życiowe użytkownika ale też innych (bez wody, powietrza i jedzenia można przetrwać nawet kilka lat)
Tradycja: Jedi
Popularność: bardzo niska

Force Destroy Droid
od 46 poziomu
– Zdolność niszczenia grup droidów bądź wielu urządzeń elektrycznych naraz
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Disble Droid
Tradycja: Jedi
Popularność: średnia

Force Influence
od 47 poziomu
– Umiejętność pozwalająca zaszczepić w ofierze jakąś myśl, co może głęboko wpłynąć na jej dalsze poczynania
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Fighting-sight
od 48 poziomu
– Ulepszona odmiana przeczuwania zagrożeń, pozwalająca przewidzieć dokładnie nawet przyszłe ruchy przeciwnika w trakcie walki
Tradycja: Aing-Tii
Popularność: bardzo niska

Force Animal Telepathy
od 48 poziomu
– Moc pozwalająca rozumieć i widzieć myśli zwierząt – im są mądrzejsze, tym bardziej wyraźnie
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Force Animal Friendship
od 48 poziomu
– Moc pozwalająca kontrolować dzikie zwierzęta dzięki oswojeniu ich w mocy i zaprzyjeźnieniu się z nimi
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: średnia

Rainbow Storm
od 48 poziomu
– Moc tworząca sporych rozmiarów, piękną i wielokolorową tęczę dzięki kontroli światła gwiazd
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force Alter Environment
od 49 poziomu
– Moc pozwalająca kontrolować środowisko naturalne i tworzyć takie zjawiska jak mgła, tornada, pioruny, wiatr czy burze
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Force Meld
od 50 poziomu
– Więź mocy pozwalająca koordynować działania w czasie walki w grupie, co znacznie zwiększa kooperację i sprawność
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force Light
od 54 poziomu
– Wystrzeliwana z rąk czysta esencja Jasnej Strony Mocy osłabiająca ciemną stronę i jej użytkowników
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Cleanse
od 56 poziomu
– Zdolność pozwalająca naprawiać i przemieniać przedmioty oraz istoty, w tym np. odmieniać kryształy miecza
Tradycja: Jedi
Popularność: bardzo niska

Force Enlightment
od 58 poziomu
– Umiejętność czerpania energii wprost z jasnej strony mocy, będaca niewyczerpalnym źródłem sił
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force Sever Force
od 60 poziomu
– Moc pozwalająca na stałe odcinać od mocy wybraną osobę, pozbawić ją w ten sposób dostępu do używania mocy
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Dimension Shift
Od 60 poziomu
– Moc pozwalająca użytkownikowi przenieść czasowo wybrany obiekt do innego wymiaru powodując jego zniknięcie
Tradycja: Jedi
Popularność: bardzo niska

Transfer Force
Od 62 poziomu
– Moc pozwalająca użytkownikowi dokonać transferu mocy i energii życiowej do innej osoby by ją wzmocnić swoim kosztem
Tradycja: Jedi
Popularność: średnia

Wall of Light
od 64 poziomu
– Tworzenie wokół osób i wybranych miejsc potężnej aury jasnej strony mocy, która niszczy całą ciemność wewnątrz
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Light
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: bardzo niska

Word of banishment
od 70 poziomu
– Technika która więzi, unieruchamiając wybraną osobę, hibernując ją na wieki i zamrażając jej zmysły w letargu
Tradycja: Jedi
Popularność: bardzo niska

Force Projection/Dopplegänger
od 72 poziomu
– Moc pozwalająca zrobić wiarygodną i nawet ruchomą, czy walczącą iluzję samego siebie, i pokierować jej działaniami
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force Harmony
od 72 poziomu
– Współemitowanie czystej energii jasnej strony mocy pozwalającej niweczyć i odcinać dostęp do ciemnej strony mocy wybranym celom
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: bardzo niska

Master Valor
od 74 poziomu
– Potężniejsza wersja valora, pozwalająca wyzbyć się limitów dla siły fizycznej, znacznie zwiększać wigor i sprawność
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Valor
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: niska

Inspire
Od 76 poziomu
– Moc dzięki której całe grupy istot są w stanie stawić czoła przeciwnościom losu dzięki nadziei i pogodzie ducha jaka w nie wstąpi
Tradycja: Jedi
Popularność: niska

Force ghost
od 100 poziomu
– Umiejętność pozwalająca pozostać w ciele duchowym po śmierci, by jako czysta energia mocy stać się duchem mocy
Tradycja: Jedi/Inne
Popularność: bardzo niska

Ciemna Strona

Force Rage

Force Choke
od 7 poziomu
– Duszenie mocą ofiary na niewielką odległość
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: wysoka

Force Slow
od 12 poziomu
– Umiejętność znacznie spowalniająca ruchy i reakcje ofiary, co znacznie ułatwia jej zranienie
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: wysoka

Force Fear
od 12 poziomu
– Paraliżowanie przeciwnika odczuwanym przez niego bardzo silnym strachem
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: wysoka

Inflict Pain
od 12 poziomu
– Wywoływanie uczucia wielkiego bólu u wybranego celu, który całkowicie mija wedle woli użytkownika
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Shock
od 12 poziomu
– Jedynie paraliżująca, słaba wersja błyskawic mocy wystrzeliwanych z rąk
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: wysoka

Sense of the Veshet
od 17 poziomu
– Zwiększenie czułości swego węchu i zasięgu o dobre kilkaset metrów
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: bardzo niska

Ears of the Chiroptix
od 19 poziomu
– Umożliwia usłyszenie najsłabszych dźwięków i na ich podstawie np. zdalne odtworzenie wyglądu danego miejsca/przedmiotu
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: bardzo niska

Kinetite
od 21 poziomu
– Zadające obrażenia, kule błyskawic mocy wystrzeliwane z ręki użytkownika
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Surge of the Brier
od 23 poziomu
– Moc pozwalająca kontrolować, ruszać i przekształcać oraz atakować roślinami
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: niska

Dominate Mind
od 24 poziomu
– Odpowiednik perswazji mocy ciemnej strony, zmusza ofiary do wypełniania rozkazów i kontroluje ich umysły
Tradycja: Sith
Popularność: średnia

Drain Energy
Od 25 poziomu
– Moc pozwalająca pozbawiać energii elektrycznej droidy, ogniwa blasterów, czy urządzenia
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Force Grip
od 26 poziomu
– Silny uścisk mocy i duszenie mocą na dłuższą odległość, potencjalnie nawet na dystans wielu kilometrów
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Choke
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: wysoka

Force Scream
od 28 poziomu
– Krzyk mocy, uszkadzający przy pomocy energii dźwiękowej cele znajdujące się bezpośrednio przed użytkownikiem (jego gardłem)
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Crush
od 28 poziomu
– Miażdżenie mocą pojedynczych przeciwników, wybranych ich elementów ciała, czy droidów lub przedmiotów
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: wysoka

Force Affliction
od 30 poziomu
– Moc działająca na ofiary jak bardzo silna i spowalniająca toksyna, która z czasem działa coraz silniej i zatruwa, spowalnia
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Slow
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: średnia

Touch of the Kiin’Dray
od 30 poziomu
– Technika pozwalająca uzyskać przyczepność do ścian niczym pająk lub tworzyć nierozerwalny uścisk (np własnej broni)
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: niska

Force Destruction
od 33 poziomu
– Atakowanie eksplodującymi przy kontakcie z celem pociskami ciemnej strony mocy wystrzeliwanymi z rąk
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Rage
od 35 poziomu
– Posilanie się energią ciemnej strony by zwiększyć zadawane obrażenia, siłę, siłę mocy i swą szybkość kosztem szybko spadającej żywotności
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: wysoka

Force Lightning
od 36 poziomu
– Klasyczne błyskawice Ciemnej Strony Mocy wystrzeliwane z rąk i raniące, a następnie uśmiercające wybrane cele
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Shock
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: wysoka

fear

Force Horror

Force Horror
od 38 poziomu
– Moc wywołująca paranoiczny strach u kilku ofiar naraz, co z czasem uszkadza ich psychikę i doprowadza do trwałych obrażeń
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Fear
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Drain
od 39 poziomu
– Potęzna umiejętność wysysania sił życiowych z ofiar, raniąca lub z czasem uśmiercająca je
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Drain Knowledge (aka Probe)
od 40 poziomu
– Pozwala wydobywać prosto z ofiary informacje bez jej zgody, zaglądać w jej umysł
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Combustion
od 41 poziomu
– Potężna zdolność pozwalająca wywoływać samoistne eksplozje wybranych obiektów
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: niska

Force Wound
od 42 poziomu
– Moc uszkadzająca zdalnie wewnętrzne organy żywych celów, powodująca szybkie obrażenia wewnętrzne
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: średnia

Force Injure
od 42 poziomu
– Moc pozwalająca ranić i wywoływać obrażenia u wybranych osób poprzez dotyk
Tradycja: Sith
Popularność: średnia

Heart Stun
od 46 poziomu
– Odmiana Wound, moc zatrzymująca bądź wznawiająca akcję serca ofiary zdalnie i wedle woli
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Deadly Sight
od 48 poziomu
– Moc pozwalająca palić i eliminować wybraną ofiarę samym spojrzeniem i wzrokiem
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Aura of Uneasiness
od 50 poziomu
– Tworzenie wokół siebie nieprzyjaznej aury odstraszającej od nas istoty i powodującej, że czują się przy nas słabe i chore
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Force Subjugate
Od 50 poziomu
– Moc pozwalająca uszkadzać umysły wybranych ofiar na stałe niszcząc ich osobowość
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Plague
od 52 poziomu
– Moc działająca na ofiary jak bardzo silna i spowalniająca toksyna, może atakować kilka celów naraz na sporym obszarze
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Affliction
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Corrupt
Od 54 poziomu
– Moc pozwalająca przeciągać na swoją stronę na dłużej wybrane cele, zmuszać do wypełniania skomplikowanych rozkazów
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Mesmerism
Od 54 poziomu
– Moc pozwalająca kasować wybrane myśli u wybranej osoby by móc nakłaniać ją do robienia tego, co chcesz
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: niska

Taint
Od 54 poziomu
– Technika umożliwiająca nasycenie ciemną stroną wybranego obiektu, powodującego dyskomfort i ból u użytkowników jasnej strony
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Malicious Fury
Od 55 poziomu
– Moc osłabiająca wolę walki/życia/siły duchowe wybranych obiektów i wzmacniająca użytkownika cudzym kosztem
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Force Blast
od 56 poziomu
– Atak uderzeniem ciemnej strony mocy w postaci potężnego strzału energetycznego
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Dwomutsiqsa (Smoke Demon)
od 56 poziomu
– Technika przyzywająca posłusznego demona ciemnej strony mogącego ulatniać się w gaz i atakującego wybrane cele
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Sickening Blast
od 56 poziomu
– Atak pociskiem energetycznym ciemnej strony mocy powodującym poza uszkodzeniami także osłabienie innych wokół
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Force Shadow
od 58 poziomu
– Zdolność przenoszenia swojego cienia na dowolną odległość i umożliwiająca patrzenie jego oczami
Tradycja: Rakata
Popularność: brak

Revitalization of the Whuffa
od 58 poziomu
– Technika pozwalająca odnawiać szybko swoje siły, regenerować ciało, a także „odrastać” sobie nawet kończyny
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: bardzo niska

Force Storm
od 60 poziomu
– Najpotężniejsza wersja błyskawic mocy, mogąca razić kilka – kilkanaście ofiar naraz w różnych miejscach wokół użytkownika
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Lighting
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: średnia

Mind Shard
od 60 poziomu
– Umiejętność uszkadzająca chwilowo umysł przeciwnika powodując u niego ogromny ból i uniemożliwiająca wszelkie działanie
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: średnia

Crush Opposition
od 61 poziomu
– Technika subtelnie niszcząca opór woli istot znajdujących się wokół czyniąc je chwilowo posłusznymi
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Spear of midnight black (aka Darkshear)
Od 62 poziomu
– Moc pozwalająca tworzyć energetyczne ostrze z ciemnej strony, raniące lub zabijające zdalnie wiele celów
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Consume Essence
od 63 poziomu
– Moc pozwalająca karmić się i wzmacniać swoją siłę poprzez żerowanie na ciemnej stronie drzemiącej w innych wokół
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Dark Healing
Od 63 poziomu
– Moc pozwalająca leczyć się kosztem energii życiowej innych wokół
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Wormhole (Storm)
od 65 poziomu
– Moc pozwalająca tworzyć potężne burze mocy, eksplodujące w postaci wielkich eksplozji ciemnej strony mocy
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Dark side tendrils
Od 66 poziomu
– Tworzenie śmiertelnych i obezwładniających wici energii ciemnej strony wokół ofiary, które tną/porażają ciało
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Living Fire
od 67 poziomu
– Moc pozwalająca tworzyć żywe fruwające obłoki ognia, które otaczają użytkownika i palą, atakują, niszczą to, co on wybierze
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Invoke spirits
od 70 poziomu
– Moc pozwalająca wzywać bezpośrednio wybrane duchy ciemnej strony mocy i duchy Lordów Sith
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Control web
od 72 poziomu
– Technika używana zbiorowo, umożliwiająca zdalne kontrolowanie dokładnych działań wybranych istot
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: bardzo niska

Force walk
od 74 poziomu
– Technika umożliwiająca zniewalanie duchów i zjaw mocy i czerpanie bezpośrednio z nich energii na własne potrzeby
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Thundering Blast
od 75 poziomu
– Potężny i wyjątkowo niszczycielski pocisk z błyskawic mocy oraz energii ciemnej strony wystrzeliwany oburącz
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Destruction
Tradycja: Jedi/Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Hatred
od 75 poziomu
– Technika tworząca aurę ciemności i zwiększająca okresowo potęgę ciemnej strony kosztem osłabienia jasnej strony i jej użytkowników
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Phantom(s)

Force Phantom(s)

Force Phantom
od 75 poziomu
– Skomplikowana umiejętność tworzenia w mocy realnie istniejących wykrzywionych iluzji żyjących osób, które widzą inni i które ich nawiedzają (nawet zdalnie, na odległość pół Galaktyki). W innym wariancie pozwala takze tworzyć zjawy mocy, demony, które służą wedle woli użytkownika i mogą np. atakować innych.
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Force Insanity
od 75 poziomu
– Moc wywołująca całkowite szaleństwo u nawet kilkunastu osób naraz przez długi okres czasu, mogąca uszkodzić na trwałe umysły;
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Horror
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Corpse vision
od 80 poziomu
– Technika pozwalająca tworzyć iluzje ciemnej strony z wybranymi zmarłymi istotami pojawiającymi się w wizjach wybranych celów
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Force Tempest

Force Tempest

Force Tempest
od 80 poziomu
– Technika najpotężniejszych błyskawic mocy umożliwiająca strzelanie nimi z dowolnej części ciała i otaczanie się bąblem błyskawic
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Force Storm
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Force Kill
od 80 poziomu
– Moc pozwalająca natychmiastowo zabić wybraną osobę poprzez bezpośredni dotyk z jej ciałem
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Injure
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Memory Walk
od 81 poziomu
– Technika wyciągająca z pamięci ofiary jej najgorsze wspomnienia i paraliżująca ją nimi, wciągającą ofiarę w jej bolesną przeszłość
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Thought bomb
od 81 poziomu
– Umiejętność tworzenia bomby myślowej, niszczącej wszystkie osoby wrażliwe na moc na planecie
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: brak

Sith magic
od 82 poziomu (wszystkie)
– Techniki magii sithów pozwalające atakować energią ciemnej strony mocy pod wieloma postaciami
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Techniki

– Summon Darkness
Spuszczanie zasłony ciemności tworzącej silną aurę ciemnej strony w wybranych miejscach

– Summon Fear
Spuszczanie aury strachu przywołującej najgorsze objawy ofiarom znajdującym się wokół

– Mindforms
Tworzenie manifestacji ciemnej strony mocy w postaci jakich tylko użytkownik chce rzeczywistych potworów-istot

– Sutta Chwituskak (Bolt of hatred)
Pociski o działaniu czysto destrukcyjnym oraz obezwładniającym umysł ofiar

– Tsaiwinokka Hokayut
Przyzywanie nieumarłych zombie Sith wypełniających rozkazy użytkownika

– Suspended animation
Wprowadzenie wybranego celu w długotrwałą hibernację przy praktycznym zaniku oznak życia

– Dark Plague
Technika wpędzająca w skrajne szaleństwo, w tym nawet osoby o potężnych umysłach

– Qâzoi Kyantuska
Odmiana kontrolowania umysłu korzystająca z magii Sith, potężna wersja perswazji mocy

– Odojinya
Sieć ciemnej strony oplatająca ofiarę, odcinająca jej dostęp do mocy i powoli uśmiercająca

– Mask
Dowolna zmiana swojego wyglądu dzięki magii Sith, pozwalającą na przyjęcie dowolnego kamuflażu

– Waves of darkness
Zaciemnia zupełnie pole mocy jak i przestrzeń ciemnością i jej odgłosami

– Dark side web
Tworzy wokół celu unieruchamiającą go sieć energii ciemnej strony mocy, rodzaj klatki

– Rakghoul Plague
Technika przemieniająca wybrane istoty w bezmyślne potwory znane jako Rakghoule

– Mastery
Energia ciemnej strony w bezpośredni i dowolny sposób atakująca ofiarę czyniąc ją słabą

Drain Force
Od 82 poziomu
– Pasożytowanie na ofiarach – odżywianie się ich energią mocy i wzmacnianie w ten sposób siebie
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Net
Od 83 poziomu
– Tworzenie sieci, która oplata, unieruchamia wroga, odcina jego dostęp do mocy, i rani go, zabija w wybranym przez użytkownika tempie; wymaga recytacji/inkantacji odpowiednich słów
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Dark Illusion
od 84 poziomu
– Rytuał umożliwiający użytkownikowi zsyłanie na cel sterowanych wizji, które korumpują, niszczą wolę i przeciągają na ciemną stronę
Tradycja: Inne (wrodzona)
Popularność: bardzo niska

Death Field
Od 85 poziomu
– Natychmiastowe wysysanie energii życiowej ofiar w pobliżu, co powoduje ich śmierć, a także wzmacnia użytkownika
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Force Drain
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: niska

Force Possession
Od 86 poziomu
– Nawiedzenie czyjegoś ciała na stosunkowo krótki okres czasu, co pozwala całkowicie kontrolować jego poczynania
Tradycja: Sith
Popularność: niska

Chant of Resurrection
Od 86 poziomu
– Pozwala reanimować na chwilę bądź też na trwałe przywrócić do żywych martwe ciało
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry
Popularność: bardzo niska

Transfer Essence
od 92 poziomu
– Moc pozwalająca po śmierci, wyjść z niego duchem i z czasem wejść do wybranego, nowego ciała
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Voodoo
od 93 poziomu
– Moc pozwalająca zdalnie, poprzez np. lalkę, torturować i zabijać wybrane cele
Tradycja: Wiedźmy z Dathomiry/Sayormi
Popularność: bardzo niska

Force Travel
Od 95 poziomu
– Moc pozwalająca na natychmiastowe przenosiny w przestrzeni do dowolnego miejsca w Galaktyce
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Feeding upon the Force
od 100 poziomu
– Odżywianie się, i stawanie się potężniejszym dzięki wchłanianiu mocy i życia, za pomocą potężnego draina działającego na wielkie obszary
– Wymagane uprzednie posiadanie mocy Death Field
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska

Darksight
Od 100 poziomu
– Technika pozwalająca przewidywać przyszłość i manipulować nią tak, aby doszło do oczekiwanego przez użytkownika rezultatu
Tradycja: Czarownicy z Rhand
Popularność: bardzo niska

Enhance Force Sensitivity
Od 105 poziomu
– Zdolność umożliwiająca nadanie wrażliwości na moc istotom dotychczas niewrażliwym na nią i nie posiadającym zdolności
Tradycja: Sith/Inne
Popularność: bardzo niska

Force Resuscitation/Dark Transfer
od 110 poziomu
– Moc pozwalająca ożywiać zmarłe istoty, bądź te na krawędzi życia i śmierci, może także zabijać, otwierając stare rany
Tradycja: Inne (wrodzona)
Popularność: bardzo niska

Supernova
od 150 poziomu
– Starożytna moc magii Sithów, pozwalajaca robić z gwiazd supernowe i niszczyć całe systemy gwiezdne i planety
Tradycja: Sith
Popularność: brak

Dark Ritual
od 200 poziomu
– Rytuał Sith pozwalający wyssać moc z całych planet by w zamian nadać użytkownikowi nieśmiertelność
Tradycja: Sith
Popularność: bardzo niska